Hvad ville i gøre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2016

Anonym

Kan sagtens være jeg tager fejl, men skrev du ikke i et tidligere indlæg, at du og kæresten bor hver for sig, for det var det han ville have og synes fungerede bedst? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hvis jeg ikke er gravid inde 30 år så bliver min datter enebarn ja. Jeg ved hvad jeg drømmer om og altid har drømt om. Så har fået tid til insiminering til insiminering med doner fra sædbank i det nye år. 

Selvom kæresten så småt er tilbage, og vi har sex sammen igen osv. 

Udvikling og modenhed og livserfaring er at se på virkeligheden her og nu i stedet for at hænge fast i, hvad man "altid har drømt om". Det er da fuldstændigt ligegyldigt, hvad du drømte om for fem eller ti år siden - den drøm passer overhovedet ikke ind i den virkelighed, du er i nu, og så tager man MODENT og VOKSENT ansvar ved at flytte fokus fra sig selv og sine egoistiske behov til det eneste væsentlige spørgsmål: Giver jeg et nyt barn de bedste betingelser, som mit liv ser ud nu? Skal et barn komme til verden udelukkende for at matche sin storesøsters ønsker og sin mors dåbsattest og ungdomsdrøm? 

Jeg synes, svaret er indlysende. Tænk dog på barnet. Hvor fedt er det at have en søster, der har en far, en mor, der har et (usundt) forhold til søsters far, men ikke selv at have en far? Hvordan vil du forklare et barn, at X, som mor er kæreste med, gerne ville være far til søster, men ikke til dig? Hvordan forestiller du dig, deres relation vil blive? 

Anmeld Citér

17. november 2016

lineog4

Anonym skriver:

Jeg har altid sagt at bliver jeg 31 og stadig ikke gravid så skal jeg ikke har flere. Fint andre har det ok med det. Men har en datger på snart 6 og vil ikke have flere år mellem dem. Og vil heller ikke selv være ældre. Samt er økonomien fint og alt fint til at få et barn nu. Min eks vil bare gerne bestemme. Men har valgt ikke at vente på ham. Det på tide jeg for en gang skyld gør det jeg drømmer om og ønsker. Hans præmisser er kun møntet på mig og det han er bange for at binde sig, samt er jeg meget mere moden end han er og nok nogensinde bliver.

Godt være det her kommer til at lyde hårdt: nej du er ikke mere moden end din kæreste/din ex. Eller hvis du er, så er han i hvert fald utrolig umoden. 

Men moden beslutning er en beslutning der er truffet med overvejelser om mange forhold og hvor egne behov ikke vejer højere end børnenes og her også parforholdets. 

Jeg kan intet sted se i dine forklaringer, at du har truffet et velovervejet og modent valg. Du er derimod i gang med at skabe en potentiel stor konflikt, et rod og et kaos. Du har fundet sammen med ex, har sex (jeg håber sørme han putter gummi på og du har fortalt ham du ikke bruger prævention), i arbejder formodentlig på at kunne lege mor, far og BARN. Men du har så alene pga fødselsattest og en ide om hvor mange år der må være mellem søskende, valgt helt alene at sætte endnu en spiller ind i det her spil, nemlig et barn som ikke passer ind i puslespillet for det skal have en anden far, det barn skal være dit alene og skal leve parallelt med at du leger far, mor og BARN sammen med din kæreste og jeres fælles barn. Du kan ikke garantere at din kæreste vil lege far, mor og BØRN, og at han vil forelske sig i det nye barn du alene har valgt at bringe til verden. 

Så potentielt står du med en familie hvor et lille barn ikke har en fuldbyrdet rolle, ikke hører rigtig til. Hvor du skal forklare: nej ham der er her hver dag, ham mor kysser og elsker, han er ikke din far. Han vil ikke være din far, han vil være mors kæreste og storesøsters far, men ikke din. Men du er da ønsket af mor og storesøster, men Børge ja han tåler dig bare for at kunne lege familie med mor og storesøster. 

Eller ja mon ikke du når du står med to streger oplever sin kæreste rent faktisk er så moden så han ved det forhold er umuligt og vælger det eneste modne rigtige at gøre, og sætter jer begge to fri og lader dig lege mor og BØRN og ham selv single og weekendfar til 1 barn. Det ville være et modent valg. For en familie hvor I er kærester, han er far til den store men ikke til den lille lyder for mig som en familie der potentielt kan give en masse med som skal vendes hos en psykolog. 

Så er du så moden, så slutter du forholdet nu. Mærker efter i dig selv om du vil være enlig mor til to. Aflyser tiden og giver sig selv 6 mnd til at mærke efter, sådan rigtig mærke efter hvor du glemmer din alder og din datters alder. Får skabt en solid og tryg base til den store pige før hun skal kastes ud i også at være storesøster. Og så booker du en ny tid hvis det stadig er ønsket. 

Anmeld Citér

17. november 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Hvis jeg ikke er gravid inde 30 år så bliver min datter enebarn ja. Jeg ved hvad jeg drømmer om og altid har drømt om. Så har fået tid til insiminering til insiminering med doner fra sædbank i det nye år. 

Hvor lyder du dog frygtelig umoden, uovervejet, egoistisk og usmart! Jeg håber af hele mit hjerte at dit projekt ikke lykkes, så et lille uskyldigt barn slipper for at blive født ind i dette cirkus 

Anmeld Citér

17. november 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Tror du også din datter drømmer om at far og mor ikke er sammen? Synes ikke du kan bruge din datters ønske om en søskende som årsag til at splitte familien - hun ønsker det sikkert ikke mere end at mor og far forbliver sammen. 

Synes det er underligt du skriver at han vil bestemme - du vil da også bestemme at det skal ske indenfor 6 måneder. 

Jeg synes det er tankeløst og egoistisk - sorry. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.