Nu har jeg læst hele tråden, og jeg kan sådan set godt forstå, at du synes, det ville have været mest hensigtsmæssigt, hvis du var blevet informeret først. Når det så er sagt, så må du hive dig selv ud af forargelsen og den potentielt konfliktoptrappende adfærd nu. Fair nok at man bliver irriteret over det, men så må man altså også prøve at tænke lidt konstruktivt i stedet for at blive ved med at rase. Jeg ville:
1) Sige til skolen (i en bestemt men konstruktiv og pæn tone), at jeg gerne ser, at de informerer mig om sådanne tiltag i fremtiden.
2) Indse at selvom jeg kender mit barn "ekstremt godt" (gør vi alle ikke det?), så kan det meget vel tænkes at
a) andre mennesker (og især fagpersoner) kunne have en indsigt som jeg ikke besidder, og
b) at mit barn opfører sig anderledes i forskellige situationer uden for hjemmet
3) Se en positiv mulighed for at mit barns (eventuelle!) udfordringer bliver taget hånd om i skolen.
Jeg siger ikke, at fejl aldrig sker, eller at man bare skal lægge sig fladt ned for fagpersoners vurderinger, men lidt objektivitet og åbenhed kan vist ikke skade.
Anmeld
Citér