Eksperthjælp: Far siger datter på 17 har brug for tryghed om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2016

migxher

Altså jeg bider mærke i at trådstarter skriver, når datteren er på besøg. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor tit hun er det, men er det f.eks hver 2. Weekend så er det jo ikke tit det sker og det kan jeg nu godt unde far og datter. Ja det falder da udenfor normalen men det gør det ikke forkert! Eller grænsende til incest som nogle hentyder til. 

Nu nævnes der heller ikke om datteren evt kan have nogle specielle behov/diagnose. Det kunne jo evt ligge til grund for tryghedsbehovet. 

Men jeg tænker at det er noget i skal have snakket om og finde en fælles løsning i alle trives med. Kunne datteren  evt få sin egen seng inde hos jer, og så sove der når hun er på besøg? Så er hun ikke alene(hvis det er der skoen trykker for hende) men i har alligevel sengen for jer selv. Jeg kan sagens forstå hvis du sydes det er grænseoverskridende med hans næsten voksne datter i sengen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2016

Mo9ca

Sandratoft skriver:

Jeg bliver lidt forvirret. Er det hans bonusdatter, altså ikke hans egen datter, eller ér det hans egen datter? Synes TS skriver begge ting i hendes oplæg. 

Ja, hun skriver begge dele men jeg tænker at det er bonus datteren. Hvorfor ville ts ellers bruge det udtryk, hvis faren var biologisk far til pigen, tænker jeg?

Mvh. M

Anmeld Citér

20. september 2016

AnoMom

Mon ikke det er ts' bonusdatter og kærestens biologiske datter fra tidligere forhold og det bare er en formuleringsfejl?

man kender ikke historien om hvorfor hun har brug for den tryghed der snakkes om. 

Jeg har personligt selv været et sted i mit liv hvor jeg ikke turde sove alene og sov derfor sammen med enten min mor eller far. Jeg var 15-16 år. 

Anmeld Citér

20. september 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Noget af det vigtigste her er vel også at det er et problem for for ts, at hun finder det grænseoverskridende. Hvis de skal til at flytte sammen, skal de jo også finde en løsning på det. Jeg synes heller ikke at det virker særligt normalt og tænker at der må kunne findes en anden løsning, hvis det virkelig er et spørgsmål om tryghed.

Anmeld Citér

20. september 2016

ErDuHerIkkeSnart

Dorthe1986 skriver:

Tænker det er mit indlæg hun refererer til 

Men... Det er jo ikke det du skriver?  

Anmeld Citér

20. september 2016

modesty

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Det synes jeg egentlig lyder rigtig hyggeligt... Men også somre helt anden situation end den TS opstiller. Hun fortæller om at kæresten permanent fravælger at sove sammen med sin partner, fordi det næsten voksne "barn" ikke kan sove alene?

Når datteren er "på besøg". Det lyder mest af alt som en hver anden weekend ordning eller noget i den stil. Det er der ikke meget "permanent" over.

Anmeld Citér

20. september 2016

modesty

Dorthe1986 skriver:

Tænker det er mit indlæg hun refererer til 

Der er fire andre på side 1 som refererer til alarmklokker der ringer og hvor usundt og besynderligt det lyder. De kan da godt alle fire påstå at de overhovedet ikke havde tænkt i retning af noget incestuøst, men mon ikke tanken havde strejfet i hvert fald et par stykker af dem. Jeg syntes i hvert fald også at det var en underligt dømmende stemning der blev lagt for dagen meget hurtigt.

Anmeld Citér

20. september 2016

Newsence

måske skal løsningen være at få datteren ud af soveværelset. 

Hvordan kan I gøre hendes eget værelse ( hvis hun har sådan et) trygt for hende så hun kan sove derinde. Er det lidt lys der er tændt. Er det at både jeres dør og hendes står åbent. Er det en wakkie talkie så hun kan kalde? Hvad kan gøre det.

For helt ærligt. Hvis der ikke er en diagnose eller anden historik der gør dette behov gældende er det på tide at " klippe navlestrengen" Og er det en ting der gør sig gældende skal hun måske have noget prof. hjælp. 

Hun skal lærer at sove selv. Hun er snart voksen og skal jo også en dag kunne klare sig selv. kan hun ikke det ender hun med at finde en rigtig skidt fyr som hun bliver 100 % afhængig af ( og han derved kan behandle hende som lort) da hun jo aldrig har lært at stå på egne ben. 

Så små skridt så det ikke bliver for overvældende men ud skal hun.

Ts er nød til at snakke med sin kæreste om at det er over grænsen og komme med ideer til hvordan det kan løses og derved han de forhåbentlig finde en fælles løsning. 

sover hun også i sengen med sin mor? For gør hun ikke ser jeg to muligheder for problemet. Enten er der noget hos far der gør hende utrygt. eller også er det i virkeligheden fars behov for at være tæt på sin datter og evt. kompenserer for at han ikke er der hver dag og derfor har han skabt dette behov uden selv at vide det. 

Så du er allerførst nød til at finde kernes til selve problemet. Og derefter kan en løsning findes. Så gå til det med nysgerrighed istedet for foragt. Men vær 100 % ærlig INDEN du flytter ind omkring hvordan du har det og hvad du mener der som minimum skal ske ( at hun sover på sit værelse og I BEGGE sover i jeres soveværelse) Men tænk over hvornår det sker. For det kan være enormt provokerende at fars nye kæreste flytter ind og så smides datter ud af soveværelset. Så enten skal du flytte ind og have tålmodighed eller også skal det ske inden du flytter ind ( hvilket jeg personligt ville anbefale) 

Men du skal vide at du bevæger dig ind på en gyngende grund der kan koste dig forholdet da far kan være MEGET stejl og holder du fast kan det gå ud over jer. Så værd 100 % sikker på hvor vigtigt dette er for dig. 

Held og lykke

Anmeld Citér

20. september 2016

Dorthe1986

modesty skriver:

Der er fire andre på side 1 som refererer til alarmklokker der ringer og hvor usundt og besynderligt det lyder. De kan da godt alle fire påstå at de overhovedet ikke havde tænkt i retning af noget incestuøst, men mon ikke tanken havde strejfet i hvert fald et par stykker af dem. Jeg syntes i hvert fald også at det var en underligt dømmende stemning der blev lagt for dagen meget hurtigt.

Enig! Der er ingen grund til alarmklokker, medmindre der er tale om det jeg fortalte om. Og der tænker jeg alarmklokker i forbindelse med at holde en ung kvinde i en rolle som et barn. Den unge kvinde er i dag 28 og lider under at hun ikke har været igennem den naturlige løsrivelsesfase og det med at blive fortrolig med sin krop osv.

Anmeld Citér

20. september 2016

Dorthe1986

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Men... Det er jo ikke det du skriver?  

Nej, men det hænder at nogle læser det de vil læse og ikke det, der egentlig står 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.