Blodprøven der kiksede..... :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.594 visninger
31 svar
0 synes godt om
30. september 2009

Ni-ko-li-ne

hej de damer....

jeg er lige nødt til at komme af med den her oplevelse

Nikoline lider af en masse eksem, det klør og klør og klør.... Hun er priktetstet og der var intet der gav udslag....For godt 14 dage siden var vi ved børnelæge og han ville gerne at vi fik taget blodprøver, da han mente der er mælk eller æg som Nikoline slå ud af.... Så vi blev henvist til OUH afd. BFG for at få taget blodprøver på Nikoline (det var lige lidt forhistorie)

jeg indrømmer at jeg forud for dette godt var klar over, at det ikke er nemt at tage en blodprøve på en bebs der er 10 mdr. Men jeg prøvede at være tapper for Nikoline....

Vi (Nikoline, farmand og jeg) ankommer, og kommer ind til de to damer der skal tage prøverne... 5 glas har damen i hånden....... Nå, de lægger Nikoline på en briks og spænder den der elastik rundt om armen, føler lidt osv... der kommer jo ingen årer frem på lille Nikoline.... Nå men farmand står og holder overkroppen og læner sig ned til Nikoline så hun ikke kigger hvad damerne laver, jeg står og holder hendes ben og prøver på ikke at kigge hvad de laver.... hun stikker og Nikoline skriger og græder (som forventet).

Nå første gang kan hun ikke ramme, så siger hende der holder armen "det er fordi blodåren ruller", der tænker jeg så : " hmm, har hende der holder mere forstand end hende som stikker?"

hun trækker nåles lidt tilbage og stikker igen, alt imens Nikoline er holdt op med at stritte imod (hendes ben var helt slappe, ligesom når hun sover) men bare græder helt vildt...
så siger damen som stikker : "Nå, det er vidst ikke lige min succesdag idag" (læs, dette er noget Martin fortæller mig bagefter, det hørte jeg slet ikke jeg hørte kun Nikolines gråd, men farmand bliver selvfølgelig ikke lykkelig af at høre den sætning)

hun trækker nålen tilbage igen og roder videre med den, så siger Martin: "Nu får du eet forsøg mere og så stopper vi", begge damer virker ikke som om de forstår det, men hun stikker da nålen laaaaangt op, længere end før og så siger Martin stop, hun kigger uforstående men trækker nålen ud...

Vi siger at det simpelthen er for grænseoverskridende og at vi må få en ny henvisning og komme en anden dag.

jeg sidder stadig og tuder over dette når jeg tænker tilbage.... og jeg ved godt at det er sådan man gør... men for sulan da!!!!! min lille, søde uskyldige pige... een ting er at det gør ondt, men jeg kunne simpelthen ikke holde mere ud, og vi sagde kun stop fordi vi også ville have sagt stop hvis det var os selv der skulle stikkes på den måde... Så synes vi ikke bare der skulle fortsættes fordi Nikoline ikke kan sige Nej, eller stop på anden vis end hun gjorde...

det bliver aldrig en behagelig situation, men den der kommentar damen slap anden gang hun stak, kunne vi godt have været foruden....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2009

mariamiss6

Ja det er sgu da også for dumt.... De skulle have ladet en anden prøve efter 2. gang.... Jeg ville også synes det var svært, og jeg er ellers isdronningen selv...

Kram til jer, alle 3.... Og godt i sagde stop....

Anmeld

30. september 2009

Ni-ko-li-ne

mariamiss6 skriver:

Ja det er sgu da også for dumt.... De skulle have ladet en anden prøve efter 2. gang.... Jeg ville også synes det var svært, og jeg er ellers isdronningen selv...

Kram til jer, alle 3.... Og godt i sagde stop....

tak, det er rart at høre at vi ikke er de eneste der ville reagere sådan...  jeg synes virkelig det var forfærdeligt.... særligt fordi det lød som om at hende der holdt armen var den mest erfarne......

