Jeg har virkelig brug for et godt råd.
Jeg har en veninde eller en bekendt er det vel nærmere blevet med siden. Vi var meget tætte igennem vores HG tid for knap 10 år siden men efter vi stoppede er det løbet ud i sandet og nu snakker vi stort set ikke sammen mere. Vi er dog venner på Facebook hvor vi kommenterer og liker hinandens opslag ofte.
Indenfor det sidste stykke tid har hun postet næsten dagligt billeder af at hun får sig en øl, vin rød/hvid, generelt noget med % i. Her til aften kommer så en opdatering hvor der står "hvorfor har jeg ingen øl, rødvin, hvidvin eller bare noget med alkohol i huset? Hold nu op jeg trænger til et glas eller 5" også nogle pjatte smileys med. Jeg er klar over at man en gang i mellem kan have lyst til et glas et eller andet, men det er næsten dagligt der slåes billeder op på Facebook og snap.
Hun er enlig mor til 3 børn på 4, 5 og 11 år som alle trives (udfra hvad jeg kan se på de mange film og billeder hun deler af dem dagligt) Hun kommer fra en familie med en mor der drak meget og døde ung.
Er så bange for om hun er på vej ud på et sidespor og rent faktisk har et alkohol problem. Jeg er vitterligt meget bekymret for hende.
Men hvordan siger jeg det til hende at jeg bekymre mig for hende når vi ikke er så tætte mere som vi har været?
Kan jeg tillade mig at sige noget?
Håber i vil hjælpe mig til den rette måde at hjælpe hende.
Anmeld
Citér