Hvordan får man det sagt? Bekymret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2016

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Det var ikke ment kynisk, det var ment bogstaveligt. Så ER det synd for hende. Helt reelt.

Men det er en detalje. Det andet jeg skriver er vigtigere imo.

Okay så beklager jeg misforståelsen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2016

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Hvis de tætte venner ikke reagere ville jeg heller ikke

Måske bare bange for at den manglende reaktion er en egentlig reaktion. Svært at forklare. Men tror bare jeg lader det ligge og stopper med at følge hende så jeg ikke kan se det for det vender sig i mig hver gang. 

Anmeld Citér

14. september 2016

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg ville, som der er andre der skriver, genoptage kontakten og få en tættere kontakt igen...

så kan du også bedre ved selvsyn og almindelig snak om alt muligt se om der er grund til bekymring eller om det bare er for sjov og ballade der kommer de billeder op...

har selv en veninde hvor kontakten dalede, men da jeg blev bekymret for om hun igen var i et voldeligt forhold, skabte jeg kontakten op igen og fandt ud af der faktisk var grund til den bekymring og hjalp hende med støtte og gode råd i den kamp at komme væk derfra...

Det tog et par måneder at genopnå den fortrolighed sammen så jeg kunne berøre det område uden det ville være akavet, men det var det hele værd... Hun bor i dag alene og har det godt med det :)

Anmeld Citér

14. september 2016

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Jeg ville, som der er andre der skriver, genoptage kontakten og få en tættere kontakt igen...

så kan du også bedre ved selvsyn og almindelig snak om alt muligt se om der er grund til bekymring eller om det bare er for sjov og ballade der kommer de billeder op...

har selv en veninde hvor kontakten dalede, men da jeg blev bekymret for om hun igen var i et voldeligt forhold, skabte jeg kontakten op igen og fandt ud af der faktisk var grund til den bekymring og hjalp hende med støtte og gode råd i den kamp at komme væk derfra...

Det tog et par måneder at genopnå den fortrolighed sammen så jeg kunne berøre det område uden det ville være akavet, men det var det hele værd... Hun bor i dag alene og har det godt med det :)

Tak for dit syn på sagen. Det lyder som den rette måde. Tror bare ikke vi får det tætte forhold igen som vi havde engang. 

Altså når vi endelig taler i tlf sammen så taler vi gerne 1-2 timer. Men så går der så også flere måneder igennem før vi snakker igen 

Anmeld Citér

14. september 2016

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Tak for dit syn på sagen. Det lyder som den rette måde. Tror bare ikke vi får det tætte forhold igen som vi havde engang. 

Altså når vi endelig taler i tlf sammen så taler vi gerne 1-2 timer. Men så går der så også flere måneder igennem før vi snakker igen 

start i det små med at skrive på messenger eller lignende en gang om ugen og sig noget i forhold til et oplæg på fb som ikke er om alkohol...

hvis du også har børn og det er om ungerne hun ligger op så fortæl om en lignende situation med dine unger ;)

på den måde føler hun at der er samhørighed i mellem jer og åbner måske mere op om hvad der ligger bag oplægget.. eller måske om noget andet i hendes liv for tiden for at uddybe det i snakker om...

nøglen er at få hende til at snakke om sig selv...

så kommer det helt af sig selv efter kort tid :)

Anmeld Citér

15. september 2016

januar16

Anonym skriver:

Men hvad hvis der ikke er nogen der snakker med hende og hun ryger længere ud? 

Vi har igennem det sidste år snakket om at ses snart. Men det er ligesom om det bare bliver ved snakken. 

Skriv 2-3 datoer til hende, så kan hun vælge en af dem. Det synes jeg fungerer meget godt i forhold til det lidt løse 'snart'

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.