Sygemeldt og weekendophold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Lalandia - what to do?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.601 visninger
23 svar
66 synes godt om
21. oktober 2016

Anonym trådstarter

Jeg er pt sygemeldt fra mit job pga kvalme, opkast og blødninger. 

For nogle måneder siden bestilte vi et ophold til Lalandia for familien. Dengang var jeg endnu ikke gravid.

Nu er det så i weekenden, at opholdet ligger og ved ikke hvad jeg skal gøre.

For det første har jeg det rigtig skidt.

For det andet er jeg sygemeldt.

Vi kan ikke afbestille opholdet uden at miste alle pengene.

hvad gør jer/vi?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2016

NaUlHa

Jeg ville helt klart sende manden og børnene afsted også selv blive hjemme, så kunne du også få slappet ordentlig af og være klar til ungerne igen kommer hjem og være 

Anmeld Citér

21. oktober 2016

Abracadabra

Hvis jeg mødte min graviditetssygemeldte kollega i lalandia, ville jeg nok have svært ved ikke at nævne det på min arbejdsplads. Hvis man er for syg til at passe sit arbejde, er man også for syg til vandrutchebaner...

Anmeld Citér

21. oktober 2016

AnoMom

Anonym skriver:

For nogle måneder siden bestilte vi et ophold til Lalandia for familien. Dengang var jeg endnu ikke gravid.

hvad gør jer/vi?

Ville enten sende manden afsted med ungerne eller selv tage med og så blive i huset og slappe af mens de andre er i vandland osv. 

Anmeld Citér

21. oktober 2016

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Hvis jeg mødte min graviditetssygemeldte kollega i lalandia, ville jeg nok have svært ved ikke at nævne det på min arbejdsplads. Hvis man er for syg til at passe sit arbejde, er man også for syg til vandrutchebaner...

Som jeg skriver i mulighederne, står der at deltage i det jeg kan. Jeg skal absolut ikke i rutchebaner eller noget. Vi har et lille barn, som jeg ville sidde med i børnebassinet, hvis jeg magtede det. Det er alt.

Anmeld Citér

21. oktober 2016

Finemor

Hvad med at høre din arbejdsgiver? Så har du i hvert fald ikke lagt skjul på noget - det er bare så dumt at møde kollegaer når man er sygemeldt.

Anmeld Citér

21. oktober 2016

Abracadabra

Anonym skriver:

Som jeg skriver i mulighederne, står der at deltage i det jeg kan. Jeg skal absolut ikke i rutchebaner eller noget. Vi har et lille barn, som jeg ville sidde med i børnebassinet, hvis jeg magtede det. Det er alt.

Sidde i børnebassinet med en graviditetsblødning? Det lyder usundt for en graviditet. 

Der er i min verden ikke megen plads til lalandia i en graviditetssygemelding.

Anmeld Citér

21. oktober 2016

FrkHS

Umiddelbart var jeg blevet hjemme, eller i hvertfald blevet i huset. Jeg er selv deltidssygemeldt pga graviditetsgener, og når jeg har fri fra arbejde er det direkte hjem efter job for ikke at signalere til eventuelle kolleger at jeg godt kan føjte rundt i byen men ikke passe mit arbejde. For mig handler det om samvittighed og hvad jeg har samvittighed til. Hvordan ville jeg forklare mig over for kolleger eller forældre(er pædagog), hvis jeg eksempelvis mødte dem i Lalandia. For mig ville det lige så meget handle om, at mine gener slet ikke ville indbyde til en tur i Lalandia. Så ville jeg hellere sende familien alene afsted og slappe af hjemme under dynen.

Anmeld Citér

21. oktober 2016

God-mor

Jeg var blevet hjemme, men vil også sige at du godt kan tage med hvis du så bare bliver i huset. 

Anmeld Citér

21. oktober 2016

Anonymor10

Anonym skriver:

hvad gør jer/vi?

Jeg tænker at din kvalme og opkast nok ikke skulle have kastet en sygemelding af sig, hvis du overvejer et weekendophold. Det kan helt klart være så slemt, at man ikke tror man kan overleve, men jeg mener ikke lalandia er foreneligt med den tilstand. Det samme gælder i øvrigt vedrørende blødning - du kan ikke.være alt for bekymret, hvis du overvejer weekendophold?!

Hvis det er risikabel blødning, skal man hvile 100% og være sengeliggende. Så det giver ingen mening.

Jeg synes du skal overveje at bliver raskmeldt, hvis du har det så godt. Medmindre du har et job der kan være farligt for fosteret.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.