Familiebesøg hos uberegnelig hund...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.854 visninger
20 svar
28 synes godt om
3. september 2016

karisima

Jeg undskylder på forhånd hvis mit indlæg bliver lidt langt, men jeg håber I vil læse til enden 

Min datter er 6 år og har det meste af sit liv været ikke direkte bange men ihvertfald nervøs for hunde. Jeg mindes ikke der har været nogle hændelser der har været skyld i det, indtil for et par måneder siden.

Vi var inviteret til familiefest (studentergilde) i et privat hjem. Familien har (i mine og andres øjne) en fuldstændig skør og uberegnelig lille skødehund (kender ikke racen men en langhåret terrier af en slags) der altid bliver meget nervøs og gør meget når der er gæster.

Den dag var det helt galt med hunden og det går især ud over min datter (6 år), min nevø (5 år) og min niece (4 år). Børnene leger hele tiden overvåget af mindste en af os forældre og altid væk fra hunden og dens ting/madskål osv. Men på trods af det sker det gentagne gange at hunden "opsøger" børnene og hvis vi ikke fjerner børnene, "angriber" den med knurren fra struben, gøen og så løber den direkte hen mod børnene med blottede tænder. Selvom hundens ejere gentagne gange selv oplever denne opførsel fjerner de ikke hunden, fra den tydeligvis stressende situation det er at have gæster. I stedet siger de igen og igen at "hunden gør ikke noget" Hvis det havde været mit kæledyr, havde jeg uden tvivl låst det inde på et værelse, hvor det kunne have fred og ro. 

Nu har jeg gået og grublet over det et par måneder og vil gerne have et par udenforstående meninger 

* Skal vi begge fremover takke nej til invitationer til det hjem?

* Skal jeg lade min datter være hos sin far og selv tage afsted næste gang vi bliver inviteret? 

* Skal man fortælle familien hvorfor min datter ikke mere kommer i deres hjem (for det skal hun ikke, mens den hund er der) eller vil man som hundeejer hellere være fri for at vide det? 

* Overreagerer jeg? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2016

Fremad

Jeg synes at du skal sige det som det er, at hunden og dens opførsel gør dig og dit barn usikre og nervøse over hvad den ka. Finde på... Og at i ikke føler jer trygge ved at den går fri/løber blandt jer når i er på besøg... Om det for hunden og jeres skyld kan lade sig gøre at hunden ikke er i samme rum som jer, og at i ellers desværre ser jer nødsaget til at takke nej fremover....

Anmeld Citér

3. september 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
karisima skriver:

Jeg undskylder på forhånd hvis mit indlæg bliver lidt langt, men jeg håber I vil læse til enden 

Min datter er 6 år og har det meste af sit liv været ikke direkte bange men ihvertfald nervøs for hunde. Jeg mindes ikke der har været nogle hændelser der har været skyld i det, indtil for et par måneder siden.

Vi var inviteret til familiefest (studentergilde) i et privat hjem. Familien har (i mine og andres øjne) en fuldstændig skør og uberegnelig lille skødehund (kender ikke racen men en langhåret terrier af en slags) der altid bliver meget nervøs og gør meget når der er gæster.

Den dag var det helt galt med hunden og det går især ud over min datter (6 år), min nevø (5 år) og min niece (4 år). Børnene leger hele tiden overvåget af mindste en af os forældre og altid væk fra hunden og dens ting/madskål osv. Men på trods af det sker det gentagne gange at hunden "opsøger" børnene og hvis vi ikke fjerner børnene, "angriber" den med knurren fra struben, gøen og så løber den direkte hen mod børnene med blottede tænder. Selvom hundens ejere gentagne gange selv oplever denne opførsel fjerner de ikke hunden, fra den tydeligvis stressende situation det er at have gæster. I stedet siger de igen og igen at "hunden gør ikke noget" Hvis det havde været mit kæledyr, havde jeg uden tvivl låst det inde på et værelse, hvor det kunne have fred og ro. 

Nu har jeg gået og grublet over det et par måneder og vil gerne have et par udenforstående meninger 

* Skal vi begge fremover takke nej til invitationer til det hjem?

* Skal jeg lade min datter være hos sin far og selv tage afsted næste gang vi bliver inviteret? 

* Skal man fortælle familien hvorfor min datter ikke mere kommer i deres hjem (for det skal hun ikke, mens den hund er der) eller vil man som hundeejer hellere være fri for at vide det? 

