Navne, Hvad synes i :)?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.179 visninger
15 svar
10 synes godt om
26. august 2016

Anonym trådstarter

Venter en lille pige til februar, 

har i forvejen en datter på 4 

hvordan synes i disse to navne passer sammen ? 

Min datter på 4 :

Sienna Alexia 

og lille :

Alicja Lucia 

?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2016

snartbaby

Anonym skriver:

Min datter på 4 :

Sienna Alexia 

og lille :

Alicja Lucia 

?

Jeg er personligt ikke fan af Alicja :-) For mig bliver det for anderledes/kaut stavet. Og så synes jeg faktisk at det i udtale ligger for tæt op ad storesøsterens navn Alexia (sikke et flot mellemnavn). 

Derimod er Lucia er super flot navn

Anmeld Citér

26. august 2016

Soonmom

Enig,  det er stavet underligt og det tiltaler mig ikke og så synes jeg det ligger alt for tæt på søsters navn   Jeg er personligt heller ikke fan af to navne,  Lucia synes jeg er mega sødt  

Anmeld Citér

26. august 2016

KissMeKissMeKissMe

Anonym skriver:

Min datter på 4 :

Sienna Alexia 

og lille :

Alicja Lucia 

?

For mig giver Alicja østeuropæiske associationer. Altså lidt ligesom, hvis I kaldte jeres søn for Mikhail. Men det er jo ikke nødvendigvis dårligt - bare noget man kan tage med. Personligt havde jeg nok valgt Lucia som fornavn - altså byttet rundt.

Og de fleste navne er jo importerede. Men der er alligevel nok bare nogle navne, som giver stærkere associationer end andre. Jeg synes nogle gange det virker lidt fjollet med en lille ærkedansk pige, der hedder Chloé. 

En sjov anekdote apropos udenlandske navne: Da min lillesøster kom til verden var jeg 6 år og vi kendte ikke kønnet inden. Jeg prøvede virkelig at overbevise mine forældre om, at hun skulle hedde Mohammed, hvis det blev en dreng  For det hed alle mine venner i børnehaven (så ved man, at man er vokset op i Århus vest ). 

Anmeld Citér

26. august 2016

Abracadabra

Det er meget polsk, er I fra Polen? 

Anmeld Citér

26. august 2016

Aristocats

KissMeKissMeKissMe skriver:

For mig giver Alicja østeuropæiske associationer. Altså lidt ligesom, hvis I kaldte jeres søn for Mikhail. Men det er jo ikke nødvendigvis dårligt - bare noget man kan tage med. Personligt havde jeg nok valgt Lucia som fornavn - altså byttet rundt.

Og de fleste navne er jo importerede. Men der er alligevel nok bare nogle navne, som giver stærkere associationer end andre. Jeg synes nogle gange det virker lidt fjollet med en lille ærkedansk pige, der hedder Chloé. 

En sjov anekdote apropos udenlandske navne: Da min lillesøster kom til verden var jeg 6 år og vi kendte ikke kønnet inden. Jeg prøvede virkelig at overbevise mine forældre om, at hun skulle hedde Mohammed, hvis det blev en dreng  For det hed alle mine venner i børnehaven (så ved man, at man er vokset op i Århus vest ). 

Hold kæft det er sjovt det med Mohammed 

Anmeld Citér

26. august 2016

Chub

Min datter på 4 :

Sienna Alexia 

og lille :

Alicja Lucia 

?

Navnene passer fint sammen, men hvorfor har I valgt den stavemåde? 

Anmeld Citér

26. august 2016

Rockertand

Anonym skriver:

Min datter på 4 :

Sienna Alexia 

og lille :

Alicja Lucia 

?

Jeg læste Alik-ja, men sådan skal det ikke siges, vel? Uanset så ikke min smag, når man skal sidde og tænke over, hvordan navnet skal udtales, det bør være ligetil, specielt for barnets skyld (jeg har selv et sært navn, som jeg har kæmpet med i 40 år).

Anmeld Citér

27. august 2016

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Jeg læste Alik-ja, men sådan skal det ikke siges, vel? Uanset så ikke min smag, når man skal sidde og tænke over, hvordan navnet skal udtales, det bør være ligetil, specielt for barnets skyld (jeg har selv et sært navn, som jeg har kæmpet med i 40 år).

Kan også staves Alicha men nu er hun både af polsk, græsk og iransk afstamning så det bliver stavet på den polske måde 

Anmeld Citér

27. august 2016

Anonym trådstarter

Chub skriver:

Navnene passer fint sammen, men hvorfor har I valgt den stavemåde? 

Stavemåden er polsk  da hendes far er fra Polen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.