Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Anonym skriver:
YAY! Min mand og jeg har forsøgt at blive gravide i 1 års tid og endelig er det lykkedes. Jeg er i dag i uge 6.
Sagen er den, at jeg pr 1/8-2016 blev ansat i et barselsvikariat indtil 1/6-2017. Jeg er jo stadigvæk i min prøveperiode, hvor de kan afskedige mig fra dag til dag, men må de det pga graviditet? Skal jeg vente med at sige noget, til jeg har været der i tre måneder? Får jeg egentlig løn under barsel, når det er en barselsvikariat?
årh en masse spørgsmål og har sgu lidt dårlig samvittighed.
Hej
Jeg stod i præcis samme dilemma som dig.
Jeg havde været ledig i Ca et år efter elevtid. startede pb i juni. Jeg blev ansat i et barselsvikariat i oktober 3 uger efter stod jeg med en positiv test.
Jeg var meget i tvivl om jeg skulle sige noget eller ej. Jeg var ansat frem til august/september. Skulle selv gå af i juni. Men da jeg var Ca. 10 uger henne - dvs. Var stadig i prøveperioden fortalte jeg det til min chef.
Han blev rigtig glad på mine vegne.
Det endte med at han blev så glad for mig at jeg blev fastansat efter min barsel. Det nu to år siden. Jeg var desværre igennem en abort for 6 mdr siden. Min chef ved derfor godt vi er igang igen. Han glæder sig på mine vegne og ser frem til at jeg kommer tilbage igen efter næste barsel 
Så der er altså gode historier derude.
Jeg tror de fleste værdsætter en ærlig medarbejder. Det giver et bedre indtryk af dig også
Jeg vil sige du skal fortælle det. 
Tillykke graviditeten
Anmeld
Citér