Vennepars bryllup men uden børn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2016

modesty

Anonym skriver:

Står i den lykkelige situation at være gravid og har termin i Maj 17 

Min rigtig gode veninde skal giftes i Juli 17.

De vil gerne have at det bliver uden børn for folk skal hygge sig og slå sig løs, hvilket jeg har det helt fint med og forstår fuldt ud.

Den store knægt er der intet problem med at få passet imens men den lille ved jeg simpelthen ikke om jeg er klar til at få passet ude for at deltage i et bryllup.  Synes 2 mdr baby skal ikke passes ude allerede der og slet ikke hvis jeg ammer  

Ved ikke hvad jeg skal gøre her, føler mig lidt i vildrede 

Nogen der har nogle lignende oplevelser eller gode råd? 

Jeg synes at din veninde er sindssygt underskudsagtig hvis hun ikke kan klare at der er en 2 mdr. gammel baby med til hendes bryllup. Så jeg ville spørge om ikke de kunne gøre en undtagelse fordi baby er så lille og selvfølgelig ikke skal passes.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2016

esioul

Står i den lykkelige situation at være gravid og har termin i Maj 17 

Min rigtig gode veninde skal giftes i Juli 17.

De vil gerne have at det bliver uden børn for folk skal hygge sig og slå sig løs, hvilket jeg har det helt fint med og forstår fuldt ud.

Den store knægt er der intet problem med at få passet imens men den lille ved jeg simpelthen ikke om jeg er klar til at få passet ude for at deltage i et bryllup.  Synes 2 mdr baby skal ikke passes ude allerede der og slet ikke hvis jeg ammer  

Ved ikke hvad jeg skal gøre her, føler mig lidt i vildrede 

Nogen der har nogle lignende oplevelser eller gode råd? 

Anmeld Citér

4. november 2016

Anonym

Vi har været inviteret et par gange uden børn, normalt plejer det at være ok med spædbørn,dog kun til der er spist... hvilket jeg egentlig synes er fair nok...

Her ville der heller ikke blive indbudt børn med.

Anmeld Citér

4. november 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Ej, men kan altså ikke forvente at gæster møder op uden deres spædbarn! 

Folk er sgu underlige  

Vi holder bryllup til sommer, og det er uden børn efter receptionen. Jeg definerer ikke spædbarn under den kategori, og f.eks. Vil min veninde have en 8 mdr gammel baby til den tid, og babyen er selvfølgelig velkommen! 

Anmeld Citér

4. november 2016

Anonym

Jeg kan faktisk godt forstå de gerne vil holde brylluppet uden børn. Børn (og især sådan en ny lille baby) tager megen opmærksomhed, og når det er bryllup synes jeg ikke at børn skal med. 

Jeg synes sagtens at baby kan blive passet ude. Det er da også bare rart for jer at komme lidt ud og feste og have det sjovt

Anmeld Citér

5. november 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi havde alberte med til bryllup, da hun var 3 uger gammel. Det var uden børn, men som vores venner sagde, så tæller en baby, altså ik som et barn, og self sku vi da med.

De havde faktisk planlagt det hele så flot, at vi sad ved en havedør, så barnevognen ku stå 2-3 meter fra hvor vi sad, og de havde et helt værelse kun til os, så jeg ku gå for mig selv og amme, hvis jeg helst ville det. 

Festen blev holdet sådan et sted, hvor man ka tage på lejerskole, så der var masser af værelser og udenoms plads, men det var stadig et stort og flot bryllup. 

Tænker da de fleste mener at bryllup uden børn, betyder at man self godt må ha sin baby med, men ik børn der ska sidde med ved bordet.

Det er i hvert fald det, det betyder i min vennekreds Vh Stine 

Anmeld Citér

5. november 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg kan faktisk godt forstå de gerne vil holde brylluppet uden børn. Børn (og især sådan en ny lille baby) tager megen opmærksomhed, og når det er bryllup synes jeg ikke at børn skal med. 

