Navne, Hvad synes i :)?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2016

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Det er meget polsk, er I fra Polen? 

Jeg er fra Grækenland og Iran min mand er fra Polen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2016

Anonym trådstarter

snartbaby skriver:

Jeg er personligt ikke fan af Alicja :-) For mig bliver det for anderledes/kaut stavet. Og så synes jeg faktisk at det i udtale ligger for tæt op ad storesøsterens navn Alexia (sikke et flot mellemnavn). 

Derimod er Lucia er super flot navn

Tak Alexia er græsk

Anmeld Citér

27. august 2016

Anonym trådstarter

KissMeKissMeKissMe skriver:

For mig giver Alicja østeuropæiske associationer. Altså lidt ligesom, hvis I kaldte jeres søn for Mikhail. Men det er jo ikke nødvendigvis dårligt - bare noget man kan tage med. Personligt havde jeg nok valgt Lucia som fornavn - altså byttet rundt.

Og de fleste navne er jo importerede. Men der er alligevel nok bare nogle navne, som giver stærkere associationer end andre. Jeg synes nogle gange det virker lidt fjollet med en lille ærkedansk pige, der hedder Chloé. 

En sjov anekdote apropos udenlandske navne: Da min lillesøster kom til verden var jeg 6 år og vi kendte ikke kønnet inden. Jeg prøvede virkelig at overbevise mine forældre om, at hun skulle hedde Mohammed, hvis det blev en dreng  For det hed alle mine venner i børnehaven (så ved man, at man er vokset op i Århus vest ). 

Kan ikke se hvor jeg har skrevet vi er danske hehe? Jeg er fra Iran og Grækenland og min mand er fra Polen 

Anmeld Citér

27. august 2016

Anonym trådstarter

Chub skriver:

Navnene passer fint sammen, men hvorfor har I valgt den stavemåde? 

Tak, stavemåden kommer fra Polen, hvor min mand er fra

Anmeld Citér

27. august 2016

Anonym trådstarter

snartbaby skriver:

Jeg er personligt ikke fan af Alicja :-) For mig bliver det for anderledes/kaut stavet. Og så synes jeg faktisk at det i udtale ligger for tæt op ad storesøsterens navn Alexia (sikke et flot mellemnavn). 

Derimod er Lucia er super flot navn

Alexia udtales Aleksia

og Alicja kan også staves Alicha 

synes personligt der er en fin forskel hvis man udtaler det rigtigt 

Anmeld Citér

27. august 2016

KissMeKissMeKissMe

Anonym skriver:

Kan ikke se hvor jeg har skrevet vi er danske hehe? Jeg er fra Iran og Grækenland og min mand er fra Polen 

Jeg har heller ikke sagt at I var danske - mit eksempel var bare et dansk barn  Men det ville gælde for alle i min verden. Altså finske navne giver også mest mening for mig, hvis man er finne.  

Nu hvor I er halvt polakker osv., så er der jo netop ikke noget underligt i at vælge noget, der lyder polsk, hvilket var hele pointen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.