Føler mig fattig, men er det ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2016

Emma3101

Mortilah skriver:

Pyha kender følelsen. Kan dog intet ændre pt. Husleje og faste udgifter inkl. mad løber op i over 40.000 hver mdr og vi har faktisk ikke noget luksus på budgettet.. det er bare husleje, transport, biler, forsikringer, mad/husholdning og tlf. 

2 voksne og ét barn der er fastboende samt 4 bonus/2. weekend børn..

Føler heller ikke vi kan ændre så meget hvis vi ønsker at bo der hvor vi vil. Vores budget er også uden opsparing og sjov.  Kun udgifter. Det løger hurtigt op. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2016

Heksemutter

Jeg synes nu ikke, at en husleje på 7500 kr. + forbrug er specielt højt. Det burde en almindelig familie sagtens kunne betale.

Men det lyder til, at jeres "andre" udgifter er noget højere end normalen. Mit gæt er, at der må være nogle dyre lån I betaler af på - jeg synes ihvertfald at en 14-15.000 kr. til bil, forsikringer, internet osv. er rigtig mange penge. Også selvom mad og benzin er regnet med.

Vi har ikke selv en høj indtægt herhjemme, og vores budget er på ca. 17.500 kr. Det er inkl. benzin, men uden mad. Vi har et barn, som går i børnehave, så deri ligger også 2500 kr. til institution. Jeg synes godt, vi kan få det til at hænge sammen, men jeg ville nødig sidde meget dyrere - vores indtægt pt. svarer nok nogenlunde til en butiksuddannet og en på dagpenge. Vi har så også eget hus og kan derfor risikere uforudsete udgifter i forbindelse med det. Det slipper man jo for i en lejebolig.

Så hvis jeres indtægt ikke ser ud til at stige lige foreløbig, ville jeg nok være påpasselig med at sætte mig med så høje faste udgifter for derefter at få et barn. Men folk er jo meget forskellige, nogen kan leve på en sten og have det fint med det, og andre syes ikke man kan få en baby uden at bruge 40.000 kr. på fancy udstyr. Jeg ved jo ikke hvilken type I er.

Anmeld Citér

25. oktober 2016

Cama

Emma3101 skriver:

Som overskriften siger så føler jeg mig fattig, men er det bestemt ikke. 

Bor sammen med min kæreste i en virkelig billig lejlighed. Jeg er uddannet i butik og han er elektriker. Vi fik tilbudt at flytte i en lejlighed i solrød til en husleje på ca. 7500kr. Alt forbrug er ikke regnet med så det løber nok op i lidt over 8000kr. 

Jeg tjener ikke vildt meget og min kæreste kan i perioder være uden job, da han arbejder på byggepladser, hvor firmaerne får projekter som kun varer en hvis periode. 

Da vi lagde budgettet for alle udgifter- bil, forsikringer, mad, husleje, mobilregning osv. Løb budgettet op på omkring 23-24000kr. I den lejlighed vi fik tilbudt. Lyder det af meget??

jeg ønsker snart at stifte familie, men synes godt nok at pengene flyver hurtigt, så snart man ønsker et værelse til sit barn i en by jeg kan lide.

Forstår til tider ikke hvordan andre familier får flere og flere børn, samtidig med den ene er på su eller levet af dagpenge. Jeg vil ikke være snobbet, men har få byer jeg vil bo i grundet familien er tæt.

Hvordan får i det til at fungere? Lever i skrabet?  

Det er dyrt - bliver en gang imellem også rystet af hvad vi betaler ind på budget kontoen  men husk at man kan få billigere pladser i daginstitutioner. Duetter kommer an på års indtægten og der skelvfølgelig søges, vi tjener for meget til det men det er da en mulighed. Desuden skal man huske at bankerne med regner børnepengene i budgettet hvis det er dem der regner det ud i en mulig kommende fremtid. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.