Gravid i barselsvikariat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2016

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Men det er jo den risiko du har valgt at tage, når du bliver gravid uden at være i fast arbejde.

Ja, bestemt. Det er jeg helt med på, men jeg skal vel tænke på mig selv først istedet for at fortælle at jeg er nygravid og risikere en opsigelse med det samme - eller hvad?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2016

Anonym trådstarter

Pianisten skriver:

Hvis de opsiger dig på baggrund af graviditet, så siger det mere om arbejdsgiveren end om dig! Jeg ville personligt sige det med det samme, og så tage den derfra. Hvis de fyrer dig på den baggrund, så skal du på dagpenge ja, og nej, det kan godt være du ikke kan få et job som gravid, men så har du i det mindste gjort alt hvad du kunne. 

Jeg er nyuddannet, så det er ret afgørende for vores økonomi, at jeg som minimum har arbejdet i 3 mdr, for ikke at skulle leve på Dimitendsats under barsel.

Anmeld Citér

31. august 2016

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Du har allerede været der en mdr, og ska jo først til NF om 8 uger, så jeg ville klart vente med at sige noget, indtil efter NF.

Og med mindre du self arbejder med mennesker der ka være udadreagerende, så er der slet ingen grund til at sige det nu! Vh stine

Det er også det jeg tænker, men får også dårlig samvittighed.

Anmeld Citér

31. august 2016

klmf

Medmindre man har fravær pga. vild kvalme eller andre gener, så ville jeg ikke informere en arbejdsplads om graviditet før tidligst uge 12-15 stykker. Medmindre selvfølgelig det var for at blive skånet i forhold til arbejdsopgaver. Meget kan gå galt og man skal ikke meddele det før 3 mdr før forventet barsel, så det er spillets regler. Hvis du er en dygtig og vellidt medarbejder, så får det sikkert ikke konsekvenser i forhold til en fremtidig ansættelse, gode folk er værd at vente på eller sige goddag til en anden gang lejligheden byder sig. 

- og mega meget tillykke!!! Uanset hvad, så er det da fantastisk

Anmeld Citér

31. august 2016

Anonym trådstarter

blæksprutten skriver:

Medmindre man har fravær pga. vild kvalme eller andre gener, så ville jeg ikke informere en arbejdsplads om graviditet før tidligst uge 12-15 stykker. Medmindre selvfølgelig det var for at blive skånet i forhold til arbejdsopgaver. Meget kan gå galt og man skal ikke meddele det før 3 mdr før forventet barsel, så det er spillets regler. Hvis du er en dygtig og vellidt medarbejder, så får det sikkert ikke konsekvenser i forhold til en fremtidig ansættelse, gode folk er værd at vente på eller sige goddag til en anden gang lejligheden byder sig. 

- og mega meget tillykke!!! Uanset hvad, så er det da fantastisk

Tak for svar Vi er også SÅ glade!

Anmeld Citér

31. august 2016

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Anonym skriver:

YAY! Min mand og jeg har forsøgt at blive gravide i 1 års tid og endelig er det lykkedes. Jeg er i dag i uge 6. 

Sagen er den, at jeg pr 1/8-2016 blev ansat i et barselsvikariat indtil 1/6-2017. Jeg er jo stadigvæk i min prøveperiode, hvor de kan afskedige mig fra dag til dag, men må de det pga graviditet? Skal jeg vente med at sige noget, til jeg har været der i tre måneder? Får jeg egentlig løn under barsel, når det er en barselsvikariat?

årh en masse spørgsmål og har sgu lidt dårlig samvittighed.

Hej 

Jeg stod i præcis samme dilemma som dig. 

Jeg havde været ledig i Ca et år efter elevtid. startede pb i juni. Jeg blev ansat i et barselsvikariat i oktober 3 uger efter stod jeg med en positiv test. 

