Vennepars bryllup men uden børn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.595 visninger
22 svar
58 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. november 2016

Anonym trådstarter

Står i den lykkelige situation at være gravid og har termin i Maj 17 

Min rigtig gode veninde skal giftes i Juli 17.

De vil gerne have at det bliver uden børn for folk skal hygge sig og slå sig løs, hvilket jeg har det helt fint med og forstår fuldt ud.

Den store knægt er der intet problem med at få passet imens men den lille ved jeg simpelthen ikke om jeg er klar til at få passet ude for at deltage i et bryllup.  Synes 2 mdr baby skal ikke passes ude allerede der og slet ikke hvis jeg ammer  

Ved ikke hvad jeg skal gøre her, føler mig lidt i vildrede 

Nogen der har nogle lignende oplevelser eller gode råd? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2016

Bak

Anonym skriver:

De vil gerne have at det bliver uden børn for folk skal hygge sig og slå sig løs, hvilket jeg har det helt fint med og forstår fuldt ud.

Den store knægt er der intet problem med at få passet imens men den lille ved jeg simpelthen ikke om jeg er klar til at få passet ude for at deltage i et bryllup.  Synes 2 mdr baby skal ikke passes ude allerede der og slet ikke hvis jeg ammer  

Det har jeg faktisk også oplevet... en veninde skulle giftes og var i fertilitetsbehandling, så det var er ømt emne for dem. Derfor ønskede de ingen børn til deres bryllup, dog gerne i kirken og til reception, men ikke til festen om aftenen. 

Jeg havde en søn på ca tre måneder, som også blev ammet, derfor var jeg også lidt i tvivl om, hvad jeg skulle gøre. Heldigvis sagde hun et par måneder før, at ammebørn alligevel var velkomne. Tror de havde tænkt lidt over det. 

Men det endte faktisk med, at vi lod bedsteforældrene passe lillebror fra lige inden middagen og til lidt efter midnat. Han kunne godt tage flaske, så jeg malkede bare ud. 

Det blev en dejlig aften med et lille afbræk fra amning og bleskift og han led ingen overlast.

Jeg synes godt, du kan tage en snak med din veninde, for det er ikke sikkert, hun ved hvor afhængig baby er af sin mor især ved amning. Du kan jo godt spørge lidt forsigtigt.

Held og lykke med det. 

Anmeld Citér

4. november 2016

Berta

Hej

Har din veninde sagt at det også er uden spædbørn? Jeg foretrækker også bryllup uden børn - både som gæst og hvis jeg skulle holde det. Men med børn tænker jeg altså børn ældre end 6-9 mdr.. Børn der er store nok til at kunne passes af andre. 

Hvis de mener at det er bryllup uden spædbørn så ville jeg takke ja til kirke og evt reception (og medbringe mit spædbarn her) - og så sige nej tak til aftenfesten (men send manden hvis det er fælles venner). Jeg hverken vil eller kan få mit 2 mdr gamle barn passet.

Jeg har været til flere "børnefrie" bryllupper - men der har som regel været et eller flere spædbørn med. 

Start med at tale med din veninde om problematikken. Det forstår hun sikkert godt - især hvis hun selv har børn. 

En mulighed er også at medbringe bedsteforældre som kan opholde sig på et evt hotelværelse med barnet - og så kan du gå til og fra. Men det kræver jo at brylluppet holdes på en kro/hotel el lign. 

Berta 

Anmeld Citér

4. november 2016

Miti's mama

Det kan være din veninde slet ikke har tænkt over det med amningen, så prøv at hør hende ad. Derudover synes jeg selv der er stor forskel på "børn" og "spædbørn" når det kommer til sådan noget.

Anmeld Citér

4. november 2016

AnoMom

Forstår godt det er svært at tage stilling til lige nu. Men afvent til du har født og se hvilket barn du får. Får du et barn med kolik osv så ville jeg ikke lade det passe ude. Men er det et nemt barn der sover godt osv så ville jeg ikke have skrupler med at lade bedsteforældrene kigge efter det i nogle timer. 

Malk ud hvis du ammer så der er mad nok. 

Men igen afvent og giv venneparret besked at det er med forbehold om du medvirker og hvor længe :-)

Anmeld Citér

4. november 2016

Mo9ca

Altså jeg var så heldig at jeg havde rigeligt med mælk til min første baby, så da vi stod i situationen hvor vi skulle have passet vores barn som 3 mdr. gammel, havde jeg bare malket ud så der var nok i de timer hvor vi var afsted. Det drejede sig om ca. 3 timer og det gik helt uproblematisk. Jeg havde desuden et par gange inden den dag givet ham min mælk på flaske, så vi vidste at han godt kunne tage den i mens vi var væk.

Hvis du kunne gøre det på samme måde må din veninde også forstå at du nok ikke kan deltage i hele herligheden. Alternativt må hun gøre en undtagelse i dit tilfælde så du kan tage den lille med. Det kan jo også være, at parret ikke mener spædbørn og at det dermed intet problem ville være at tage den lille med.

Og tillykke med graviditeten

Mvh. M

Anmeld Citér

4. november 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Jeg vil snakke med dem om det.

Kan godt forstå at de ikke vil have børn med til deres bryllup. Men tænker også at de er jointeresseret i at i kommer og ved at I til den tid har en lille baby. Så tænker ikke at en baby er det store problem.

De bryllup er jeg har været med til har amme børn eller børn op til ca 6 mdr været velkommen.

Anmeld Citér

4. november 2016

Anonym trådstarter

Tusind tak for svar de damer 

Vil tage en snak med hende når vi kommer nærmere 

Anmeld Citér

4. november 2016

GrønStjerne

Jeg har også oplevet den der med fester uden børn et par gange. Og der har alligevel været en helt lille baby med flere af gangene. Ikke store børn der spiste mad selv, men amme/flaske børn.

Det er lige som om det lidt er noget andet når det er et spædbarn der er afhængig af mor. Og så er det jo ikke de helt små der larmer, løber rundt om bordet og "fylder" (ment på den kærligste måde )

Jeg ville snakke med hende om det, og hører om hun mener helt uden også spæde børn, eller det er fint...

Anmeld Citér

4. november 2016

K&S

Anonym skriver:

Tusind tak for svar de damer 

Vil tage en snak med hende når vi kommer nærmere 

Vi havde vores 1 måned gamle søn med til bryllup (hvor de også havde meldt ud at det var uden børn).

Jeg tog en snak med brudeparret, og forsikrede dem om, at deres bryllup ikke ville blive forstyrret af baby - baby ville på intet tidspunkt komme med ind til bordet - og så var det okay for dem. 

Vi havde babyalarm med og blev så placeret tæt ved udgangen, så vi ikke ville forstyrre, hvis vi skulle gå ud til ham. 

Det gik super godt, og de havde slet ikke lagt mærke til, at han var med :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.