Hvad tænker i om følgende:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.251 visninger
22 svar
14 synes godt om
11. oktober 2016

Anonym trådstarter

Vi har nu prøvet i 4 mdr at blive gravide med nr 2. Det lykkedes ikke skide godt. Ja, jeg er klar over, at mange prøver meget længere. Men derfor er 4 mdr bare stadig rigtig længe når man bare gerne vil det SÅ meget

Jeg er 24 år og min kæreste er 28. Vores datter er 3,5 år. Da vi blev gravide med hende tog det vupti kun en eneste måned. Før jeg blev gravid med hende, har jeg også formået at blive hurtig gravid før, det endte dog desværre i en abort. 

Og lige præcis pga ovenstående forstår jeg seriøst IKKE hvorfor det er SÅ svært nu. Min cyklus er regelmæssig (+/- max 1-2 dage), vi ryger ikke og vi er forholdsvist unge. 

Kan det være fordi vi (JEG!!!) tænker for meget over det og derfor sker det ikke?! Det har jeg læst meget om herinde. Men hvordan Søren kan man næsten lade være? 

Jeg har også købt en helvedes masse ÆL tests til den næste cyklus. Men nu er jeg lidt i et dilemma om jeg skal droppe den og se om jeg kan glemme baby for en stund (det kan jeg sikkert ikke :/) eller om jeg bare skal være et testmonster? ��

Hvsd havde i gjort? Og kom gerne med andre tips og tricks ������

Kh fra mig ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2016

tarkoflen

Det er en skrøne at dine tanker alene kan gøre en forskel på om du bliver gravid, hvis det var tilfældet, ville os der er i fertilitetsbehandling jo aldrig blive gravide, for der er det da om noget planlagt og tankerne kører i selvsving over alt det man skal huske at tage og gøre. 

Dog skal det siges at decideret stress, naturligvis nedsætter fertiliteten. 

Jeg ved ikke om jeg ville tage æl test i brug allerede nu, men det kan jo være at din æl ligger på et andet tidspunkt end du tror. De kloge siger dog at sex hver anden til tredje dag så er du dækket ind

held og lykke med det. 

Anmeld Citér

11. oktober 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Vi har nu prøvet i 4 mdr at blive gravide med nr 2. Det lykkedes ikke skide godt. Ja, jeg er klar over, at mange prøver meget længere. Men derfor er 4 mdr bare stadig rigtig længe når man bare gerne vil det SÅ meget

Jeg er 24 år og min kæreste er 28. Vores datter er 3,5 år. Da vi blev gravide med hende tog det vupti kun en eneste måned. Før jeg blev gravid med hende, har jeg også formået at blive hurtig gravid før, det endte dog desværre i en abort. 

Og lige præcis pga ovenstående forstår jeg seriøst IKKE hvorfor det er SÅ svært nu. Min cyklus er regelmæssig (+/- max 1-2 dage), vi ryger ikke og vi er forholdsvist unge. 

Kan det være fordi vi (JEG!!!) tænker for meget over det og derfor sker det ikke?! Det har jeg læst meget om herinde. Men hvordan Søren kan man næsten lade være? 

Jeg har også købt en helvedes masse ÆL tests til den næste cyklus. Men nu er jeg lidt i et dilemma om jeg skal droppe den og se om jeg kan glemme baby for en stund (det kan jeg sikkert ikke :/) eller om jeg bare skal være et testmonster? ��

Kh fra mig ��

For mig har det virket at 'udskyde' projektet og bare nyde intimiteten.

Jeg prøvede i måneder for at blive gravid, men det ville ikke lykkes. Så skulle vi flytte, og jeg valgte at sige at PB måtte udskydes lidt - og så stod jeg med en positiv test.

Med nr 2 prøvede vi også ca 6 mdr uden held, men da jeg sagde til mig selv at vi måtte udskyde PB pga min skole stod vi igen med en positiv test.

Anmeld Citér

11. oktober 2016

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Det er en skrøne at dine tanker alene kan gøre en forskel på om du bliver gravid, hvis det var tilfældet, ville os der er i fertilitetsbehandling jo aldrig blive gravide, for der er det da om noget planlagt og tankerne kører i selvsving over alt det man skal huske at tage og gøre. 

Dog skal det siges at decideret stress, naturligvis nedsætter fertiliteten. 

Jeg ved ikke om jeg ville tage æl test i brug allerede nu, men det kan jo være at din æl ligger på et andet tidspunkt end du tror. De kloge siger dog at sex hver anden til tredje dag så er du dækket ind

held og lykke med det. 

Vi har netop sexet hver 2.-3. Dag. Så bliver sgu lidt træt når det ikke lykkedes 

men tak for dit svar! Blev glad over, det du skriver med, at tankerne alene ikke kan medvirke til at man kkke bliver gravid. Interessant det du skriver med stress. I de måneder vi har prøvet, har jeg været i praktik i forbindelse med mi uddannelse som pædagog. Jeg har skullet skrive en kæmpe opgave samtidig og også gøre klar til eksamen. Så jeg har da været lidt presset... 