Jeg var meget i tvivl om jeg skulle sige noget eller ej. Jeg var ansat frem til august/september. Skulle selv gå af i juni. Men da jeg var Ca. 10 uger henne - dvs. Var stadig i prøveperioden fortalte jeg det til min chef. 

Han blev rigtig glad på mine vegne. 

Det endte med at han blev så glad for mig at jeg blev fastansat efter min barsel. Det nu to år siden. Jeg var desværre igennem en abort for 6 mdr siden. Min chef ved derfor godt vi er igang igen. Han glæder sig på mine vegne og ser frem til at jeg kommer tilbage igen efter næste barsel 

Så der er altså gode historier derude. 

Jeg tror de fleste værdsætter en ærlig medarbejder. Det giver et bedre indtryk af dig også 

Jeg vil sige du skal fortælle det.

Tillykke graviditeten

Anmeld Citér

31. august 2016

Anonym trådstarter

Dig, mig og vores lille prinsesse <3 skriver:

Hej 

Jeg stod i præcis samme dilemma som dig. 

Jeg havde været ledig i Ca et år efter elevtid. startede pb i juni. Jeg blev ansat i et barselsvikariat i oktober 3 uger efter stod jeg med en positiv test. 

Jeg var meget i tvivl om jeg skulle sige noget eller ej. Jeg var ansat frem til august/september. Skulle selv gå af i juni. Men da jeg var Ca. 10 uger henne - dvs. Var stadig i prøveperioden fortalte jeg det til min chef. 

Han blev rigtig glad på mine vegne. 

Det endte med at han blev så glad for mig at jeg blev fastansat efter min barsel. Det nu to år siden. Jeg var desværre igennem en abort for 6 mdr siden. Min chef ved derfor godt vi er igang igen. Han glæder sig på mine vegne og ser frem til at jeg kommer tilbage igen efter næste barsel 

Så der er altså gode historier derude. 

Jeg tror de fleste værdsætter en ærlig medarbejder. Det giver et bedre indtryk af dig også 

Jeg vil sige du skal fortælle det.

Tillykke graviditeten

Tak for svar og en dejlig beretning. Jeg skal til læge om 14 dages tid. Så må jeg lige se på det derefter

Anmeld Citér

31. august 2016

Sprit25

Anonym skriver:

Jeg er ansat i det offentlige. 

Men hvad så med mig. Hvis jeg bliver opsagt nu, skal jeg vel på dagpenge? Og ud og søge nyt job. Får nok næppe et nyt job, når jeg er gravid.

Det gjorde min veninde det kan godt lade sig gøre

Anmeld Citér

31. august 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Ja, bestemt. Det er jeg helt med på, men jeg skal vel tænke på mig selv først istedet for at fortælle at jeg er nygravid og risikere en opsigelse med det samme - eller hvad?

Det er jo op til din samvittighed at vurdere. 

Personligt synes jeg, at det er super dårlig stil at man ikke er ærlig overfor både arbejdsgiver og kollegaer. De skal jo ud og finde en barselsvikar til at afløse barselsvikaren. 

Det synes jeg ikke er fair overfor arbejdsgiver, og man kan nok godt kysse alle muligheder for fastansættelse farvel, når man lægger ud med at fortie den slags.

Rent juridisk er du ikke forpligtet til at sige noget endnu. Moralsk er en anden sag.

Anmeld Citér

31. august 2016

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Det er jo op til din samvittighed at vurdere. 

Personligt synes jeg, at det er super dårlig stil at man ikke er ærlig overfor både arbejdsgiver og kollegaer. De skal jo ud og finde en barselsvikar til at afløse barselsvikaren. 

Det synes jeg ikke er fair overfor arbejdsgiver, og man kan nok godt kysse alle muligheder for fastansættelse farvel, når man lægger ud med at fortie den slags.

Rent juridisk er du ikke forpligtet til at sige noget endnu. Moralsk er en anden sag.

Helt enig og vil jo heller ikke snyde nogen, men er i uge seks og meget kan nå, at ske endnu. (Jeg har prøvet at miste før)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.