Blodprøven der kiksede..... :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2009

Ni-ko-li-ne

Zafir skriver:

SLET ikke!!! Jeg havde virkelig også bare taget mit barn og gået.

Min mor oplevede faktisk det samme med mig, da jeg var baby. Hun skred også med mig og vi kom IKKE tilbage til den læge!

- NU skla jeg altså i seng. Det har jeg skullet den sidste halve time! 

KRAM

det er jeg glad for at høre...

sov godt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2009

Nybagt mor

Puh - er jo rystet, og jeg har ikke engang født (og mødt) ham den lille endnu. Kan kun forestille mig hvordan det ville være at være i jeres sted...

Er selv i sundhedsvæsnet, og tager masser af blodprøver - og hvis man kan se at denne bliver svær - så bliver man altså ikke ved med at prøve - så finder man en af de rigtig garvede!

Det er virkelig ikke en ok behandling I har fået der - og gudskelov for at I fik sagt fra.

Anmeld

1. oktober 2009

Nanna1985

Årh stakkels lille mus

Kan fandme godt forstå I sagde STOP..!!

Anmeld

1. oktober 2009

Sjl-msl-Mkl

De der 2 halv hjernede damer skulle da bare have en fod i hovedet........ De er jo fuldstændig dumme.....
Malou har jo også fået taget en masse blodprøver da hun var lille grundet gulsot. Der var også en dame der simpelthen var tom hjernet, hun stak i min datter 7 gange, uden og få noget blod sagde hun så : Det kan vist ikke lade sig gøre, jeg tager den anden arm! Tænkte bare: "nu skal du høre her min fine ven, hvis du rør min datter en gang til slår jeg dig i dit fjæs!" Tod min datter på armen og gik!

Jeg føler med jer, og kan ærligtalt godt forstå at du græder iver det. Det er aldrig fedt at se sit barn græde sådan.

Anmeld

1. oktober 2009

Mira0911

Jeg er virkelig målløs... Stakkels din datter....

Anmeld

1. oktober 2009

Lone Jakobsen

jeg prøvede noget lign engang da min mellemste søn sku ha taget hæl prøve. hun måtte stikke ham 5 gange før hun fik blod nok til de små stykker papir.... der var jeg mere grædefærdig end min søn...og det hjalp først da hun sagde at jeg måske sku holde ham oppe ved mig så blodet ku rende ned ad...jamen for pokker da...
kan godt forstå i gik derfra.... men skal hun så ikke bare derind igen og igennem det hele forfra?

Anmeld

1. oktober 2009

Mumto3

Åh, det var jeg også igennem med min søn da han var omkring 10 mdr!!! Det var SÅ forfærdeligt!!!!!

Jeg sagde også stop og gik inden de fik fyldt de sidste glas. De fik rent faktisk ramt en åre, men fordi damen klokkede i det på en eller anden måde, så kunne hun ikke fylde alle glasne, og derfor skulle hun stikke  igen og igen og igen og kunne ikke ramme en åre.

Jeg ved ikke om det er en mulighed, men hvis I vælger at tage afsted igen og prøve at få taget den blodprøve, så spørg /insister på at de laver den ligesom med hæltesten når de er 3 dage gamle. Det tager lidt længere tid, men er nemmere og gør ikke så ondt på barnet. Det er VIGTIGT at de bruger det lille kapilær-rør, eller kan det ikke lade sig gøre. Det er desværre ikke alt sundhedspersonlar der bruger denne lille geniale opfindelse. Jeg har tre børn og de er alle blevet stukket på Hvidovre Hospital og det er meget forskellige oplevelser vi har haft med det...

Anmeld

1. oktober 2009

JustAnotherName

Puha, det er der da ingen der kan holde til.
Een ting er, at jeg ikke ville være stolt ved situationen, hvis det var mig selv der var "offeret" .....men jeg ville dælme SLET IKKE kunne bære det, hvis det havde været Bianca eller Celina som stod for tur.

Dumme, dumme inkompetente nåle-damer! 

Synes det var godt, at I fik sagt stop.
Selvfølgelig kan man være uheldig. Men nok er nok!

Træls oplevelse 

Anmeld

1. oktober 2009

Jules

Åh får helt ondt i maven og hjertet

Sikke noget altså 

Anmeld

1. oktober 2009

Ox.

ka-ri-na skriver:

hej de damer....

jeg er lige nødt til at komme af med den her oplevelse

Nikoline lider af en masse eksem, det klør og klør og klør.... Hun er priktetstet og der var intet der gav udslag....For godt 14 dage siden var vi ved børnelæge og han ville gerne at vi fik taget blodprøver, da han mente der er mælk eller æg som Nikoline slå ud af.... Så vi blev henvist til OUH afd. BFG for at få taget blodprøver på Nikoline (det var lige lidt forhistorie)

jeg indrømmer at jeg forud for dette godt var klar over, at det ikke er nemt at tage en blodprøve på en bebs der er 10 mdr. Men jeg prøvede at være tapper for Nikoline....

Vi (Nikoline, farmand og jeg) ankommer, og kommer ind til de to damer der skal tage prøverne... 5 glas har damen i hånden....... Nå, de lægger Nikoline på en briks og spænder den der elastik rundt om armen, føler lidt osv... der kommer jo ingen årer frem på lille Nikoline.... Nå men farmand står og holder overkroppen og læner sig ned til Nikoline så hun ikke kigger hvad damerne laver, jeg står og holder hendes ben og prøver på ikke at kigge hvad de laver.... hun stikker og Nikoline skriger og græder (som forventet).

Nå første gang kan hun ikke ramme, så siger hende der holder armen "det er fordi blodåren ruller", der tænker jeg så : " hmm, har hende der holder mere forstand end hende som stikker?"

hun trækker nåles lidt tilbage og stikker igen, alt imens Nikoline er holdt op med at stritte imod (hendes ben var helt slappe, ligesom når hun sover) men bare græder helt vildt...
så siger damen som stikker : "Nå, det er vidst ikke lige min succesdag idag" (læs, dette er noget Martin fortæller mig bagefter, det hørte jeg slet ikke jeg hørte kun Nikolines gråd, men farmand bliver selvfølgelig ikke lykkelig af at høre den sætning)

hun trækker nålen tilbage igen og roder videre med den, så siger Martin: "Nu får du eet forsøg mere og så stopper vi", begge damer virker ikke som om de forstår det, men hun stikker da nålen laaaaangt op, længere end før og så siger Martin stop, hun kigger uforstående men trækker nålen ud...

Vi siger at det simpelthen er for grænseoverskridende og at vi må få en ny henvisning og komme en anden dag.

jeg sidder stadig og tuder over dette når jeg tænker tilbage.... og jeg ved godt at det er sådan man gør... men for sulan da!!!!! min lille, søde uskyldige pige... een ting er at det gør ondt, men jeg kunne simpelthen ikke holde mere ud, og vi sagde kun stop fordi vi også ville have sagt stop hvis det var os selv der skulle stikkes på den måde... Så synes vi ikke bare der skulle fortsættes fordi Nikoline ikke kan sige Nej, eller stop på anden vis end hun gjorde...

det bliver aldrig en behagelig situation, men den der kommentar damen slap anden gang hun stak, kunne vi godt have været foruden....

Ej føj en grim omgang, jeg havde reageret på helt samme måde! Puha hvor er det synd for det lille pus ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.