Blodprøven der kiksede..... :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

kommende-mor skriver:

Puh - er jo rystet, og jeg har ikke engang født (og mødt) ham den lille endnu. Kan kun forestille mig hvordan det ville være at være i jeres sted...

Er selv i sundhedsvæsnet, og tager masser af blodprøver - og hvis man kan se at denne bliver svær - så bliver man altså ikke ved med at prøve - så finder man en af de rigtig garvede!

Det er virkelig ikke en ok behandling I har fået der - og gudskelov for at I fik sagt fra.

det var præcis hvad jeg tænkte...at man da må finde en prof hvis det ikke går.....

det var meget ubehageligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

DatterMalou skriver:

De der 2 halv hjernede damer skulle da bare have en fod i hovedet........ De er jo fuldstændig dumme.....
Malou har jo også fået taget en masse blodprøver da hun var lille grundet gulsot. Der var også en dame der simpelthen var tom hjernet, hun stak i min datter 7 gange, uden og få noget blod sagde hun så : Det kan vist ikke lade sig gøre, jeg tager den anden arm! Tænkte bare: "nu skal du høre her min fine ven, hvis du rør min datter en gang til slår jeg dig i dit fjæs!" Tod min datter på armen og gik!

Jeg føler med jer, og kan ærligtalt godt forstå at du græder iver det. Det er aldrig fedt at se sit barn græde sådan.

ja! det er ikke maskiner, men små mennesker

Anmeld

1. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

nutche skriver:

jeg prøvede noget lign engang da min mellemste søn sku ha taget hæl prøve. hun måtte stikke ham 5 gange før hun fik blod nok til de små stykker papir.... der var jeg mere grædefærdig end min søn...og det hjalp først da hun sagde at jeg måske sku holde ham oppe ved mig så blodet ku rende ned ad...jamen for pokker da...
kan godt forstå i gik derfra.... men skal hun så ikke bare derind igen og igennem det hele forfra?

jo evt. skal vi forfra igen... men nu skal vi først til en udvidet priktest... det aftalte jeg med børnelægen idag

Anmeld

1. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

Mumto3 skriver:

Åh, det var jeg også igennem med min søn da han var omkring 10 mdr!!! Det var SÅ forfærdeligt!!!!!

Jeg sagde også stop og gik inden de fik fyldt de sidste glas. De fik rent faktisk ramt en åre, men fordi damen klokkede i det på en eller anden måde, så kunne hun ikke fylde alle glasne, og derfor skulle hun stikke  igen og igen og igen og kunne ikke ramme en åre.

Jeg ved ikke om det er en mulighed, men hvis I vælger at tage afsted igen og prøve at få taget den blodprøve, så spørg /insister på at de laver den ligesom med hæltesten når de er 3 dage gamle. Det tager lidt længere tid, men er nemmere og gør ikke så ondt på barnet. Det er VIGTIGT at de bruger det lille kapilær-rør, eller kan det ikke lade sig gøre. Det er desværre ikke alt sundhedspersonlar der bruger denne lille geniale opfindelse. Jeg har tre børn og de er alle blevet stukket på Hvidovre Hospital og det er meget forskellige oplevelser vi har haft med det...

de skal fylde 5 glas, i den str. som man også tager på os selv.... så det er ikke muligt at gøre det på anden vis.... desværre :0(

Anmeld

1. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

JustAnotherName skriver:

Puha, det er der da ingen der kan holde til.
Een ting er, at jeg ikke ville være stolt ved situationen, hvis det var mig selv der var "offeret" .....men jeg ville dælme SLET IKKE kunne bære det, hvis det havde været Bianca eller Celina som stod for tur.

Dumme, dumme inkompetente nåle-damer! 

Synes det var godt, at I fik sagt stop.
Selvfølgelig kan man være uheldig. Men nok er nok!

Træls oplevelse 

tak for medfølelsen :0)

det var slet ikke til at holde ud at stå der og se på

Anmeld

1. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

Jules skriver:

Åh får helt ondt i maven og hjertet

Sikke noget altså 

det gjorde også meget ondt på mig... ja, det gør det stadig

Anmeld

1. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

SussieOx skriver:

Ej føj en grim omgang, jeg havde reageret på helt samme måde! Puha hvor er det synd for det lille pus ..

det er jeg glad for at gøre..... de kiggede bare så underligt på os da vi sagde stop.....

Anmeld

1. oktober 2009

Tina2

Åhhhh nej, det var dog en skrækkelig oplevelse!!!! Gav de hende ikke Emla plaster på??? Gør de sgu da normalt altid, hvad fa'en har de haft gang i??! Kan GODT forstå I sagde stop!!!!

Anmeld

2. oktober 2009

Lone Jakobsen

ka-ri-na skriver:

jo evt. skal vi forfra igen... men nu skal vi først til en udvidet priktest... det aftalte jeg med børnelægen idag

det har jeg også været igennem med min mellemste søn.... man har det bare skidt når de små pus sidder og græder.... men man gør det jo for deres bedste.

Anmeld

2. oktober 2009

tumle81

Da Valdemar var omkring 1 år skulle vi også have taget blodprøver.
Jeg lå med ham på briksen, og så var der to damer med. En som holdt armen og en som stak, desværre var han meget urolig og græd og skreg og hev i sin arm selvom vi prøvede at holde fast. Hun stak 2 gange og så havde hun fundet en åre.
Det var ikke en sjov oplevelse, men det skulle jo verståes. De var også i tvivl om han led af noget allergi (heldigvis gjorde han ikke det ;-))

Jeg ville bede om noget emla plaster, og så bliver man nødt til at være stærk og få det overstået. Også selvom det ikke er rart mens det står på!!

Knus Kathrina 36+3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.