Føler mig fattig, men er det ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2016

Zelinasmor

Det er overhovedet ikke et dyrt "forbrug" når man tænker på hvor i bor osv. Jeg bor i Vallensbæk strand og min husleje er inkl vand, varme og strøm knap 15.000kr for en 4 værelses. Sådan er det nu engang når man bor i de mindre byer rundt om København. 

Til gengæld har jeg ikke lommepenge eller lignende  Da jeg boede i Jylland havde jeg tilsvarende lejlighed i Kolding centrum til 7000kr inkl alt. Der var penge til sjov og spas. Man må jo prioritere.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2016

Baby17

Min kæreste og jeg bor i eget hus, har to biler og boliglån. Vores faste udgifter er på 17-18000 kr om måneden. Så kommer mad, benzin og alt andet så oveni ��

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Aristocats

Zelinasmor skriver:

Det er overhovedet ikke et dyrt "forbrug" når man tænker på hvor i bor osv. Jeg bor i Vallensbæk strand og min husleje er inkl vand, varme og strøm knap 15.000kr for en 4 værelses. Sådan er det nu engang når man bor i de mindre byer rundt om København. 

Til gengæld har jeg ikke lommepenge eller lignende  Da jeg boede i Jylland havde jeg tilsvarende lejlighed i Kolding centrum til 7000kr inkl alt. Der var penge til sjov og spas. Man må jo prioritere.

Det her. Hvis man vil bo i Københavnsområdet, så bliver tilværelsen bare dyrere. 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Emma3101 skriver:

Som overskriften siger så føler jeg mig fattig, men er det bestemt ikke. 

Bor sammen med min kæreste i en virkelig billig lejlighed. Jeg er uddannet i butik og han er elektriker. Vi fik tilbudt at flytte i en lejlighed i solrød til en husleje på ca. 7500kr. Alt forbrug er ikke regnet med så det løber nok op i lidt over 8000kr. 

Jeg tjener ikke vildt meget og min kæreste kan i perioder være uden job, da han arbejder på byggepladser, hvor firmaerne får projekter som kun varer en hvis periode. 

Da vi lagde budgettet for alle udgifter- bil, forsikringer, mad, husleje, mobilregning osv. Løb budgettet op på omkring 23-24000kr. I den lejlighed vi fik tilbudt. Lyder det af meget??

jeg ønsker snart at stifte familie, men synes godt nok at pengene flyver hurtigt, så snart man ønsker et værelse til sit barn i en by jeg kan lide.

Forstår til tider ikke hvordan andre familier får flere og flere børn, samtidig med den ene er på su eller levet af dagpenge. Jeg vil ikke være snobbet, men har få byer jeg vil bo i grundet familien er tæt.

Hvordan får i det til at fungere? Lever i skrabet?  

23.000-24.000 kr. Er rigtig rigtig mange penge at betale til sin budgetkonto hvis man (som jeg læser er jeres situation??) bor til leje og er to voksne og ingen børn?? 

Vi betaler 30.000 kr. Men vi "ejer" så vores hus, som er 100% nyistandsat og leaser to spritnye biler. Vi er to voksne og to børn 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Jeg synes det lyder som et meget normalt budget.

Jeg bor til leje i lille skensved,og der er min husleje med forbrug på 11.500,så kommer alle de andre udgifter.

Jeg er alene med 4 børn,og har et budget på ca 18.000

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Liv_86

FruStolpe skriver:

Det kommer jo også rigtig meget an på hvad man bor i og hvor man bor

om man som vi fx har 2 biler. 

Det er rigtig. Hun skriver også bil, så antager der kun er 1. Vi har også bil med i vores. 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

lilledittemor

Som overskriften siger så føler jeg mig fattig, men er det bestemt ikke. 

Bor sammen med min kæreste i en virkelig billig lejlighed. Jeg er uddannet i butik og han er elektriker. Vi fik tilbudt at flytte i en lejlighed i solrød til en husleje på ca. 7500kr. Alt forbrug er ikke regnet med så det løber nok op i lidt over 8000kr. 

Jeg tjener ikke vildt meget og min kæreste kan i perioder være uden job, da han arbejder på byggepladser, hvor firmaerne får projekter som kun varer en hvis periode. 

Da vi lagde budgettet for alle udgifter- bil, forsikringer, mad, husleje, mobilregning osv. Løb budgettet op på omkring 23-24000kr. I den lejlighed vi fik tilbudt. Lyder det af meget??

jeg ønsker snart at stifte familie, men synes godt nok at pengene flyver hurtigt, så snart man ønsker et værelse til sit barn i en by jeg kan lide.

Forstår til tider ikke hvordan andre familier får flere og flere børn, samtidig med den ene er på su eller levet af dagpenge. Jeg vil ikke være snobbet, men har få byer jeg vil bo i grundet familien er tæt.

Hvordan får i det til at fungere? Lever i skrabet?  

Herhjemme ligger vores udgifter som regel under 22.000kr inkl. alt - og mad.

Vi er 2 voksne og snart 3 børn. Vi bor i en 4-værelses i Hvidovre til 5600kr og købte ny bil i februar. Vi har forbrugslån i banken, to børn i institution og jeg er hjemmegående, så det er kun manden som tjener penge. Vi lever rigtig godt herhjemme og shopper helt enormt meget.

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Mortilah

Pyha kender følelsen. Kan dog intet ændre pt. Husleje og faste udgifter inkl. mad løber op i over 40.000 hver mdr og vi har faktisk ikke noget luksus på budgettet.. det er bare husleje, transport, biler, forsikringer, mad/husholdning og tlf. 

2 voksne og ét barn der er fastboende samt 4 bonus/2. weekend børn..

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Emma3101

Sanne93 skriver:

Min kæreste og jeg bor i eget hus, har to biler og boliglån. Vores faste udgifter er på 17-18000 kr om måneden. Så kommer mad, benzin og alt andet så oveni ��

I mit budget er bilens udgifter såsom benzin, forsikring Osvald regnet med og mad budgettet er også lagt i.

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Emma3101

lilledittemor skriver:

Herhjemme ligger vores udgifter som regel under 22.000kr inkl. alt - og mad.

Vi er 2 voksne og snart 3 børn. Vi bor i en 4-værelses i Hvidovre til 5600kr og købte ny bil i februar. Vi har forbrugslån i banken, to børn i institution og jeg er hjemmegående, så det er kun manden som tjener penge. Vi lever rigtig godt herhjemme og shopper helt enormt meget.

Det er imponerende så billigt jeres husleje er. Men nu er Solrød også en dyr kommune og vi har derfor kigget Rødovre hvor det er 2000kroner billigere at bo. Dog ikke lige så lækkert område og lige så istandsat. Men der skal helt klart prioriteres og derfor er vi heller ikke flyttet endnu. Vi kan næsten ikke gøre det billigere end vi har gjort nu. Det eneste der kan ændre på det er hvor vi flytter hen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.