Jeg synes sagtens at baby kan blive passet ude. Det er da også bare rart for jer at komme lidt ud og feste og have det sjovt

En to mdr. gammel baby, der bliver ammet, kan da ikke nødvendigvis "sagtens" blive passet ude til et bryllup, som jo ofte varer fra kirke om eftermiddagen og til ud på natten - selve middagen varer gerne næsten til midnat pga. taler og andre indslag. Hvis den lille ikke kan tage flaske, er det max to-tre timer, moren kan være med, og det er der ikke meget fest og sjov over. 

Mine tre kunne først passes over flere timer, da de var omkring et halvt år, og langt de fleste er da heldigvis klar over, at det er vilkårene, når man inviterer gæster med så små børn. Det er jo heller ikke fordi, et spædbarn i den alder tager eller kræver så meget opmærksomhed - ofte sover de fra det meste, når de er ude, bare mor er inden for rækkevidde, hvis de vågner og skal have mad og tryghed. 

Jeg ville aldrig forvente af gæster med så lille en bebs, at de kunne aflevere barnet og deltage til festen. Det ville snarere komme bag på mig, hvis de kunne. Så en forespørgsel om, hvorvidt det var ok at tage den lille med, ville jeg opfatte som ventet og forståelig. To måneder er jo lillebitte og næsten nyfødt. 

Anmeld Citér

5. november 2016

anonym12

Jeg er ret konfliksky, så jeg havde nok ringet og forklaret at baby er for lille til at undvære mig, men vi kommer gerne i kirke og til reception. Så havde min veninde muligheden for at melde ud at bebs selvfølgelig var velkommen. og var det fælles venner, så havde jeg nok sendt min mand.

Vores bryllup var også uden børn, men dem med små bebser, fik at vide at de helt små var velkomne. Vi hørte ikke et pip til ungerne, da forældrene var over dem.

Personlig ville jeg aldrig få min baby på 2 mdr passet. Vores dreng kan pt kun passes i dagstimerne og han er altså 1 år. Jeg håber håber håber det kommer til at gå godt når til skal til bryllup til sommer. Vi har egentligt fået lov til at tage ham med, men jeg synes ikke et bryllup er noget for børn (han vil være ca 1,5 år) og jeg vil helst have ham passet. Der er heldigvis lang tid til, men pt bliver han stadig ammet i søvn og ammet maaange gange om natten, så jeg har lidt svært ved at se at det skulle ændre sig foreløbigt.

Anmeld Citér

5. november 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Jeg ville aldrig lade min 2 mdr gamle baby blive passet en hel aften

er festen på et hotel eller lignende? Så kunne i evt have en babysitter på værelset der så efter babyen det stadig sover en dk jo og så kunne i gå til og fra som det var nødvendigt  

det er din venindes fest så hun bestemmer jo men snak med hende, hvis hun ikke selv har børn har hun måske ikke tænkt at en så lille baby ikke kan passes

Anmeld Citér

5. november 2016

Anonym

Jeg synes, det kommer meget an på, hvor det bliver holdt og hvilken type fest, men især også på baby!

Min sov meget korte lure (max 45 min) de første mange måneder, så det ville godt nok have været stressende for mig at skulle have haft baby med til bryllup. Jeg ville jo hele tiden skulle rende frem og tilbage, så jeg ville ikke have nydt festen.

I øvrigt synes jeg sagtens, at man kan frabede sig spædbørn til sit bryllup! Hvis det for eksempel er en semi-galla fest på et slot eller et gods, synes jeg ikke, det passer ind med en så lille baby. Er det et havebryllyp med buffet, kan det bedre lade sig gøre.

Jeg havde personligt kun taget med til vielse og evt reception, hvis de holder det, og så få min mor til at passe i de par timer (hvis baby ellers også er med på det).

Jeg synes på ingen måde, at det er en selvfølge, at man kan have sit spædbarn med over alt, og at andre bare skal finde sig i det. Det er nu en del af "pakken", når man får børn, at der er nogle ting, man må melde afbud til, selvom man virkelig gerne vil med.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.