lineog4 skriver:
Ny bliver jeg formodentlig upopulær, men er en del af det at vokse optog blive voksen ikke netop, at man forstår at ikke alle ens ønsker og behovs kan opfyldes?
Nogle ønsker kan man mere aktivt vælge at forsøge at realisere fx det st få et barn, men i en situation som ts's er det vel ikke for neget forlangt, at der vurderes: for hvems skyld er det? Hvad er ulemperne for mig selv og dem jeg elsker hvis jeg aktivt vælger at jeg vil følge min drøm?
Jeg drømmer for eksempel om at hive teltpælene op og måske undervise 3 år i Grønland - dejlig drøm men ikke realiserbar for jeg har en mand og 3 børn og en mor. Mine børns skolegang og børne/ungdoms liv betyder mere end at realisere mine drømme. Jeg valgte at blive mor og dermed at et andet levendes væsens behov kom før mine, og det betyder nogle drømme ikke kan realiseres, nogle drømme er dejlige at drømme og sådan er det.
Jamen præcis!. Du har har en drøm om Grønland, men DU HAR også valgt at det ikke hænger sammen i dit liv, din drøm, fordi det ikke hænge sammen med den hverdag du elsker med familie og mor. Så du har accepteret at din drøm ikke kan blive til noget (ihverfald ikke lige nu med "små børn"), Du ville jo godt kunne tag til Grønland når de flytter hjemmefra og starter deres voksen liv? og der gøre din drøm til virkelighed når det passer bedre ind?
Men, her snakker vi altså om en kvinde der ønsker sig et barn til, og en mand uden samme drømme. Hun skal helt sikkert snakke med ham osv osv.. Men hun skal gøre hvad hun føler (som der også er skrevet, er det lige så vigtigt for hendes datter at mor er lykkelig), og at ikke få sit sidste drømmebarn er en beslutning der ikke kan laves på nogle måde om. Hun skal gøre op med sig selv om hun kan leve med at det ikke bliver til noget, og tag SIT VALG.
OG HØR NU LIGE HER.
ALLE JERES BØRN ER "TIL LÅNS".
I alle har født jeres børn af kærlighed, i skal lære dem livet på godt og på ondt, støtte dem, lære dem hvad kærlighed er.
"I er der til" at skulle sende dem ud i verden med en god solid rygsæk hjemmefra og forhåbeligt som et "smukt""stærkt" voksent menneske.
Derfor er det for gud skyld så vigtigt at man ikke lever gemmen sit barn, men sammen med sit barn!
Helt sikkert ens mange EGO BEHOV skal til sidesættes i mange siturationer. Men i det her tilfælde skal man virkelig overveje siturationen, fordi det må bare ikke blive nogles skyld og det må bare ikke fortrydes?