Vægt på baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2016

Rtjm05

Roamer skriver:

Halløj 

Jeg har lige været til andensidste jm samtale i dag, hvor vi fik skønnet vores datter til omkring 2800 gram - er førstegangsfødende, men synes det virker lidt lavt i forhold til dem jeg er i terminsgruppe med?  hun har taget cirka 300 gram på siden d. 5/10 - grunden til at jeg spørger, er fordi min kærestes første datter blev taget ved kejsersnit, fordi hun stoppede med at vokse, og min nevø har hyperinsulinisme (de ved endnu ikke om det er fra min brors side eller svigerinde), så er lidt 'on edge' lige nu 

Man kan ikke helt regne med de scanninger,  jeg blev scannet hver 14 dag fra uge 24, da min dreng lå Ca 20 % under gennemsnittet,  da jeg fik den sidste scanning uge 34+2 blev han vurderet til 2580 g, hvilket var næsten oppe på gennemsnittet,  han kom til verden få timer efter den scanning,  med en kampvægt på 3130 g Ca. 20 % over gennemsnittet 

Jeg fik også en datter for 3 år siden hun blev scannet til 4200 g få dage før fødslen, hun vejede 3455 g

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2016

Roamer

rikkeivalo skriver:

Man kan ikke helt regne med de scanninger,  jeg blev scannet hver 14 dag fra uge 24, da min dreng lå Ca 20 % under gennemsnittet,  da jeg fik den sidste scanning uge 34+2 blev han vurderet til 2580 g, hvilket var næsten oppe på gennemsnittet,  han kom til verden få timer efter den scanning,  med en kampvægt på 3130 g Ca. 20 % over gennemsnittet 

Jeg fik også en datter for 3 år siden hun blev scannet til 4200 g få dage før fødslen, hun vejede 3455 g

Hold da op - man skulle ellers næsten tro at de havde styr på de ting, men hører godt nok ofte at de tager fejl også endda en del fejl af vægten 

Anmeld Citér

19. oktober 2016

AnoMom

Roamer skriver:

Synes bare det har været sådan længe nu  til at starte med var alle bare sikre på at jeg slet ikke ville gå terminen ud (og det var jeg også selv), men nu tror jeg mere og mere på, at jeg går over tid - for så heldig er jeg som regel  

det er rigtigt sødt, han er faktisk bare generelt rigtig sød  Han har lavet vanille budding til mig i dag, fordi jeg lige havde lyst til det 

Haha, det kunne lige så godt være mig det der  håber at jeg kommer til at være rolig og fattet, men er bare helt overbevist om at jeg bliver hende der, som sygehuset taler om i gru for at jeg skal føde der igen 

Hun kommer når hun er klar :-)

Glæder mig til at læse din fødselaberetning til den tid så om du kunne holde hovedet cool 

Anmeld Citér

19. oktober 2016

Rtjm05

Roamer skriver:

Hold da op - man skulle ellers næsten tro at de havde styr på de ting, men hører godt nok ofte at de tager fejl også endda en del fejl af vægten 

Ja det er helt vildt de kan tage så meget fejl, tvivler lidt på min dreng nogensinde har været undervægtig i graviditeten,  men det er jo bare dejligt han havde vægten med sig, når han nu kom før tid 

Anmeld Citér

19. oktober 2016

Roamer

AnoMom skriver:

Hun kommer når hun er klar :-)

Glæder mig til at læse din fødselaberetning til den tid så om du kunne holde hovedet cool 

Lige præcis - En Gaia-pige tager den tid, som en Gaia-pige skal tage 

Hahaha, glæder mig også helt til at fortælle om den  snakkede også med en veninde om at man nærmest ryger i sådan en hemmelig klub for VIP, når man har prøvet at føde  ikke for drenge, thihi 

Anmeld Citér

19. oktober 2016

Roamer

rikkeivalo skriver:

Ja det er helt vildt de kan tage så meget fejl, tvivler lidt på min dreng nogensinde har været undervægtig i graviditeten,  men det er jo bare dejligt han havde vægten med sig, når han nu kom før tid 

Det er så dejligt, at det som regel er den vej de tager fejl, og ikke omvendt  synes ofte de skyder baby til at veje mindre end den gør 

Anmeld Citér

20. oktober 2016

Rtjm05

Roamer skriver:

Det er så dejligt, at det som regel er den vej de tager fejl, og ikke omvendt  synes ofte de skyder baby til at veje mindre end den gør 

Ja det tror jeg også 

Anmeld Citér

31. oktober 2016

Jems

Hvordan går det med dig ? 

Har du været til sidste jordemoder besøg? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.