Føler mig fattig, men er det ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.264 visninger
22 svar
7 synes godt om
22. oktober 2016

Emma3101

Som overskriften siger så føler jeg mig fattig, men er det bestemt ikke. 

Bor sammen med min kæreste i en virkelig billig lejlighed. Jeg er uddannet i butik og han er elektriker. Vi fik tilbudt at flytte i en lejlighed i solrød til en husleje på ca. 7500kr. Alt forbrug er ikke regnet med så det løber nok op i lidt over 8000kr. 

Jeg tjener ikke vildt meget og min kæreste kan i perioder være uden job, da han arbejder på byggepladser, hvor firmaerne får projekter som kun varer en hvis periode. 

Da vi lagde budgettet for alle udgifter- bil, forsikringer, mad, husleje, mobilregning osv. Løb budgettet op på omkring 23-24000kr. I den lejlighed vi fik tilbudt. Lyder det af meget??

jeg ønsker snart at stifte familie, men synes godt nok at pengene flyver hurtigt, så snart man ønsker et værelse til sit barn i en by jeg kan lide.

Forstår til tider ikke hvordan andre familier får flere og flere børn, samtidig med den ene er på su eller levet af dagpenge. Jeg vil ikke være snobbet, men har få byer jeg vil bo i grundet familien er tæt.

Hvordan får i det til at fungere? Lever i skrabet?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2016

Jegkiggerpåfugle

Vi har et budget med lån - forbrugslån, vi bor til leje 7300 - har bil - forsikringer - har 2 børn i daginstution - mobil/internet/tv og begge arbejdende 

vores budget ialt er på 20.000 

og så har vi 4500 kr til benzin og mad og det hele slår til 

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Emma3101

Jegkiggerpåfugle skriver:

Vi har et budget med lån - forbrugslån, vi bor til leje 7300 - har bil - forsikringer - har 2 børn i daginstution - mobil/internet/tv og begge arbejdende 

vores budget ialt er på 20.000 

og så har vi 4500 kr til benzin og mad og det hele slår til 

Vi er nødsaget til at kunne flytte hen hvor vi kan bo hvis den ene går på dagpenge. Men så snart vi får børn på budgettet, så virker det rimelig stramt. Tænker lige nu på når de starter i institution for det koster jo. Går hele tiden og får ondt i maven over at jeg burde finde mig et job med højere løn eller tage uddannelse som kan give mere bagefter men hvis alle andre kan og endda på su, så burde vi da også kunne. Jeg var så lykkelig over muligheden for at flytte tæt på familien og starte min egen, men så snart at tallene kom på papiret så faldt det sammen. 

Anmeld Citér

22. oktober 2016

FruStolpe

Emma3101 skriver:

Som overskriften siger så føler jeg mig fattig, men er det bestemt ikke. 

Bor sammen med min kæreste i en virkelig billig lejlighed. Jeg er uddannet i butik og han er elektriker. Vi fik tilbudt at flytte i en lejlighed i solrød til en husleje på ca. 7500kr. Alt forbrug er ikke regnet med så det løber nok op i lidt over 8000kr. 

Jeg tjener ikke vildt meget og min kæreste kan i perioder være uden job, da han arbejder på byggepladser, hvor firmaerne får projekter som kun varer en hvis periode. 

Da vi lagde budgettet for alle udgifter- bil, forsikringer, mad, husleje, mobilregning osv. Løb budgettet op på omkring 23-24000kr. I den lejlighed vi fik tilbudt. Lyder det af meget??

jeg ønsker snart at stifte familie, men synes godt nok at pengene flyver hurtigt, så snart man ønsker et værelse til sit barn i en by jeg kan lide.

Forstår til tider ikke hvordan andre familier får flere og flere børn, samtidig med den ene er på su eller levet af dagpenge. Jeg vil ikke være snobbet, men har få byer jeg vil bo i grundet familien er tæt.

Hvordan får i det til at fungere? Lever i skrabet?  

