akt medarbejder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Jeg tror at du skal tage det som en "positiv" ting, forstået på den måde at akt medarbejderen hurtigt har observeret at din datter måske har lidt start vanskeligheder og hurtigt kan hjælpe og guide hende. På den skole jeg er på er der en fast akt medarbejder, der går rundt hele dagen og observere børnene og hjælper dem der har nogle problemer ( ikke en lærer), det er rigtig godt og har en god effekt. Det er ikke noget med at hun er på bestemte børn, men hun er der bare

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2016

Anonym trådstarter

Patriark skriver:

Nå men så har de da fortalt dig det...

AKT funktionen fungerer forskelligt fra skole til skole. Er en af hans faste lærere AKT-lærer?! 

Hvis skolen har tænkt det som en kort forebyggende indsats, så viser skolen da imponerende handlekraft...

Det er en udefra der er kommet til skolen. 

Og nej de har ikke informeret mig inden de begyndte deres handling. 

Jeg kan ikke bruge det til noget at de først kommer bagefter, hvad så næste gang

Anmeld Citér

29. august 2016

Mum33

Anonym skriver:

Vores datter er lige startet i skole. 

hun har gået i skole i en månede, i dag findes jeg så ud af  at, skolen har haft sat en akt medarbejder på vores datter, efter anden uge i skolen, uden at komme og meddele os forældre det. 

Derfor er mit spørgsmål, må de godt bare sætte en akt medarbejder på vores datter, uden at have meddelt os om det? 

Jeg er mundlam, at man Gør sådan noget, og bare tror man kan Gøre hvad der passer skolen. Hvad er reglerne inden for alt sådan noget her? Med hvad de må uden forældrenes viden om det?

Det kan de og det må de. Har de bekymringer vdr din datter, ja så har de faktisk pligt til det. Man har oftest en observationsperiode, og kontakter derefter forældrene. Dette er procedure, og ikke tillidsbrud. Det er en AKT lærer - ikke en psykolog de har sendt hende til. 

Skolen vil dit barn det bedste, og det værste du kan gøre at at arbejde imod og være negativ omkring de tiltag de foreslår. 

Anmeld Citér

29. august 2016

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Jeg tror at du skal tage det som en "positiv" ting, forstået på den måde at akt medarbejderen hurtigt har observeret at din datter måske har lidt start vanskeligheder og hurtigt kan hjælpe og guide hende. På den skole jeg er på er der en fast akt medarbejder, der går rundt hele dagen og observere børnene og hjælper dem der har nogle problemer ( ikke en lærer), det er rigtig godt og har en god effekt. Det er ikke noget med at hun er på bestemte børn, men hun er der bare

DET lyder fantastisk. 

Men her oplever skolen ting, som vi overhovedet ikke ser vores datter Gøre derhjemme

Anmeld Citér

29. august 2016

Anonym trådstarter

Mum33 skriver:

Det kan de og det må de. Har de bekymringer vdr din datter, ja så har de faktisk pligt til det. Man har oftest en observationsperiode, og kontakter derefter forældrene. Dette er procedure, og ikke tillidsbrud. Det er en AKT lærer - ikke en psykolog de har sendt hende til. 

Skolen vil dit barn det bedste, og det værste du kan gøre at at arbejde imod og være negativ omkring de tiltag de foreslår. 

Det er jeg klar over, men nu kender jeg mit barn ekstremt godt, jeg kender mit barn bedre end en lærer der har været sammen med mit barn i tyve dage. 

Og da de ting de oplever i skolen med min datter, aldrig sker herhjemme, så ser jeg det mere som, at lærerne håndterer min datter forkert. 

Jeg siger ikke jeg har ret hele vejen igennem, men lærerne skal ikke skrive sig 100 procent fejlfri, for det er de overhovedet ikke

Anmeld Citér

29. august 2016

Mum33

Anonym skriver:

Det er jeg klar over, men nu kender jeg mit barn ekstremt godt, jeg kender mit barn bedre end en lærer der har været sammen med mit barn i tyve dage. 

Og da de ting de oplever i skolen med min datter, aldrig sker herhjemme, så ser jeg det mere som, at lærerne håndterer min datter forkert. 

Jeg siger ikke jeg har ret hele vejen igennem, men lærerne skal ikke skrive sig 100 procent fejlfri, for det er de overhovedet ikke

Ingen påstår de er fejlfri. Hverken dig eller dem. Vi er mennesker. De har haft en bekymring, og handler på den. Tro mig, der er ikke ressourcer til at tage små ting op, og bruge akt timer på det, så der må være sket noget, siden de reagerer. 

Prøv at lytte i stedet for at angrib. For din datters skyld. 

Anmeld Citér

29. august 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

DET lyder fantastisk. 

Men her oplever skolen ting, som vi overhovedet ikke ser vores datter Gøre derhjemme

Det er ikke unormalt at børnene kan ha et andet reaktions mønster i skolen på nogle ting. 

Anmeld Citér

29. august 2016

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg kan ikke bruge det til noget at de først kommer bagefter, hvad så næste gang

Hvad er du præcis bange for? 

De udviser stor omsorg for dit barns fortsatte trivsel, men du virker meget vred - hvorfor? Og ville du have sagt nej, hvis de havde sagt det på forhånd? Og hvorfor?

Anmeld Citér

29. august 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hvordan kan du ikke bruge det til noget?

Dit fokus er helt forkert - du fokuserer på formalia fremfor det centrale: din datter har nogle vanskeligheder som hun skal have hjælp til. 

Anmeld Citér

29. august 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Jeg kan faktisk godt forstå TS. Hvis skolen har/ har haft en bekymring vedr. barnet, ville jeg da som forældre også forvente at blive inddraget i hvad der skulle ske. Hvis en AKT medarbejder skulle observere mit barn ville jeg gerne vide det på forhånd, så jeg efterfølgende kunne bede om en tilbagemelding. At skolen tager hurtig aktion og er ansvarlige er da fantastisk, men kommunikation og dialog mellem forældre og skole er noget af det mest værdifulde, man kan have omkring sit skolebarn.Så selvom jeg finder tiltaget fra skolen helt fint, kan jeg som TS godt se det kritisable i, at forældrene først er blevet underrettet efterfølgende.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.