Hårfarve allergi :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.395 visninger
25 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. oktober 2016

Anonym trådstarter

Hejsa

Jeg er en pige på 27 år og gravid med den første. 

Jeg har gennem hele mit liv farvet håret sort (har ellers mørkebrunt hår), da jeg syntes min egen hårfarve var kedelig og sort passede bedre til mig. 

Pludselig en dag fik jeg en allergisk reaktion, hvor min pande hævede og det endte med at jeg næsten intet kunne se, da hævelsen flyttede sig ned omkring mine øjne. På skadestuen fik jeg besked på aldrig at farve håret igen, da denne reaktion var så voldsom og den næste kunne blive værre. 

Jeg stoppede med at farve hår og da jeg blev 25, begyndte de første grå hår. Jeg tog chancen og købte en sort henna farve i en helse butik og fik også en reaktion af denne. Lægen påpegede at jeg skulle droppe al hårfarvning og acceptere mine grå hår. 

Jeg har virkelig forsøgt at acceptere, men på de 2 år har je bare fået så mange grå hår, t det gør mig så ked af det. 

Måske ville det ikke være så slemt, hvis mit eget hår var lysere. Men det her ser helt forfærdeligt ud. 

Mit eget hår er mørkt, tyndt og glat. De grå er grå, tykke og krøller nærmest. 

er der nogen der har samme problem og kan komme med et forslag? Måske er der blevet opfundet en mirakel hårfarve som ikke giver allergiske reaktioner

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2016

Aristocats

Prøv henna. 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Aristocats

Aristocats skriver:

Prøv henna. 

Hov, fik så ikke læst at du ikke kan tåle det. Kan du forklare eller vise hvilken henna det var?

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Hejsa

Jeg er en pige på 27 år og gravid med den første. 

Jeg har gennem hele mit liv farvet håret sort (har ellers mørkebrunt hår), da jeg syntes min egen hårfarve var kedelig og sort passede bedre til mig. 

Pludselig en dag fik jeg en allergisk reaktion, hvor min pande hævede og det endte med at jeg næsten intet kunne se, da hævelsen flyttede sig ned omkring mine øjne. På skadestuen fik jeg besked på aldrig at farve håret igen, da denne reaktion var så voldsom og den næste kunne blive værre. 

Jeg stoppede med at farve hår og da jeg blev 25, begyndte de første grå hår. Jeg tog chancen og købte en sort henna farve i en helse butik og fik også en reaktion af denne. Lægen påpegede at jeg skulle droppe al hårfarvning og acceptere mine grå hår. 

Jeg har virkelig forsøgt at acceptere, men på de 2 år har je bare fået så mange grå hår, t det gør mig så ked af det. 

Måske ville det ikke være så slemt, hvis mit eget hår var lysere. Men det her ser helt forfærdeligt ud. 

Mit eget hår er mørkt, tyndt og glat. De grå er grå, tykke og krøller nærmest. 

er der nogen der har samme problem og kan komme med et forslag? Måske er der blevet opfundet en mirakel hårfarve som ikke giver allergiske reaktioner

Har du prøvet en farve bombe? Den kan fåes i mange farver, er uden giftstoffer..en slags farvet hår kur.

Køb en mørkere tone end din egen hårfarve. Den holder ikke længe men da det er en hårkur kan du bruge den ofte.

Jeg bruger pt en fra revlon .virkelig et lækkert produkt.

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Aristocats

Tin skriver:

Har du prøvet en farve bombe? Den kan fåes i mange farver, er uden giftstoffer..en slags farvet hår kur.

Køb en mørkere tone end din egen hårfarve. Den holder ikke længe men da det er en hårkur kan du bruge den ofte.

Hvis hun ikke kan tåle hårfarve, så er det næsten garanteret at hun heller ikke kan tåle farvebomber. De indeholder også farveelementer, som hun højst sandsynligvis også er allergisk overfor. Det tætteste jeg kan komme på er John Masters Organic Color enhancing conditioner som indeholder ingredienser der naturligt farver håret. 

Kig eventuelt her, TS

https://m.johnmasters.com/products/conditioning/color-conditioner-black.html

Anmeld Citér

23. oktober 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

Jeg ville prøve at kontakte en hudlæge om hvilke muligheder du har. 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Anonym trådstarter

Aristocats skriver:

Hov, fik så ikke læst at du ikke kan tåle det. Kan du forklare eller vise hvilken henna det var?

Det var en sort henna fra en helsekost butik. Grunden til at jeg også reagerede på denne er, at der også er kemiske stoffer i sort og brun henna. Den eneste helt naturlige henna er den røde. Og jeg kan ikke se mig selv som rødhåret. 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Anonym trådstarter

Tin skriver:

Jeg er bange for at der også er kemikalier i de der farve bomber. 

Når jeg har født, planlægger jeg at tage en test for præcist at finde uf af hvilket stof i hårfarverne jeg er allergisk overfor. Så er det nemmere at vide hvad jeg kan/ikke kan bruge. 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Anonym trådstarter

Aristocats skriver:

Hvis hun ikke kan tåle hårfarve, så er det næsten garanteret at hun heller ikke kan tåle farvebomber. De indeholder også farveelementer, som hun højst sandsynligvis også er allergisk overfor. Det tætteste jeg kan komme på er John Masters Organic Color enhancing conditioner som indeholder ingredienser der naturligt farver håret. 

Kig eventuelt her, TS

https://m.johnmasters.com/products/conditioning/color-conditioner-black.html

Tusind tak for det. Jeg kigger på det. 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Anonym trådstarter

årgang84 skriver:

Jeg ville prøve at kontakte en hudlæge om hvilke muligheder du har. 

Det vil jeg også gøre når jeg har født. Regner med at jeg kan tage en prik test eller noget. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.