At ruske et barn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.221 visninger
23 svar
0 synes godt om
1. oktober 2009

DortheSimonsen

- Hvad kan der egentlig ske ved, at et barn bliver rusket?
- Hvor meget skal der til, før barnet tager skade af det?
- Kan barnet tage skade hvis det bliver "kastet" få cm. op i luften, når det er 7 uger gammelt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2009

mariamiss6

man skal vidst ikke "kaste" med et syvugers barn..... Du kan "hæve og sænke" det i et tempo der føles flyvende....

Det aller farligste ved et ruskebarn er vidst at hjerne faktisk kan rystes løs, på en måde.....

Anmeld

1. oktober 2009

Mira0911

Ved at ruske barnet - Kan det få hjerneskade...

Man rusker bare ikke et barn...

Anmeld

1. oktober 2009

LotteGabriella

mariamiss6 skriver:

man skal vidst ikke "kaste" med et syvugers barn..... Du kan "hæve og sænke" det i et tempo der føles flyvende....

Det aller farligste ved et ruskebarn er vidst at hjerne faktisk kan rystes løs, på en måde.....

det er også det jeg har hørt.....men der er vel heller ikke nogen der "kaster" sit barn på 7 uger op i luften eller rusker det?!?!

Anmeld

1. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
DortheSimonsen skriver:

- Kan barnet tage skade hvis det bliver "kastet" få cm. op i luften, når det er 7 uger gammelt?

Jeg håber du tænker på de lidt mere vilde hygge-tumle-lege og ikke kaste og ruske som noget agressivt mod barnet?

Anmeld

1. oktober 2009

Valle81

DortheSimonsen skriver:

hmm,

Ja barnet kan få permanent hjeneskade. Hvis man rusker et meget lille barn, tjah så kan det brække nakken, da de ikke har muskler til selv at holde nakken.

At give et 7 uger barn en "flyvetur" ja det vil jeg bestemt også holde mig fra, netop af samme grund at de ikke er stærke nok til at holde hovedet selv.

Christina

Anmeld

1. oktober 2009

LouiseNielsen

Det kan få hjerneskader.... Man ved vel ikke nøjagtig hvor meget der skal til.... Men alm sund fornuft også når man langt vil jeg mene.... Men vil ik håbe noget "leger vild" med en 7 ugers gammel baby.....

Anmeld

1. oktober 2009

Mira0911

Der er bare nogen mennesker, som knækker og brækker arme og ben på spædbarnet, rusker det som en der er tosset i hovedet...

Hvad tænker folk dog på....

Anmeld

1. oktober 2009

mariamiss6

knogler og led i nakke og ryg, kan vidst bestemt heller ikke i længden holde til at blive rusket....

Det er direkte livsfarligt at ruske et barn, selv når de er over 1 år, så vidt jeg ved...

Mange fædre/mænd synes Jo det er sjovt at "kaste" ungerne op i luften og gribe dem igen, min far og kæreste er også slemme til det. Men mange mænd tænker nok ikke over om kroppen kan holde til det, de tænker kun på 'jamen jeg griber ham/hende jo, så der sker ikke noget' Men jo der KAN faktisk godt ske noget, inde i kroppen, selvom barnet gribes igen....

Anmeld

1. oktober 2009

mariamiss6

Dutte84 skriver:

Der er bare nogen mennesker, som knækker og brækker arme og ben på spædbarnet, rusker det som en der er tosset i hovedet...

Hvad tænker folk dog på....

Jo men jeg tror nu ikke dette spørgsmål handlede om noget der var helt ude i børnemishandling.

Tror mere det var et spørgsmål om voldsomme lege.... Men jeg ved det jo selvfølgelig ikke....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.