Hårfarve allergi :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

Jeg ville prøve at kontakte en hudlæge om hvilke muligheder du har. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2016

Aristocats

Anonym skriver:

Det var en sort henna fra en helsekost butik. Grunden til at jeg også reagerede på denne er, at der også er kemiske stoffer i sort og brun henna. Den eneste helt naturlige henna er den røde. Og jeg kan ikke se mig selv som rødhåret. 

Øv, så kan jeg godt se det. Men gode nyheder er, at rødt hår faktisk kan klæde alle, hvis det er din sidste mulighed og du helst vil have din hår en anden farve  Men tit hvis du har mørkebrunt hår, så giver den røde henna kun et flot rødligt skær, men ikke en decideret rød farve. Håber du finder en løsning. 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Anonym

Anonym skriver:

Det var en sort henna fra en helsekost butik. Grunden til at jeg også reagerede på denne er, at der også er kemiske stoffer i sort og brun henna. Den eneste helt naturlige henna er den røde. Og jeg kan ikke se mig selv som rødhåret. 

Hvis du i forvejen har mørkt hår, så får du højst sandsynligt ikke rødt hår af rød henna, mere noget kastanje brunt, måske med rødlig skær. Kunne jo være det faktisk blev en rigtig flot farve, og den "nemme" løsning 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Abracadabra

Jeg ville klippe det kort og overveje lyse striber ved frisøren. Der er minimal kontakt med hårbunden, og der behøver jo ikke være særlig meget farvestof i, bare afblegning...

Anmeld Citér

23. oktober 2016

lilledittemor

Der er nogle frisører som bruger "økologiske" hårfarver - i hveer fald nogle som slet ikke skulle være skadelige på nogen måde. Hvad med at prøve det? Og så bare en masse striber som ikke kommer i kontakt med hovedbunden?

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Anonym trådstarter

Aristocats skriver:

Øv, så kan jeg godt se det. Men gode nyheder er, at rødt hår faktisk kan klæde alle, hvis det er din sidste mulighed og du helst vil have din hår en anden farve  Men tit hvis du har mørkebrunt hår, så giver den røde henna kun et flot rødligt skær, men ikke en decideret rød farve. Håber du finder en løsning. 

Min veninde har en tand lysere hårfarve og bruger rød henna. Hendes hår er virkelig rødt. Jeg ved ik om jeg tør prøve det. 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis du i forvejen har mørkt hår, så får du højst sandsynligt ikke rødt hår af rød henna, mere noget kastanje brunt, måske med rødlig skær. Kunne jo være det faktisk blev en rigtig flot farve, og den "nemme" løsning 

Se mit forrige svar

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg ville klippe det kort og overveje lyse striber ved frisøren. Der er minimal kontakt med hårbunden, og der behøver jo ikke være særlig meget farvestof i, bare afblegning...

Klippe mere vil jeg ikke. Jeg har pagehår og det klæder mig ikke at have kort hår. 

Striber har jeg også overvejet, altså fblegning ved brug af hat. Men jeg er bange for at jeg alligevel får en reaktion. Jeg tror at jeg i første omgang skal finde ud af hvad det er jeg præcist er allergisk overfor. 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Anonym trådstarter

lilledittemor skriver:

Der er nogle frisører som bruger "økologiske" hårfarver - i hveer fald nogle som slet ikke skulle være skadelige på nogen måde. Hvad med at prøve det? Og så bare en masse striber som ikke kommer i kontakt med hovedbunden?

Jeg har talt med frisørerne omkring de økologiske farver. De indeholder også kemikalier, dog i mindre mængder. Jeg tror det er vigtigt for mig at finde ud af hvilket stof jeg præcist er allergisk overfor. Og så tage den derfra. 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Leneur

Anonym skriver:

Min veninde har en tand lysere hårfarve og bruger rød henna. Hendes hår er virkelig rødt. Jeg ved ik om jeg tør prøve det. 

Lav en stærk, mørk kop kaffe og brug det som væske til hennapulveret. Det gjorde vi på min efterskole, der slog den røde farve ikke så meget igennem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.