Eksperthjælp: Far siger datter på 17 har brug for tryghed om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2016

ErDuHerIkkeSnart

Rauw skriver:

Jeg er åbenbart mega underlig fordi jeg ser ikke problemet. Min søster kan stadig finde på at sove mellem vores forældre når hun er hjemme på weekend, og hun er altså 23  Så ligger de der og ser tv til langt ud på natten eller snakker om gamle dage. No big deal. 

Det synes jeg egentlig lyder rigtig hyggeligt... Men også somre helt anden situation end den TS opstiller. Hun fortæller om at kæresten permanent fravælger at sove sammen med sin partner, fordi det næsten voksne "barn" ikke kan sove alene?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2016

Rauw

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Det synes jeg egentlig lyder rigtig hyggeligt... Men også somre helt anden situation end den TS opstiller. Hun fortæller om at kæresten permanent fravælger at sove sammen med sin partner, fordi det næsten voksne "barn" ikke kan sove alene?

Nåeh jeg læste det som at datteren var weekend-barn og kun sjældent så sin far og derfor måske havde brug for lidt ekstra. Men hvis det er hver evig eneste nat og konen så blir valgt fra det er måske lidt mærkeligt. 

Anmeld Citér

19. september 2016

Anonymor10

Som kvinde er jeg virkelig flov på mine kønsfællers vegne. Det er meget muligt det er usundt af tusindvis af årsager (det kan eller vil jeg ikke vurdere).

Men at flere antyder at det = incestuøst, det synes jeg er decideret under lavmålet. Hvor kommer det lige fra? Har i en eller anden mærkelig fantasi?

Man kan da ikke bare som udgangspunkt antyde at der er alt muligt ulovligt i det. Stil lige høvtyvene og faklerne fra jer et øjeblik, og tøv en kende. Helt ærligt 

Anmeld Citér

19. september 2016

modesty

Anonymor10 skriver:

Som kvinde er jeg virkelig flov på mine kønsfællers vegne. Det er meget muligt det er usundt af tusindvis af årsager (det kan eller vil jeg ikke vurdere).

Men at flere antyder at det = incestuøst, det synes jeg er decideret under lavmålet. Hvor kommer det lige fra? Har i en eller anden mærkelig fantasi?

Man kan da ikke bare som udgangspunkt antyde at der er alt muligt ulovligt i det. Stil lige høvtyvene og faklerne fra jer et øjeblik, og tøv en kende. Helt ærligt 

Meget enig.

Anmeld Citér

19. september 2016

Dorthe1986

Anonymor10 skriver:

Åh mit indlæg er et af dem du mener, men jeg mente personligt ikke det var incestuøst, men rigtig mange opfattede det sådan når det blev opdaget og det var ikke sjovt især ikke for pigen. Jeg var mere bekymret for hvordan hun blev holdt tilbage i sin udvikling. 

Bare så det lige er på plads 

Anmeld Citér

19. september 2016

Panther

Profilbillede for Panther
Anonymor10 skriver:

Der er én, der nævner ordet incestuøst, og det er ifm. en helt anden historie. Så måske er det dig, der har en mærkelig fantasi? ;-)

Når det så er sagt, så tror jeg, at der for langt de fleste respondenter er stor forskel på, om man en gang imellem sover sammen med sit 17-årige barn, eller om den 17-årige ikke kan sove for sig selv. Det sidste virker absurd i min optik (for et normaltfungerende barn). Og så er det i øvrigt fuldstændig ligegyldigt op det er far/datter, mor/søn, far/søn eller mor/datter..

Anmeld Citér

19. september 2016

ErDuHerIkkeSnart

Anonymor10 skriver:

Hvor læser du alt det henne?

Anmeld Citér

19. september 2016

Anonymor10

På side 1

Anmeld Citér

19. september 2016

Dorthe1986

Tænker det er mit indlæg hun refererer til 

Anmeld Citér

19. september 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonymor10 skriver:

Kan ens alarmklokker kun ringe, hvis der er tale om ulovlige forhold? Mine ringer, fordi det lyder som en usund måde at forholde sig til sin næsten voksne datter på - og for en næsten voksen datter at finde tryghed på. 

Det incestuøse nævnes i en anden kontekst, men jeg vil da absolut mene, at scenariet, TS beskriver, forekommer incestuøst - ikke som incest, men incestlignende. Præcis, som hvis min 17-årige søn tog/blev tildelt sin fars plads i sengen og far blev forvist, fordi den næsten myndige søn havde brug for den tryghed. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.