Hvad tænker i om følgende:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2016

Anonym trådstarter

PUHK skriver:

Altså, hvis man er ung, sund og uden fertilitetsproblemer, så er succesraten omkring 20%, så vidt jeg husker. Så 4 måneder er ganske normalt. Slap du lidt af med tankerne (for din egen skyld) og fortsæt som hidtil.

Som skrevet, ved jeg godt at mange prøver meget længere end 4 mdr. Men derfor bliver man stadig skuffet :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2016

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg tænker at du skal slappe af :-) 4 mdr er ikke lang tid og bare fordi det gik meget hurtigt første gang er det ikke ensbetydende med at det gør det anden gang.

Og nej, du kan ikke gøre det "værre" ved at bekymre dig eller stresse - det er en skrøne. Men for din egen skyld er det selvfølgelig bedst hvis du kan prøve at være lidt afslappet omkring det hele selvom jeg godt ved at det er svært :-)

Igen - MANGE TAK :-) dejligt at vide, at hverdagens stress ikke har nogen indvirkning. 

Anmeld Citér

11. oktober 2016

Mortilah

Hvad med bare at droppe ægløsningstestene og have sex hver dag?

Så er du da sikker på at du rammer ægløsningen og øger chancerne:-)

Jeg fortalte ikke kæresten noget som helst om ægløsning, glædede mig bare til at blive gravid og "kastede mig over ham" hver morgen og aften.. resultatet var baby og en lykkelig mand. 

Når det er sagt, så er 4 mdr ikke så lang ventetid:-) 

Anmeld Citér

11. oktober 2016

Anonym trådstarter

Mortilah skriver:

Hvad med bare at droppe ægløsningstestene og have sex hver dag?

Så er du da sikker på at du rammer ægløsningen og øger chancerne:-)

Jeg fortalte ikke kæresten noget som helst om ægløsning, glædede mig bare til at blive gravid og "kastede mig over ham" hver morgen og aften.. resultatet var baby og en lykkelig mand. 

Når det er sagt, så er 4 mdr ikke så lang ventetid:-) 

Har jo gjort det i 4 mdr nu hvis det virkede i første hug for dig, så kender du tydeligvis heller ikke følelsen af ar blive skuffet måned efter måned når det ikke lykkedes ;-) 

Anmeld Citér

11. oktober 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
modesty skriver:

Jeg bliver nødt til at påpege at det er rent tilfælde at det hænger sådan sammen for dig. Det er videnskabeligt bevist at der IKKE er sammenhæng mellem at fokusere meget på PB og succesrate for graviditet. 

Min læge sagde at der - for mig - var en sammenhæng, for vi havde gået op i hvornår vi skulle have sex, så vi rent faktisk glemte at være sammen. 

Anmeld Citér

11. oktober 2016

Ano20

Nu kan jeg se at flere godt nok skriver at det er en skrøne at man kan stresse kroppen. Men i mit tilfælde hjalp det at slappe lidt af omkring projektet og ikke tænke på det hele tiden. Men det kan selvfølgelig også være et tilfælde  Vi havde prøvet i et lille halvt år, da vi nåede marts måned, og kunne regne ud, at blev jeg gravid nu, ville jeg få termin lige omkring juleaften. Vi valgte derfor at tage det med ro og forsøge at undgå graviditet i den måned. Vi havde faktisk også kun sex én gang i den cyklus. Men den ene gang var lykkens gang, og ni måneder senere blev vi forældre til den dejligste dreng 

Anmeld Citér

11. oktober 2016

Lykkelig-Kvinde

tarkoflen skriver:

Det er en skrøne at dine tanker alene kan gøre en forskel på om du bliver gravid, hvis det var tilfældet, ville os der er i fertilitetsbehandling jo aldrig blive gravide, for der er det da om noget planlagt og tankerne kører i selvsving over alt det man skal huske at tage og gøre. 

Dog skal det siges at decideret stress, naturligvis nedsætter fertiliteten. 

Jeg ved ikke om jeg ville tage æl test i brug allerede nu, men det kan jo være at din æl ligger på et andet tidspunkt end du tror. De kloge siger dog at sex hver anden til tredje dag så er du dækket ind

held og lykke med det. 

Hvis du stresser i "hoved" kan du også stresse din krop.. 

det er ikke det at du tænker på baby der kan gøre du ikke bliver gravid men det kan en stresset krop derimod.. 

prøv om du kan tage den med ro, nyde livet med din datter og mand og så skal det nok komme.. 

se måske om du kan komme på noget andet at aflede tankerne på.  Gør noget godt for familien eller noget.. 

ved det er hamrende svært, er selv lige starte projekt baby og er super utålmodig men prøver selv at aflede mine tanker.. 

held og lykke 

Anmeld Citér

11. oktober 2016

Mortilah

Anonym skriver:

Har jo gjort det i 4 mdr nu hvis det virkede i første hug for dig, så kender du tydeligvis heller ikke følelsen af ar blive skuffet måned efter måned når det ikke lykkedes ;-) 

Jo den følelse kender jeg. Har i 5 år ønsket mig den baby jeg fik nu;-) men af andre årsager fik jeg den først nu..:-)

Anmeld Citér

12. oktober 2016

CarinaSB

Anonym skriver:

Vi har nu prøvet i 4 mdr at blive gravide med nr 2. Det lykkedes ikke skide godt. Ja, jeg er klar over, at mange prøver meget længere. Men derfor er 4 mdr bare stadig rigtig længe når man bare gerne vil det SÅ meget

Jeg er 24 år og min kæreste er 28. Vores datter er 3,5 år. Da vi blev gravide med hende tog det vupti kun en eneste måned. Før jeg blev gravid med hende, har jeg også formået at blive hurtig gravid før, det endte dog desværre i en abort. 

Og lige præcis pga ovenstående forstår jeg seriøst IKKE hvorfor det er SÅ svært nu. Min cyklus er regelmæssig (+/- max 1-2 dage), vi ryger ikke og vi er forholdsvist unge. 

Kan det være fordi vi (JEG!!!) tænker for meget over det og derfor sker det ikke?! Det har jeg læst meget om herinde. Men hvordan Søren kan man næsten lade være? 

Jeg har også købt en helvedes masse ÆL tests til den næste cyklus. Men nu er jeg lidt i et dilemma om jeg skal droppe den og se om jeg kan glemme baby for en stund (det kan jeg sikkert ikke :/) eller om jeg bare skal være et testmonster? ��

Hvsd havde i gjort? Og kom gerne med andre tips og tricks ������

Kh fra mig ��

Da vi blev enig om at vi ville have den første blev jeg også gravid i første forsøg .. :) Da vi så ville have nr 2 gik der 8 mdr inden der skete noget .. Jeg syntes det var så træls for hvorfor gik der så lang tid .. Men vi blev enig om at vi måtte tage det som det kom :) men indrømmet at jeg ville bare have det skulle ske NU!! :)

Anmeld Citér

12. oktober 2016

modesty

Ms.Momo skriver:

Min læge sagde at der - for mig - var en sammenhæng, for vi havde gået op i hvornår vi skulle have sex, så vi rent faktisk glemte at være sammen. 

Jeg forstår simpelthen ikke det udsagn?  I havde gået op i hvornår I skulle have sex så I glemte at have sex? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.