Jeg synes det ville være meget radikalt at gøre din datter til skilsmissebarn og "deltids-barn" i en ny familie hvor hun ville få en lillesøskende der ville blive "fuldtids-barn", med alt hvad det kan medføre af mindreværd og jalousi. Og sikkert også gode ting! MEN jeg er ikke i tvivl om at din datter hellere vil være enebarn i jeres nuværende kernefamilie end søskende-delebarn i en skilsmissefamilie. Så du skal i hvert fald vide at hvis du går fra din mand, gør du det for din egen skyld, ingen andens.
Personligt synes jeg det er helt gak gak at ødelægge en kernefamilie med en mand du elsker fordi du vil have flere børn. Men hvis du ikke kan lade være, må du jo gøre det.
Synes det er en utrolig umenneskelig måde at skrive på.
"Men hvis du ikke kan lade være, må du jo gøre det." Lyder som om at det er dit valg, og du føler dig truffet.
Hver sin mening, men der er sgu mange måder at skrive det på!
Hun er jo ikke gået fra ham, og fordi man overvejer sin fremtid, er det jo ikke ens betydende med at det bliver resultatet!
Kære trådstarter,
som der er skrivet før, er livet for kort til ikke at gøre det man dømmer om.
Giv dig selv en masse betænkningstid, og snak lidt dybere med din mand. Og sørg for at han også får tid til at betænke situtationen. Men for Gud skyld ikke pres ham! Det kommer der aldrig noget godt ud af.
livet går ud på at gå på kompromi!
Og den vigtigste ting!!! Der er mange lykkelig og glade skilsmissebørn!
-hvis du ikke kan leve uden flere børn, bliver dit forhold måske heller ikke 100 procent lykkeligt fra din side, og det vil din datter også kunne mærke.
Der er mange ting du må opveje.
Heller fortryde at du gjorde noget, end at fortryde du ikke gjorde noget.