* Overreagerer jeg? 

Har du foreslået dem/bedt om, at hunden lukkes inde, mens I er på besøg? 

Anmeld Citér

3. september 2016

FruStolpe

Jeg er ærlig omkring sådan noget.  Vi har altid selv haft hund men mine børn kommer ikke i nærheden af min brors amr. bulldog da den 1 gang har gjort umotiveret udfald efter vores gamle hund. 

Derfor besøger vi ham ikke med mindre hunden er låst væk,  og vi kommer heller ikke hos fælles hvis hunden er med. 

Mine børns sikkerhed kommer før alt andet.  

Anmeld Citér

3. september 2016

karisima

I får lige et fælles svar 

Jeg prøvede at hentyde til at hunden måske skulle lukkes inde på soveværelset, men det er virkelig deres baby. Og de insisterede på at hunden ikke gør noget. Jeg synes virkelig det er svært at sige direkte til dem at jeg er bange for at jeres hund skal bide min datter. 

Anmeld Citér

3. september 2016

B&J

Sig sandheden.

der er et par i min familie det har en hund den er så jaloux at den kan komme til at snappe/bide og det kan jeg ikke leve med den skal gøre over for mit barn så jeg har ham aldrig med der hjem mere for gider ikke tænke tanken hvis nu.

og nogle hunde reger også på den måde hvis der er mange mennesker.

men jeg håber inderligt i kender noget familie/ venner med søde hunde få din datter med hen til dem så hun kan mærke det ikke er alle hunde der er sådan.

for selv har vi en 99% hjertelig hund, hun får selv de biske hunde til at vil snakke med hende og heldig vis når hun ikke gider mere går hun og hvis man alligevel løber efter hende jamen så tager hun det med og åbner de vil klø hende på maven 

Anmeld Citér

3. september 2016

Rauw

Man kan jo ik forlange noget i folks eget hjem. De kunne fylde huset med løver og krokodiller og stadig, er det deres hus og deres regler. Tilgengæld ville jeg så ikke besøge dem og deres stressede vovse. Mine børn skal ikke bides bare fordi folk opdrager deres dyr forkert eller hvad der nu er i vejen. Og det er jo en ærlig sag, sig det som det er. Men uden et krav. Man kommer ikke med krav til folk i deres eget hjem. Det er hundens hjem. Den skal være der. I er kun gæster. 

Anmeld Citér

3. september 2016

karisima

B&J skriver:

Sig sandheden.

der er et par i min familie det har en hund den er så jaloux at den kan komme til at snappe/bide og det kan jeg ikke leve med den skal gøre over for mit barn så jeg har ham aldrig med der hjem mere for gider ikke tænke tanken hvis nu.

og nogle hunde reger også på den måde hvis der er mange mennesker.

men jeg håber inderligt i kender noget familie/ venner med søde hunde få din datter med hen til dem så hun kan mærke det ikke er alle hunde der er sådan.

for selv har vi en 99% hjertelig hund, hun får selv de biske hunde til at vil snakke med hende og heldig vis når hun ikke gider mere går hun og hvis man alligevel løber efter hende jamen så tager hun det med og åbner de vil klø hende på maven 

Ja det er faktisk netop blevet et problem efter den fest. Min datter er nu meget bange for alle hunde. Vi har flere andre flinke hunde i familien men hun bliver stiv af skræk i nærheden af dem. Hvordan overbeviser man lige sådan en skræmt pige om at de fleste hunde er flinke? Hun vil overhovedet ikke høre tale om at klappe en hund.

Anmeld Citér

3. september 2016

Mortilah

Jeg var ikke taget derhen igen hvis ikke hunden blev sat i et andet rum, imens besöget stod på. En baby i vores lille familie blev bidt 8 cm i hovedet som 8 mdr gammel - klarede det gudskelov (regner vi med) uden mén- pga en hund løs i bedsteforældrenes hjem. Jeg tager ingen chancer med den slags og slet ik når den tydeligvis er utryg ved børnene og gæsterne. Sikkerhed frem for alt! 

Anmeld Citér

3. september 2016

karisima

Familien ser hunden som deres baby så jeg vil helst undgå at det lyder som om den er synderen. For familiefreden skyld, I ved  Så jeg tror bare jeg vil glide af på den ved næste invitation og sige at min datter er ved sin far 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.