Hvad gør man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2016

alenemor42

"Anarkisten" skriver:

Du har fuldstændig ret. Jeg ved jo også godt hvad der kan fremprovokere hans dårlige humør og det mest fornuftige vil da helt sikkert være, at tænke "foran".  Jeg er meget bevist om, at jeg nogle gange bliver alt for sur og at det ikke er den rigtige løsning, men nogle gange så bliver jeg så frustreret og presset, at jeg bare bliver gal.  Skal faktisk til et foredrag i næste måned omkring "hvis ikke skæld ud - hva' så" og håber jeg får noget brugbart ud af det 

Det er helt ok at man ikke er enig. Selvom jeg gerne vil have at andre er enige med mig, så er det fedt med lidt kritik 

Du jo bare menneske  vi får alle ned smeltning og bliver upædagogiske. Det er altsammen helt normalt jo, jeg tror på at vores børn lærer de nuancer der er også at mor og far faktisk har grænser for hvad man skal  rumme. Hvis ens børn aldrig ser andet en forældre der aldrig er sur, ked osv. Så får de altså et problem når de bliver ældre. 

Og med 2 store unger og en lille er jeg helt sikker på at skæld ud ikke ødelægger børn vi er jo mange generationer der har overlevet skæld ud i barndommen og samfundet fungerer da endnu 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2016

"Anarkisten"

alenemor42 skriver:

Du jo bare menneske  vi får alle ned smeltning og bliver upædagogiske. Det er altsammen helt normalt jo, jeg tror på at vores børn lærer de nuancer der er også at mor og far faktisk har grænser for hvad man skal  rumme. Hvis ens børn aldrig ser andet en forældre der aldrig er sur, ked osv. Så får de altså et problem når de bliver ældre. 

Og med 2 store unger og en lille er jeg helt sikker på at skæld ud ikke ødelægger børn vi er jo mange generationer der har overlevet skæld ud i barndommen og samfundet fungerer da endnu 

Tak 

Det er rigtigt. Selvfølgelig skal de lære, at mor og far også kan blive sure og kede af det. Tror måske jeg har læst et eller andet sted, at det er "sundt" for børnene at se mor blive vred, for så kan de også de hun bliver god igen 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

MKBP

Profilbillede for MKBP
"Anarkisten" skriver:

Jeg har læst artiklen du linkede til og det lyder rigtig fint og jeg ville elske at have overblikket og overskuddet til at gøre som han anbefaler. Det er faktisk langt hen af vejen også sådan vi gør, men kun til en vis grænse. 

Hvis ikke man vil høre når der bliver sagt stop (hvis han slår sin storebror, ødelægger ting e.l.) så bliver han fjernet fra legen og sat på skamlen for at "køle ned". Ja, han er kun 3,5 år og er stadig lille, men han er absolut stor nok til at forstå når der bliver sagt stop.

Min er kun 2,5...- og vi gør det samme...- og jeg er endda pædagog 

//Mette

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
"Anarkisten" skriver:

Tak 

Det er rigtigt. Selvfølgelig skal de lære, at mor og far også kan blive sure og kede af det. Tror måske jeg har læst et eller andet sted, at det er "sundt" for børnene at se mor blive vred, for så kan de også de hun bliver god igen 

Ja vi taber alle hovedet nu og da. 

Jeg har haft succes med at melde ud til min pige når jeg er træt stresset osv så hun ved jeg ikke magter så meget. Det plejer faktisk at hjælpe lidt men vi har også dårlige dage 

de gange vi får råbt eller skældt for meget ud husker vi at sige undskyld bagefter. Synes præcis det er vigtigt ungerne lærer at vi også er mennesker med fejl. 

Hvis foredraget har nogle gode pointer så viderebring dem endelig

Anmeld Citér

23. oktober 2016

"Anarkisten"

Mariehøne123 skriver:

Ja vi taber alle hovedet nu og da. 

Jeg har haft succes med at melde ud til min pige når jeg er træt stresset osv så hun ved jeg ikke magter så meget. Det plejer faktisk at hjælpe lidt men vi har også dårlige dage 

de gange vi får råbt eller skældt for meget ud husker vi at sige undskyld bagefter. Synes præcis det er vigtigt ungerne lærer at vi også er mennesker med fejl. 

Hvis foredraget har nogle gode pointer så viderebring dem endelig

Uhh ja, den der med at sige undskyld hvis man var lidt urimelig, den skal man huske 

Jeg skal nok lige viderebringe alle gode tips 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.