Anmeld Citér

11. oktober 2016

modesty

Anonym skriver:

Kh fra mig ��

Jeg tænker at du skal slappe af :-) 4 mdr er ikke lang tid og bare fordi det gik meget hurtigt første gang er det ikke ensbetydende med at det gør det anden gang.

Og nej, du kan ikke gøre det "værre" ved at bekymre dig eller stresse - det er en skrøne. Men for din egen skyld er det selvfølgelig bedst hvis du kan prøve at være lidt afslappet omkring det hele selvom jeg godt ved at det er svært :-)

Anmeld Citér

11. oktober 2016

modesty

Ms.Momo skriver:

For mig har det virket at 'udskyde' projektet og bare nyde intimiteten.

Jeg prøvede i måneder for at blive gravid, men det ville ikke lykkes. Så skulle vi flytte, og jeg valgte at sige at PB måtte udskydes lidt - og så stod jeg med en positiv test.

Med nr 2 prøvede vi også ca 6 mdr uden held, men da jeg sagde til mig selv at vi måtte udskyde PB pga min skole stod vi igen med en positiv test.

Jeg bliver nødt til at påpege at det er rent tilfælde at det hænger sådan sammen for dig. Det er videnskabeligt bevist at der IKKE er sammenhæng mellem at fokusere meget på PB og succesrate for graviditet. 

Anmeld Citér

11. oktober 2016

modesty

Anonym skriver:

Vi har netop sexet hver 2.-3. Dag. Så bliver sgu lidt træt når det ikke lykkedes 

men tak for dit svar! Blev glad over, det du skriver med, at tankerne alene ikke kan medvirke til at man kkke bliver gravid. Interessant det du skriver med stress. I de måneder vi har prøvet, har jeg været i praktik i forbindelse med mi uddannelse som pædagog. Jeg har skullet skrive en kæmpe opgave samtidig og også gøre klar til eksamen. Så jeg har da været lidt presset... 

Det er kun i tilfælde af virkelig ekstrem stress og altså ikke det man til hverdag kalder "stress" at ægløsningen KAN blive udskudt (det sker langt fra i alle tilfælde) og man derfor kan få lidt længere cyklus - og derved måske ikke ramme æl tidspunktet hvis ikke man dyrker regelmæssig sex (læg mærke til at man jo stadig kan blive gravid i sådan en cyklus hvis man har sex regelmæssigt). Hvad du nævner af almindelige hverdagsudfordringer har INGEN indflydelse på fertiliteten. Undskyld at jeg bruger så meget plads på at understrege det her i din tråd, men der er simpelthen så mange ufunderede hokus pokus råd omkring PB og jeg synes det er vigtigt at få fakta på plads.

Anmeld Citér

11. oktober 2016

Panther

Profilbillede for Panther

Altså, hvis man er ung, sund og uden fertilitetsproblemer, så er succesraten omkring 20%, så vidt jeg husker. Så 4 måneder er ganske normalt. Slap du lidt af med tankerne (for din egen skyld) og fortsæt som hidtil.

Anmeld Citér

11. oktober 2016

ErDuHerIkkeSnart

1) Nej, du kan ikke tænke dig fra en graviditet. Bare nej! Tænk til du bliver blå i hovedet, hvis du har lyst. Eller prøv at afsprede dig selv en smule, hvis ikke det skal blive alt for hårdt at være dig (eller at være din partner

2) Fertiliteten ændrer sig hele livet, og at være blevet hurtigt gravid tidligere er ingen indikation for at man vil blive det igen. Hverken for dig eller din partner.

3) 4 måneder (eller 6, eller 10) fuldstændig normalt, også trods at man tidligere har været "heldig".

4) Regelmæssig ubeskyttet sex er vejen frem. Ikke diverse ammestuehistorier, tips, tricks, osv.

god fornøjelse! 

Anmeld Citér

11. oktober 2016

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

1) Nej, du kan ikke tænke dig fra en graviditet. Bare nej! Tænk til du bliver blå i hovedet, hvis du har lyst. Eller prøv at afsprede dig selv en smule, hvis ikke det skal blive alt for hårdt at være dig (eller at være din partner

2) Fertiliteten ændrer sig hele livet, og at være blevet hurtigt gravid tidligere er ingen indikation for at man vil blive det igen. Hverken for dig eller din partner.

3) 4 måneder (eller 6, eller 10) fuldstændig normalt, også trods at man tidligere har været "heldig".

4) Regelmæssig ubeskyttet sex er vejen frem. Ikke diverse ammestuehistorier, tips, tricks, osv.

god fornøjelse! 

Om det så er 4,6 eller 10 mdr.. uanset hvad så er det hårdt at ønske noget så meget og det så ikke lige fungerer. Specielt når man ser SÅ mange der bare bliver gravide i første hug. Er sikker på at alle har det sådan. 

Jeg er heldigvis altid i godt humør og er glad for livet og min hverdag sammen med min dejlige lille familie. Så det er ikke noget der går ud over min partner. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.