Hårfarve allergi :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2016

Anonym

Alle jeres gode råd omkring henna er desværre lidt forfejlede: det er rigtig nohk at ægte henna er fri for kemikalier og risikoen for en allergisk reaktion derfor er absolut minimal, MEN tråden handler om dækning af grå hår og der dur henna desværre ikke.  Den røde farve i henna bider af en eller anden grund ikke på grå hår, i bedste tilfælde vil de går hår forblive farveløse og i værste tilfælde vil de blive slemt misfarvede det bedste råd må derfor være at gå til en dygtig frisør der evt kan lave highligts uden hovedbundkontakt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2016

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Anonym skriver:

Alle jeres gode råd omkring henna er desværre lidt forfejlede: det er rigtig nohk at ægte henna er fri for kemikalier og risikoen for en allergisk reaktion derfor er absolut minimal, MEN tråden handler om dækning af grå hår og der dur henna desværre ikke.  Den røde farve i henna bider af en eller anden grund ikke på grå hår, i bedste tilfælde vil de går hår forblive farveløse og i værste tilfælde vil de blive slemt misfarvede det bedste råd må derfor være at gå til en dygtig frisør der evt kan lave highligts uden hovedbundkontakt

Det passer altså ikke at henna ikke farver gråt hår...

Jeg har brugt Henna i årevis(den røde) og jeg får altid dækket alle mine grå hår og jeg har temmelig meget gråt efterhånden....

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Dengang jeg brugte henna, dækkede det mine grå hår 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Paddehatten

Kan sagtens forstå det er frustrerende at få grå hår, for det ER det. Men kan til gengæld VIRKELIG ikke forstå, at du overvejer at farve hår igen, når du har haft en så voldsom allergisk reaktion!  Pas nu på dig selv! Allergier skal man ikke spøge med. 

Alle de velmenende råd om øko farve osv., kan desværre ikke anbefales, da alle former for hårfarve indeholder skrap kemi og har du én gang reageret på det, vil du gøre det igen  Google dig evt. til Forbrugerådet Tænks artikler om hårfarvning, hvis du ikke allerede har læst dem. 

Bedste hilsner herfra.

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Anonym trådstarter

Paddehatten skriver:

Kan sagtens forstå det er frustrerende at få grå hår, for det ER det. Men kan til gengæld VIRKELIG ikke forstå, at du overvejer at farve hår igen, når du har haft en så voldsom allergisk reaktion!  Pas nu på dig selv! Allergier skal man ikke spøge med. 

Alle de velmenende råd om øko farve osv., kan desværre ikke anbefales, da alle former for hårfarve indeholder skrap kemi og har du én gang reageret på det, vil du gøre det igen  Google dig evt. til Forbrugerådet Tænks artikler om hårfarvning, hvis du ikke allerede har læst dem. 

Bedste hilsner herfra.

Hej

Jeg havde ikke tænkt mig at farve håret før jeg præcist ved hvad det er for et kemisk stof jeg er allergisk overfor. 

Ville blot høre om andre har været i samme situation og kan anbefale et produkt som jeg måske endnu ikke kender til. Eller andre ideer. 

Anmeld Citér

25. oktober 2016

Miti's mama

Hårkridt kan fås i mange farver. Ikke den bedste løsning... men bedre end ingenting?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.