Vægt på baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.099 visninger
27 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. oktober 2016

Roamer

Halløj 

Jeg har lige været til andensidste jm samtale i dag, hvor vi fik skønnet vores datter til omkring 2800 gram - er førstegangsfødende, men synes det virker lidt lavt i forhold til dem jeg er i terminsgruppe med?  hun har taget cirka 300 gram på siden d. 5/10 - grunden til at jeg spørger, er fordi min kærestes første datter blev taget ved kejsersnit, fordi hun stoppede med at vokse, og min nevø har hyperinsulinisme (de ved endnu ikke om det er fra min brors side eller svigerinde), så er lidt 'on edge' lige nu 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2016

Tascha26

Roamer skriver:

Halløj 

Jeg har lige været til andensidste jm samtale i dag, hvor vi fik skønnet vores datter til omkring 2800 gram - er førstegangsfødende, men synes det virker lidt lavt i forhold til dem jeg er i terminsgruppe med?  hun har taget cirka 300 gram på siden d. 5/10 - grunden til at jeg spørger, er fordi min kærestes første datter blev taget ved kejsersnit, fordi hun stoppede med at vokse, og min nevø har hyperinsulinisme (de ved endnu ikke om det er fra min brors side eller svigerinde), så er lidt 'on edge' lige nu 

2800g er da flot når du først har termin om 2,5 uge. De uger vil hun jo ca tage 5-600g på og blir hun jo en fin gennemsnitsbaby på 33-3400g ville ikke være bekymret. Er sikker på jordemoderen også ville sige det så. 

Anmeld Citér

19. oktober 2016

AnoMom

Roamer skriver:

Halløj 

De der skøn kan man ikke bruge til så meget. Lad være at bekymre dig. Du mærker liv og baby tager på. Det er vigtigst :-) 

min dreng blev skønnet til 3600 da jeg gik i fødsel. Hos jordmoderen ugen før var det også 3600. Ud kom en bette knægt på 3170. :-)

Anmeld Citér

19. oktober 2016

Roamer

Tascha25 skriver:

2800g er da flot når du først har termin om 2,5 uge. De uger vil hun jo ca tage 5-600g på og blir hun jo en fin gennemsnitsbaby på 33-3400g ville ikke være bekymret. Er sikker på jordemoderen også ville sige det så. 

Ah okay, det var godt at høre  jm sagde at hun var i den lidt lille ende, men alligevel ligger relativt tæt på gennemsnittet  blev bare lidt bekymret, når min kærestes første datter stoppede med at vokse, og min nevø er så syg 

Anmeld Citér

19. oktober 2016

Roamer

AnoMom skriver:

De der skøn kan man ikke bruge til så meget. Lad være at bekymre dig. Du mærker liv og baby tager på. Det er vigtigst :-) 

min dreng blev skønnet til 3600 da jeg gik i fødsel. Hos jordmoderen ugen før var det også 3600. Ud kom en bette knægt på 3170. :-)

Ja okay, har godt nok hørt at man skal tage de skøn med et gram salt  og ja - mærker fodboldkampe det meste af dagen, og hendes hjerterytme er super fin hver eneste gang 

Anmeld Citér

19. oktober 2016

AnoMom

Roamer skriver:

Ja okay, har godt nok hørt at man skal tage de skøn med et gram salt  og ja - mærker fodboldkampe det meste af dagen, og hendes hjerterytme er super fin hver eneste gang 

Jamen så skal du da slet olle bekymre dig. Nyd den sidste tid. :-)

Anmeld Citér

19. oktober 2016

Roamer

AnoMom skriver:

Jamen så skal du da slet olle bekymre dig. Nyd den sidste tid. :-)

Skal prøve at nyde den, men det er svært med heftig bækkenløsning og en krop der er lavet af vand  nyder så dog at mærke hende så regelmæssigt, det er så smadder hyggeligt  tror også jeg kommer til at savne det 

Anmeld Citér

19. oktober 2016

AnoMom

Roamer skriver:

Skal prøve at nyde den, men det er svært med heftig bækkenløsning og en krop der er lavet af vand  nyder så dog at mærke hende så regelmæssigt, det er så smadder hyggeligt  tror også jeg kommer til at savne det 

Puh det lyder heller ikke rart.  

Jeg savner ofte at være gravid. Det er så hyggeligt ja. Selv fødslen savner dig til tider selvom det gør ondt 

Anmeld Citér

19. oktober 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

I uge 36 blev jeg indlagt med veer, og JM mente bestemt også at vores mand var alt for lille, da hun mærkede på min mave.

Hun var virkelig bekymret, og der blev kaldt læge, som så scannede mig.

Han var helt gennemsnitlig, og 3 uger senere kom en 3320 gram baby ud. 

De der skøn kan du ikke bruge til en fis. Nogle JM er virkelig gode til det, og andre knap så meget. 

Hvis hun var bekymret, så havde hun sendt dig til scanning.

Anmeld Citér

19. oktober 2016

Roamer

AnoMom skriver:

Puh det lyder heller ikke rart.  

Jeg savner ofte at være gravid. Det er så hyggeligt ja. Selv fødslen savner dig til tider selvom det gør ondt 

Det er umiddelbart heller ikke det fedeste i verden, men skal heldigvis formentligt nok overleve  og det er jo det hele værd i sidste ende 

Er også vildt spændt på fødslen; både på den gode måde, men også lidt skræmt for det ukendte  Men har hørt om flere og flere, som savner følelsen af en fødsel 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.