At ruske et barn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2009

DortheSimonsen

mariamiss6 skriver:

man skal vidst ikke "kaste" med et syvugers barn..... Du kan "hæve og sænke" det i et tempo der føles flyvende....

Det aller farligste ved et ruskebarn er vidst at hjerne faktisk kan rystes løs, på en måde.....

Nej, altså ikke kaste det.

Jeg skal være ærlig.
Jeg tog ham op, og havde ikke fået ordentlig ved ham, så giver man lige et lille "hop" eller hvad man kan kalde det, for at få ordentlig ved ham.
Og nu er jeg pisse bange for, at han har kunnet tage skade af det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2009

mum2010

Uha det kan få frygtelige følger at ruske et lille barn!!!
På mit tidligere arbejde havde jeg en arbejdskollega, som fik et barn med sin ret tvivlsomme kæreste. En aften han skulle passe deres lille søn alene, var han åbentbart blevet træt af at barnet blev ved med at skrige så han ruskede ham hårdt for at få ham til at stoppe.  
Barnet holdt selvfølgelig op, men mistede så også bevidstheden og røg direkte afsted på skadestuen.....
Den dag i dag er den lille dreng 6 år, sidder i kørestol som en grøntsag
Ved ikk lige hvordan man kan behandle sådan et lille pus på den måde, og det værste var så at da min tidligere kollegas kæreste blev lukket ud fra spjældet valgte hun så at gå tilbage til ham.........
Rationel beslutning må man sige

Anmeld

1. oktober 2009

mariamiss6

DortheSimonsen skriver:

Jeg skal være ærlig.
Jeg tog ham op, og havde ikke fået ordentlig ved ham, så giver man lige et lille "hop" eller hvad man kan kalde det, for at få ordentlig ved ham.

Nårh det tror jeg ikke du skal være nervøs for altså.... det du beskriver nu, går ikke just ind under at ruske et barn..... Det er jeg sikke rpå han sagtens har kunnet tåle...

Græd han bagefter?

Anmeld

1. oktober 2009

Mira0911

mariamiss6 skriver:

Jo men jeg tror nu ikke dette spørgsmål handlede om noget der var helt ude i børnemishandling.

Tror mere det var et spørgsmål om voldsomme lege.... Men jeg ved det jo selvfølgelig ikke....

Nej nej, har os bare forstået at det omhandlede vilde lege...
Men som sagt, man ved jo ikke, om det er fordi hun kender nogen som gør sådan...

Anmeld

1. oktober 2009

mariamiss6

mum2010 skriver:

På mit tidligere arbejde havde jeg en arbejdskollega, som fik et barn med sin ret tvivlsomme kæreste. En aften han skulle passe deres lille søn alene, var han åbentbart blevet træt af at barnet blev ved med at skrige så han ruskede ham hårdt for at få ham til at stoppe.  
Barnet holdt selvfølgelig op, men mistede så også bevidstheden og røg direkte afsted på skadestuen.....
Ved ikk lige hvordan man kan behandle sådan et lille pus på den måde, og det værste var så at da min tidligere kollegas kæreste blev lukket ud fra spjældet valgte hun så at gå tilbage til ham.........

Ååååh nej for fanden da også....

Anmeld

1. oktober 2009

Mira0911

mum2010 skriver:

Stakkels barn, det hjælper bare ikke og ruske et barn for at stoppe dets skrigeri...

Anmeld

1. oktober 2009

mariamiss6

Nej nej, har os bare forstået at det omhandlede vilde lege...
Men som sagt, man ved jo ikke, om det er fordi hun kender nogen som gør sådan...

nej det er rigtigt nok.... jeg følte bare lige et behov for at glatte ud, fordi jeg fornemmede at indlægget handlede om noget lidt andet

Anmeld

1. oktober 2009

Mira0911

mariamiss6 skriver:

nej det er rigtigt nok.... jeg følte bare lige et behov for at glatte ud, fordi jeg fornemmede at indlægget handlede om noget lidt andet

Skam os helt iorden... :O) 

Anmeld

1. oktober 2009

memuffin

DortheSimonsen skriver:

Jeg skal være ærlig.

det har jeg også gjort flere gange og det kan de godt tåle... bare tænk på i gan´me dage hvor man vendte og og ned på barnet lige når de er blevet født for at få dem til at skrige....

Anmeld

1. oktober 2009

DortheSimonsen

mariamiss6 skriver:

Nårh det tror jeg ikke du skal være nervøs for altså.... det du beskriver nu, går ikke just ind under at ruske et barn..... Det er jeg sikke rpå han sagtens har kunnet tåle...

Græd han bagefter?

Nej, det gjorde han ikke.
Men faldt i søvn, lige efter.

Og er så bange for at der kan være sket ham noget!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.