Nu er der jo også forskel på, hvordan man er tyk. Også som barn. Det er en balancegang, hvornår man som forælder skal gribe aktivt ind. Det drejer sig ikke om skønhedsidealer, men om at vokse op og være sund og få et selvbillede, hvor man ikke er den tykke pige i klassen, fordi det kan hænge ved resten af ens liv og ødelægge rigtigt meget - både psykisk og fysisk. Overvægt ER usundt. Det drejer sig ikke om at det er "smukkere" at være slank, og nej, jeg synes heller ikke om tendensen til at fremhæve tynde kvinder som idealet. Men overvægt kan medføre mange problemer, og det bliver man da nødt til at være ærlig med sig selv omkring. Barnløshed, sygdomme, osv.
Jeg var tyk som barn og ville virkelig have ønsket, at mine forældre havde grebet ind tidligere. Så jeg tænker, at TS gør det helt rigtige. Det drejer sig ikke om slankekur, men om at guide til sund kost og en aktiv livsstil. Det viser så meget overskud som forælder, at man magter aktivt at tage det ansvar.
Og der ér jo som mindre barn, det skal gøres.. det er langt værre at være en overvægtig 10-årig, fordi dét kan blive en del af barnets identitet.
Anmeld
Citér