Smutte eller bide i det sure æble..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2016

lineog4

Ras.mussen skriver:

Bliver nødtil at kommentere på din kommentar igen. 

Hvorfor kan man ikke bruge det som argument? 
5 ud af 10 børn er skilsmissebørn. Dvs. at du mener at halvdelen af danmarks børn ikke er eller kan blive glade og lykkelige? sikke noget vrøvl!

Der er jo en grund til at folk bliver skilt, og i mange tilfælde gavner det børnene i sidste ende.

Det med at mor og far, skal blive sammen for en hver pris og for BARNET/BØRNENES skyld, er det værste udgangspunkt, i min optik. Det bliver de ikke en dyt mere glade af på den lange bane.

TS har måske et godt eller nogenlunde forhold nu, men på sigt tror JEG bestemt at uden barn nr. 2. kunne det komme til, at gå ud over deres forhold. Især hvis det er et brændende ønske, som det lyder til. 

Men her bliver de vel ikke sammen pga barnet men fordi ts elsker sin mand. 

At spå om at i fremtiden vil deres forhold blive dårligt fordi hun ikke får barn nummer to, er det samme som at spå at barnet vil få et dårligt liv pga skilsmisse eller at hun ikke vil finde en anden mand og derfor alligevel ender med kun et barn, eller for den sags skyld at de ender med 5 børn sammen og det ender med det er hende der siger stop. Meget kan ske i ens liv, i morgen kan man træde ud foran en bil, man skal leve nu og ikke for der der måske sker. 

Lige nu er livet sådan så ts elsker sin mand endda over alt på jorden, de har et skønt familieliv, men der er en slange i paradis: ts ønsker sig et barn mere og det gør manden ikke. Jeg siger ikke hun skal give op uden kamp, men at forudsige at deres ægteskab vil blive dårligt, eller at hun OL alt tid vil fortryde, eller man ikke skal tilsidesætte et så stort behov eller.... Det synes jeg er at hoppe flere led over i sine overvejelser og fremskrive noget man i bund og grund ikke ved noget om. 

Og ja jeg er så af den holdning at det at vokse betyder man lærer at behovsudsætte og at alle drømme ikke alle kan realiseres, og at man spiller en rolle i fællesskabet og netop er fællesskab betyder både at yde og nyde og som den voksne må man jo nok erkende man yder lidt mere end børnene. Og jeg synes ikke børn partout er aå fundamentalt så man ikke kan gå på kompromis fordi der er en masse andre skønne ting i livet. Jeg havde gerne fået flere børn, kan få en kæmpe klump i maven når jeg ved jeg ikke skal have flere, min mand sagde stop! Jeg vurderede og jeg vurderede at det måtte være sådan, og jeg måtte se på det positive i den beslutning, mere tid til dem vi har, flere penge til dem vi har, spændende udvidelse af mit arbejde som er hundrede procent ego, tid til mig selv osv, men tro mig det bliver stadig i brysterne når jeg ser et lille pua blive ammet og jeg får tårer i øjnene. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2016

Dorthe1986

Ras.mussen skriver:

Bliver nødtil at kommentere på din kommentar igen. 

Hvorfor kan man ikke bruge det som argument? 
5 ud af 10 børn er skilsmissebørn. Dvs. at du mener at halvdelen af danmarks børn ikke er eller kan blive glade og lykkelige? sikke noget vrøvl!

Der er jo en grund til at folk bliver skilt, og i mange tilfælde gavner det børnene i sidste ende.

Det med at mor og far, skal blive sammen for en hver pris og for BARNET/BØRNENES skyld, er det værste udgangspunkt, i min optik. Det bliver de ikke en dyt mere glade af på den lange bane.

TS har måske et godt eller nogenlunde forhold nu, men på sigt tror JEG bestemt at uden barn nr. 2. kunne det komme til, at gå ud over deres forhold. Især hvis det er et brændende ønske, som det lyder til. 

