Privatskoler: hvornår sammensætter de klasserne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2016

Anonym trådstarter

Tante15 skriver:

Får alle at vide, hvilket nummer de er på lodtrækningen? Ville man ikke undre sig, hvis man var nummer 15 og nr. 45 overhaler indenom, fordi forældrene vurderes at være mere engagerede? Er der andre optagelseskriterier? Det ville jo betyde noget for alle børnene, hvis lige netop de fik en plads, så hvordan kan man vurdere, hvilket barn det betyder mest for?

Jeg forstår godt, at I gerne vil have en plads på en bestemt skole, men er ikke fan af den fremgangsmåde.

Nej, det kan jeg også godt forstå at du ikke er. Jeg må nok bare indrømme at i det her tilfælde er min søns velbefindende og fremtid vigtigere for mig end princippet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Nej, det kan jeg også godt forstå at du ikke er. Jeg må nok bare indrømme at i det her tilfælde er min søns velbefindende og fremtid vigtigere for mig end princippet.

Helt ærligt og undskyld på forhånd. Jeg kan sagtens følge dig i at du gerne vil din søn det bedste, men så står jeg helt ærligt også af. Jeg synes faktisk at det er enormt uetisk/umoralsk af jer at kontakte skolen for direkte at gøre jer til bedre forældre/et bedre barn end nogle der er kommet ind på ærligt vis. Er meget nysgerrig efter at høre hvad du vil køre frem med, som gør at skolen skal tænke, okay vi smider sku et andet barn ud, som der ellers var sikker på en plads. Medmindre selvfølgelig at det står i skolens vedtægter, at der kan laves om på det hele jo mere forældrene tilbyder sig og ja undskyld fedter for ledelsen ( lover at bage kage de næste 10 år)

Anmeld Citér

6. september 2016

Mamman

Profilbillede for Mamman

Jeg syntes det er noget mærkeligt noget at lære sine børn - at det er ok at "snyde" (i mangel af bedre ord valg) sig ind foran andre

Anmeld Citér

6. september 2016

Aristocats

Helt ærligt, hvordan kan i som voksne mennesker, med god samvittighed, "snyde" jer ind på den måde? Har i ikke respekt for de andre elever - der er en grund til, at der foregår lodtrækning - det er en retfærdig måde at gøre tingene på, blandt andet for at forhindre, at nogle charmere sig ind over nogle, som egentligt havde fået en plads. Sådan fungerer verden bare og som et voksent, fornuftigt menneske, kan jeg på ingen måde se, hvorfor man ville gå imod disse principper, der nok er lavet af en grund, baseret på at det skal tilfældigt og mere retfærdigt i forhold til hvem der kommer ind på skolen. 

Hvordan ville i have det, hvis jeres barn havde fået en plads, men den nu blev frataget jer, da et andet forældrepar havde presset sig ind på den plads i stedet? Prøv at vend dem om - sorry to say, jeres barn er ikke en dyt mere tjent til pladsen end alle de andre elever. Det kan godt være i naturligt føler det som forældre, men respekten for andre elever og skolens retfærdige fremgangsmåde burde vægtes højere og accepteres af gode og fornuftige grunde, hvis i spørger mig! 

Anmeld Citér

6. september 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Nu kender jeg selvfølgelig ikke dine grunde til at du vil gøre som du vil gøre, men som en lille sidebemærkning havde jeg faktisk en rigtig god snak med en 6.kl i sidste uge om hvornår det er okay at gøre sig selv bedre/mere vær end andre, at fremhæve sig selv på andres bekostning. Det startede som en heftig dialog blandt 2 elever, men endte med at være en rigtig givtig snak hele klassen igennem ( som vi brugte hele lektionen på). Må indrømme at den var faktisk i sidste ende også læring for mig

Anmeld Citér

6. september 2016

Anonym trådstarter

Helt ærligt og undskyld på forhånd. Jeg kan sagtens følge dig i at du gerne vil din søn det bedste, men så står jeg helt ærligt også af. Jeg synes faktisk at det er enormt uetisk/umoralsk af jer at kontakte skolen for direkte at gøre jer til bedre forældre/et bedre barn end nogle der er kommet ind på ærligt vis. Er meget nysgerrig efter at høre hvad du vil køre frem med, som gør at skolen skal tænke, okay vi smider sku et andet barn ud, som der ellers var sikker på en plads. Medmindre selvfølgelig at det står i skolens vedtægter, at der kan laves om på det hele jo mere forældrene tilbyder sig og ja undskyld fedter for ledelsen ( lover at bage kage de næste 10 år)

Jeg har ikke tænkt mig at gøre noget som helst andet end at sige at vi virkelig, virkelig gerne vil have vores søn ind på den skole. Og så er de selvfølgelig i deres gode ret til at sige nej tak. Og så er den ikke længere. Hvis du mener at der er at "tilbyde sig og fedte for ledelsen", jamen fred være med det.

Anmeld Citér

6. september 2016

Aristocats

Jeg har ikke tænkt mig at gøre noget som helst andet end at sige at vi virkelig, virkelig gerne vil have vores søn ind på den skole. Og så er de selvfølgelig i deres gode ret til at sige nej tak. Og så er den ikke længere. Hvis du mener at der er at "tilbyde sig og fedte for ledelsen", jamen fred være med det.

Det kan jo godt være i gerne vil det, men det er der nok også 50 andre der gerne vil. Hvis systemet er lodtrækning, så tror jeg (heldigvis) at sådan en simpel udmeldning vil have meget lille effekt. I er nok ikke de eneste, der har søgt ind på en privatskole, fordi i virkelig følte for den - det ved skolen nok godt og derfor tager de tilfældige og retfærdige metoder i brug, så nogle mennesker lige pludselig ikke får mere "ret" end andre til at gå der, når der nok står mange forældrepar, der lige meget gerne vil have deres børn ind - lige så meget som jer. 

Anmeld Citér

7. september 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

jeg tilslutter mig flertallet og synes ikke det er en særlig flatterende egenskab at "mase sig frem".

Men for at svare på dit spørgsmål så skal vi til samatale i uge 41 eller 42, så der er klasserne ikke sammensat endnu. Ved dog ikke hvornår de bliver det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.