Vi er 2 voksne og 2 børn på 2 og 6 i alm villa i en lille by. Min mand er i flexjob og jeg i fuldtidsjob. 

Vi bruger 24000 til budgettet hver måned -alt Incl

Vi lever bestemt ikke skrabet men da heller ikke som konger. 

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Liv_86

Jeg synes jeres budget er højt. 

Vores hedder 12000kr om mdr og min datter går i privatskole. Vi venter godt nok tvillinger så når de skal til at gå i institution så skal det 4500kr oveni. 

Har du evt tjekket om I kan gøre forsikringerne billigere eller andre ting der kan spares på?

jeg har lige sparet 2500kr om året på forsikringer ved at indhentet tilbud fra forskellige forsikringsselskaber. 

Anmeld Citér

22. oktober 2016

FruStolpe

Liv_86 skriver:

Jeg synes jeres budget er højt. 

Vores hedder 12000kr om mdr og min datter går i privatskole. Vi venter godt nok tvillinger så når de skal til at gå i institution så skal det 4500kr oveni. 

Har du evt tjekket om I kan gøre forsikringerne billigere eller andre ting der kan spares på?

jeg har lige sparet 2500kr om året på forsikringer ved at indhentet tilbud fra forskellige forsikringsselskaber. 

Det kommer jo også rigtig meget an på hvad man bor i og hvor man bor

om man som vi fx har 2 biler. 

Anmeld Citér

22. oktober 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Syntes det lyder af meget for kun 2 personer.

Vi har et samlet buget på ca 26000 og vi er 2 voksne og 3 børn. Det alle går i privat skole/institution.

Vi har nogle dyre lån men det er fordi vi har valgt høje afdrag for hurtigt at blive færdige. Detter er bla bil lån SU lån og forbrugslån. 

Er der nogle steder i kan spare nogle penge. Forsikringer kost gaver mobil tv pakke. 

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Emma3101

FruStolpe skriver:

Vi er 2 voksne og 2 børn på 2 og 6 i alm villa i en lille by. Min mand er i flexjob og jeg i fuldtidsjob. 

Vi bruger 24000 til budgettet hver måned -alt Incl

Vi lever bestemt ikke skrabet men da heller ikke som konger. 

Nu kommer det naturligvis an på hvad man tjener men det lyder ikke af meget når i er så mange :-) 

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Emma3101

hannetheis skriver:

Syntes det lyder af meget for kun 2 personer.

Vi har et samlet buget på ca 26000 og vi er 2 voksne og 3 børn. Det alle går i privat skole/institution.

Vi har nogle dyre lån men det er fordi vi har valgt høje afdrag for hurtigt at blive færdige. Detter er bla bil lån SU lån og forbrugslån. 

Er der nogle steder i kan spare nogle penge. Forsikringer kost gaver mobil tv pakke. 

Vores budget på 23-24000 er baseret på hvis vi flytter til solrød hvor vi egentlig gerne vil bo. Det er til leje. 

Bilen, huslejen, forsikringerne(indbo,livsforsikring og fagforening), madbudgettet (dvs. hus artikler), mobilregning, tv (vi vil droppe tv pakken og bruge nettet) og hans lån, løber hurtigt op i 22000. Så mangler jeg lidt som jeg ikke kan huske. :-)

har sparet lidt allerede på forsikring og mobilregningerne kan ikke blive billigere.  

vi er skrevet op flere steder som er billigere, men ikke vores favorit steder. 

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Fru Hansen

Vores budget ser nogenlunde ud som det du beskriver. Bortset fra at vi ejer hus og har tre børn.

En gang i mellem føler jeg mig overvældet af de høje faste udgifter,  og at der er forbavsende lidt som vi kan skære ned på. Vi har ikke en masse lån osv, bortset fra bil og hus.

Så jeg vælger at være taknemmelig for at vi har det godt i hverdagen og glæder mig til bilen er betalt ud om få måneder :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.