Har aldrig sagt at man skal blive sammen for børnenes skyld. Jeg har selv et delebarn og han er da et lykkeligt barn. Og på trods af vi samarbejder på bedste vis alle parter igennem, står jeg stadig med et barn, der synes det er svært at savne far når han er her og omvendt. Og nu hvor hans lillesøster er kommet til verden ser han jo at hun har hendes mor og far hos sig hele tiden og det grubler han også over. Men ja han er eg glad og lykkeligt barn,men han går da med ting, som en 5-årige ikke burde gå og tumle med. Men det er vilkårene når man lader sig skulle og der er børn involveret. Uanset hvor god en skilsmisse, så undgår man ikke at børnene tumler med ting. 

Men det eneste jeg argumenterede imod var at bruge argumentet: "der er mange glade skilsmissebørn" som en slags forsikring om at det nok skal gå. Det er jo så individuelt hvordan man reagerer som barn og det er uanfægtet hvordan skilsmissen ellers går. 

Anmeld Citér

29. september 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Dorthe1986 skriver:

Har aldrig sagt at man skal blive sammen for børnenes skyld. Jeg har selv et delebarn og han er da et lykkeligt barn. Og på trods af vi samarbejder på bedste vis alle parter igennem, står jeg stadig med et barn, der synes det er svært at savne far når han er her og omvendt. Og nu hvor hans lillesøster er kommet til verden ser han jo at hun har hendes mor og far hos sig hele tiden og det grubler han også over. Men ja han er eg glad og lykkeligt barn,men han går da med ting, som en 5-årige ikke burde gå og tumle med. Men det er vilkårene når man lader sig skulle og der er børn involveret. Uanset hvor god en skilsmisse, så undgår man ikke at børnene tumler med ting. 

Men det eneste jeg argumenterede imod var at bruge argumentet: "der er mange glade skilsmissebørn" som en slags forsikring om at det nok skal gå. Det er jo så individuelt hvordan man reagerer som barn og det er uanfægtet hvordan skilsmissen ellers går. 

Hvor er det fint skrevet 

Anmeld Citér

29. september 2016

Anonym trådstarter

1000 tak for alle jeres svar.. 

Jeg skal helt sikkert have en snak med min kæreste i weekend, for kan ikke nøjes med et nej som et svar.. 

Mit ønske er self ikke at skulle splitte familien ad og skulle gøre datteren her hjemme til delebarn.. 

Men igen, hvorfor skal jeg blive i et forhold hvor vi ikke har de samme drømme/ønsker i livet.. Jeg har ikke lyst til at sidde om 10år og være bitter på min kæreste over at vi kun fik hende.. når drømmen var at gøre hende til storesøster.. 

Jeg skalhelt sikkert ha noget betænknings tid over hvad der eraf muligheder, og have en god snak med ham.. for at finde ud af hvor vi står.. Jeg håber self at vi kan indgå et kompromi i fælles skab.. 

Anmeld Citér

30. september 2016

Imaong

SØS skriver:

Altså nu er de jo ikke sammen blot fordi de har et barn sammen. TS skriver at hun elsker sin mand "over alt på jorden"!!!! Jeg synes godt nok det er skræmmende at du blot og opløse en familie med en du elsker så højt for at opfylde et 100% egoistisk behov! 

Det skal man self heller ikk mener bare hvis man øsnker noget så højt som modparten ikk vil give. Så kan man måske blæme ham for det og så kan forholdet går ned med tiden og hvis man ved man vil blæme den anden det og det vil ende ud i der er det så det værd så vil forholdet gå i stykker alligevel for noget man måske er for gammel til til den tid men self man ved ikk om det vil komme til at ske men ja. Bare min mening måske også nogen vil få den tænker han elsker mig ikk højt nok når han ikk vil give mig det jeg allermest ønsker mig men det kan manden så også bruge 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.