akt medarbejder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.888 visninger
29 svar
72 synes godt om
29. august 2016

Anonym trådstarter

Vores datter er lige startet i skole. 

hun har gået i skole i en månede, i dag findes jeg så ud af  at, skolen har haft sat en akt medarbejder på vores datter, efter anden uge i skolen, uden at komme og meddele os forældre det. 

Derfor er mit spørgsmål, må de godt bare sætte en akt medarbejder på vores datter, uden at have meddelt os om det? 

Jeg er mundlam, at man Gør sådan noget, og bare tror man kan Gøre hvad der passer skolen. Hvad er reglerne inden for alt sådan noget her? Med hvad de må uden forældrenes viden om det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2016

Fremad

Hvis man mener at der er behov for en AKT medarbejder, som skyldes adfærd, kontakt og trivsel...  Undre det mg gevaldigt at man ikke har informeret jer.... Da de jo må mene at der er tegn på der er vanskeligheder indenfor disse områder...

Hvordan lovgivningen er, må jeg erkende jeg ikke er inde i..  Men for mig vil det være et stort tillids brud, da jeg går ind for ærlighed og kommunikation...  Og mener det er den eneste vej frem også til at åbne gode resultater hvis der skulle opstå problemer.. 

Hvordan har i fundet ud af det? Og hvad er der givet som grund, hvis I har konfronteret skolen?

Anmeld Citér

29. august 2016

Soonmom

Hvis de har bekymringer over jeres datter, skal de naturligvis snakke med jer (og man får ikke bare en akt medarbejder uden grund, så det må man gå ud fra er tilfældet her)

Jeg ville nok kontakte læren med henblik på dialog og hvad der er med jeres datter og om det er noget i også evt. kunne afhjælpe - Jeg ville ikke begynde at skælde ud over der er en akt medarbejder på jeres datter, det er kun positivt (altså en hjælp for hende)

Anmeld Citér

29. august 2016

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Hvis de har bekymringer over jeres datter, skal de naturligvis snakke med jer (og man får ikke bare en akt medarbejder uden grund, så det må man gå ud fra er tilfældet her)

Jeg ville nok kontakte læren med henblik på dialog og hvad der er med jeres datter og om det er noget i også evt. kunne afhjælpe - Jeg ville ikke begynde at skælde ud over der er en akt medarbejder på jeres datter, det er kun positivt (altså en hjælp for hende)

De ser noget vredes udbrud i skolen, og lidt andre ting, men det de fortæller, oplever vi overhovedet ikke herhjemme. 

Så det Gør mig da ondt, at vide at skolen ikke har taget kontakt til os forældre, omkring dette problem, men at de bare har startet noget bag vores ryg. og så mener jeg, at man ikke kan lære et barn at kende på små tyve dage. Hele klassen er ny startet, de har fra dag to af ham emneuger i skolen, og der mener jeg at det giver ikke særlige trykke rammer, du være ny elev, og skal forholde sig til 300 andre elever og rigtig mange nye lærer. 

Anmeld Citér

29. august 2016

Skouboe

De ser noget vredes udbrud i skolen, og lidt andre ting, men det de fortæller, oplever vi overhovedet ikke herhjemme. 

Så det Gør mig da ondt, at vide at skolen ikke har taget kontakt til os forældre, omkring dette problem, men at de bare har startet noget bag vores ryg. og så mener jeg, at man ikke kan lære et barn at kende på små tyve dage. Hele klassen er ny startet, de har fra dag to af ham emneuger i skolen, og der mener jeg at det giver ikke særlige trykke rammer, du være ny elev, og skal forholde sig til 300 andre elever og rigtig mange nye lærer. 

Jeg er enig i, at de naturligvis skal informere jer som forældre, men du virker fortørnet og defensiv pga det? Jeg tror helt sikkert det er gjort i bedste mening og for at hjælpe din datter.

Anmeld Citér

29. august 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

AKT-medarbejderen skal netop lære jeres datter at kende, observere hende og hjælpe hende i svære situationer, hvilket læreren jo ikke altid kan. Vurdere, om der er behov for yderligere tiltag, eller om der blot er tale om midlertidige "indkøringsproblemer".

Det er skidt, I ikke er blevet informeret forinden, men dog prisværdigt, at de sætter hurtigt ind. 

Skriv til læreren på Intra eller ring og bed om en snak. 

Anmeld Citér

29. august 2016

Patriark

Anonym skriver:

Vores datter er lige startet i skole. 

hun har gået i skole i en månede, i dag findes jeg så ud af  at, skolen har haft sat en akt medarbejder på vores datter, efter anden uge i skolen, uden at komme og meddele os forældre det. 

Derfor er mit spørgsmål, må de godt bare sætte en akt medarbejder på vores datter, uden at have meddelt os om det? 

Jeg er mundlam, at man Gør sådan noget, og bare tror man kan Gøre hvad der passer skolen. Hvad er reglerne inden for alt sådan noget her? Med hvad de må uden forældrenes viden om det?

Hvordan fandt du ud af det? 

Anmeld Citér

29. august 2016

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Jeg er enig i, at de naturligvis skal informere jer som forældre, men du virker fortørnet og defensiv pga det? Jeg tror helt sikkert det er gjort i bedste mening og for at hjælpe din datter.

Jeg Gør ikke noget på skolen ejendom bag deres ryg.

De er gået bag min ryg omkring mit barn.

Det ser jeg som et tillidsbrud

Anmeld Citér

29. august 2016

Anonym trådstarter

Patriark skriver:

Hvordan fandt du ud af det? 

Ved at læreren kom og sagde det efter handlingen har været sket nogle gange

Anmeld Citér

29. august 2016

Patriark

Anonym skriver:

Ved at læreren kom og sagde det efter handlingen har været sket nogle gange

Nå men så har de da fortalt dig det...

AKT funktionen fungerer forskelligt fra skole til skole. Er en af hans faste lærere AKT-lærer?! 

Hvis skolen har tænkt det som en kort forebyggende indsats, så viser skolen da imponerende handlekraft...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.