Hvad tænker i om følgende:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2016

modesty

vAnnemette skriver:

Nu kan jeg se at flere godt nok skriver at det er en skrøne at man kan stresse kroppen. Men i mit tilfælde hjalp det at slappe lidt af omkring projektet og ikke tænke på det hele tiden. Men det kan selvfølgelig også være et tilfælde  Vi havde prøvet i et lille halvt år, da vi nåede marts måned, og kunne regne ud, at blev jeg gravid nu, ville jeg få termin lige omkring juleaften. Vi valgte derfor at tage det med ro og forsøge at undgå graviditet i den måned. Vi havde faktisk også kun sex én gang i den cyklus. Men den ene gang var lykkens gang, og ni måneder senere blev vi forældre til den dejligste dreng 

Du siger det selv sort på hvidt; det var et tilfælde.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2016

CC79

At opnå graviditet er noget tricky noget. Men ka berolige dig med at jeg på trods af altid at ha været ekstremt fokuseret på at opnå graviditet aldrig har oplevet det som en hindring. Har altid planlagt alt fra starten og vidst præcist hvornår min æløsning lå og det har altid givet pote. Kun engang da jeg havde oplevet en spontan abort gik det over tre mdr før min cyklus var stabiliseret igen og vi valgte at holde et par mdr pause og så lykkes det igen med det samme. Jeg har haft gavn af at have fuldstændigt styr på min cyklus og ægløsningsudlåd, tage E-vitaminer som styrker fertiliteten, d-vitamin både til manden og jeg. Men forstår dig så godt, men ja det kan sagtens variere meget hvor hurtigt det går at blive gravid uden der er noget galt. Hvis man sætter sig og læser om processen fra befrugtning til graviditet indser man hvor komplekst det er at skabe liv og nogen gange sker det første gang man prøver andre gange lader det vente på sig. Ved godt det er svært når man står midt i det men prøv at opsøg viden om hvordan du gør dig selv så fertil som muligt. Det har jeg selv været hjulpet meget af. Held og lykke fremover.

Anmeld Citér

12. oktober 2016

PB2013

Man kan sagtens forsøge at planlægge det hele, men selv om du har sex før, under og efter ægløsning er der ca. 20% chance for graviditet i hver cyklus. Det er sindssyg frustrerende at man ikke selv kan påvirke det mere, og det tror jeg de fleste kan skrive under på.

Så tænker det er lidt op til dig selv om det giver dig en tilfredshed at teste efter ægløsning, bruge babyklister osv. eller om det er mere naturligt for jer "blot" at have sex hver anden dag, hvis det er det sidste så er ægløsningstest jo lidt spild af penge, men hvis det hjælper dig så gør det. Det skader jo i hvert i fald ikke.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.