Hvordan får man det sagt? Bekymret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2016

Sprit25

Jeg kan i perioder også godt drikke en genstand hver aften. Stress osv. 

Jeg ville umiddelbart ikke være bekymret, men da hun har genet kan jeg godt forstå dig. Mit råd: snak med hende! Spørg om hun er okay! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2016

SofiaMik

Jeg tænker umiddelbart, at det for mange er helt almindeligt at tage en genstand om aftenen og iøvrigt helt ok i forhold til sundhedsstyrelsens anbefalinger for kvinder. Især når det er sommer og man sidder og hygger. Herhjemme snakker vi også om at drikke et glas god rødvin eller trænge til en kold bajer og vi er bestemt ikke alkoholikere.

Tror måske du overreagerer lidt især hvis i ikke er tætte.

Anmeld Citér

14. september 2016

modesty

Anonym skriver:

Men hvad hvis der ikke er nogen der snakker med hende og hun ryger længere ud? 

Vi har igennem det sidste år snakket om at ses snart. Men det er ligesom om det bare bliver ved snakken. 

Så er det synd for hende.

Men jeg synes at det er totalt grænseoverskridende at konfrontere en person som man ikke har set i et år med om hun er ved at blive alkoholiker. Du aner intet om hendes liv og hverdag og alkoholforbrug.

Anmeld Citér

14. september 2016

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Så er det synd for hende.

Men jeg synes at det er totalt grænseoverskridende at konfrontere en person som man ikke har set i et år med om hun er ved at blive alkoholiker. Du aner intet om hendes liv og hverdag og alkoholforbrug.

Kynisk synes jeg godt nok "så det bare synd for hende" ? 

Anmeld Citér

14. september 2016

Anonym trådstarter

SofiaMik skriver:

Jeg tænker umiddelbart, at det for mange er helt almindeligt at tage en genstand om aftenen og iøvrigt helt ok i forhold til sundhedsstyrelsens anbefalinger for kvinder. Især når det er sommer og man sidder og hygger. Herhjemme snakker vi også om at drikke et glas god rødvin eller trænge til en kold bajer og vi er bestemt ikke alkoholikere.

Tror måske du overreagerer lidt især hvis i ikke er tætte.

Kan da godt være det bare er mig der synes det er problematisk hvis man har behov for alkohol hver dag. En gang i mellem eller et par gsnge om ugen. Fred være med det. Men hver dag det bekymre sådan en som mig. Specielt når det er en jeg stadig holder meget af selvom vi ikke snakker hver dag og som har genet i sig. 

Anmeld Citér

14. september 2016

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Jeg kan i perioder også godt drikke en genstand hver aften. Stress osv. 

Jeg ville umiddelbart ikke være bekymret, men da hun har genet kan jeg godt forstå dig. Mit råd: snak med hende! Spørg om hun er okay! 

Men hvordan snakker man med en om sådan noget uden hun skal føle det som et angreb af en art. 

Anmeld Citér

14. september 2016

Sprit25

Anonym skriver:

Men hvordan snakker man med en om sådan noget uden hun skal føle det som et angreb af en art. 

Hvis hun er alkoholiker vil hun føle sig angrebet. Punktum. Gør en misbruger altid når denne bliver opdaget i sit misbrug. 

Hvis hun ikke er misbruger, tjah vil hun nok blive fornærmet. 

Hvorfor ikke bare sige det som din bekymring er? At du er urolig for hende ikke at jeg synes der er noget at være bekymret for ud fra det du fortæller. 

Hvordan reagere hendes omgangskreds på de her opslag

Anmeld Citér

14. september 2016

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Hvis hun er alkoholiker vil hun føle sig angrebet. Punktum. Gør en misbruger altid når denne bliver opdaget i sit misbrug. 

Hvis hun ikke er misbruger, tjah vil hun nok blive fornærmet. 

Hvorfor ikke bare sige det som din bekymring er? At du er urolig for hende ikke at jeg synes der er noget at være bekymret for ud fra det du fortæller. 

Hvordan reagere hendes omgangskreds på de her opslag

Det er jo det og jeg har ikke lyst til at sårer hende jo selvom jeg godt ved at man nok ikk kan komme udenom det  

de reagerer slet ikke. De billeder med alkohol på alle tider af døgnet. Der er hverken kommentarer eller likes. Men på alle andre med hendes unger osv der er meget meget aktivitet. 

Vi har ingen fælles venner jeg kan snakke med

Anmeld Citér

14. september 2016

modesty

Anonym skriver:

Kynisk synes jeg godt nok "så det bare synd for hende" ? 

Det var ikke ment kynisk, det var ment bogstaveligt. Så ER det synd for hende. Helt reelt.

Men det er en detalje. Det andet jeg skriver er vigtigere imo.

Anmeld Citér

14. september 2016

Sprit25

Anonym skriver:

Det er jo det og jeg har ikke lyst til at sårer hende jo selvom jeg godt ved at man nok ikk kan komme udenom det  

de reagerer slet ikke. De billeder med alkohol på alle tider af døgnet. Der er hverken kommentarer eller likes. Men på alle andre med hendes unger osv der er meget meget aktivitet. 

Vi har ingen fælles venner jeg kan snakke med

Hvis de tætte venner ikke reagere ville jeg heller ikke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.