Anmeld

30. september 2009

N&J

Hold da op en omgang... jeg var nok løbet derfra med mit barn, da jeg bare er ved at tude når hun skal have vac. men jeg hader også nåle..

Syntes det var det helt rigtige at sige stop.. nogen gange så må man sku sætte foden ned især når det gælder ens børn, jeg fik faktisk at vide da jeg undersøgte muligheden for at få blodprøver for at fastslå faderskabet at de ville tage den fra hælen da hun sagde at det var det letteste sted at tage blod..
må man ikke tage en blodprøve et andet sted fra.. altså det er ikke altid min læge har kunne tage den på mig i armen, da mine blodårer gemmer sig lidt..

Men hvor er det synd for Nikoline..

Håber det går bedre næste gang og de ved hvad de laver..

Knuz fra Jane

Anmeld

30. september 2009

Ni-ko-li-ne

Nikitas mor skriver:

Hold da op en omgang... jeg var nok løbet derfra med mit barn, da jeg bare er ved at tude når hun skal have vac. men jeg hader også nåle..

Syntes det var det helt rigtige at sige stop.. nogen gange så må man sku sætte foden ned især når det gælder ens børn, jeg fik faktisk at vide da jeg undersøgte muligheden for at få blodprøver for at fastslå faderskabet at de ville tage den fra hælen da hun sagde at det var det letteste sted at tage blod..
må man ikke tage en blodprøve et andet sted fra.. altså det er ikke altid min læge har kunne tage den på mig i armen, da mine blodårer gemmer sig lidt..

Men hvor er det synd for Nikoline..

Håber det går bedre næste gang og de ved hvad de laver..

Knuz fra Jane

tak.....

ja det var ikke spor rart!

jeg spørg børnelængen imorgen om der ikke er en anden måde... men altså, de skal have 5 glas, så det går nok ikke i hælen...

Anmeld

30. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fy for fanden da!!! Jeg er totalt rystet ...

Stakkels lille pus

De burde fanmer skamme sig!!!!

Anmeld

30. september 2009

Ni-ko-li-ne

Zafir skriver:

Fy for fanden da!!! Jeg er totalt rystet ...

Stakkels lille pus

De burde fanmer skamme sig!!!!

ja, jeg tænker også at det var godt det var Martin som hørte kommentaren og ikke jeg.... jeg var gået fuldstændigt amok....

Anmeld

30. september 2009

Moderator

ka-ri-na skriver:

ja, jeg tænker også at det var godt det var Martin som hørte kommentaren og ikke jeg.... jeg var gået fuldstændigt amok....

Ja, det var nok endt med vold mod embedsdame i funktion, i stedet for vold mod sagesløs baby

Lille pus!!!

Anmeld

30. september 2009

Ni-ko-li-ne

Zafir skriver:

Ja, det var nok endt med vold mod embedsdame i funktion, i stedet for vold mod sagesløs baby

Lille pus!!!

ja.... det føltes i alt fald som om det var vold mod sagesløs baby!!  de virkede meget uforstående overfor at vi sagde stop... det var også derfor jeg måtte af med oplevelsen herinde så jeg kunne høre at vi ikke er de eneste der ville sige stop

Anmeld

30. september 2009

Moderator

ka-ri-na skriver:

ja.... det føltes i alt fald som om det var vold mod sagesløs baby!!  de virkede meget uforstående overfor at vi sagde stop... det var også derfor jeg måtte af med oplevelsen herinde så jeg kunne høre at vi ikke er de eneste der ville sige stop

SLET ikke!!! Jeg havde virkelig også bare taget mit barn og gået.

Min mor oplevede faktisk det samme med mig, da jeg var baby. Hun skred også med mig og vi kom IKKE tilbage til den læge!

- NU skla jeg altså i seng. Det har jeg skullet den sidste halve time! 

KRAM

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.