Kh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2016

Tiggi

sscm skriver:

Det fleste af mine hf fag er nu a og b fag så det med niveau er vist en skrøne.... Medmindre man bevidst vælger at tag uddannelsen på laveste niveau 

Mente også bare at der ikke er krav til lige så mange fag på højt, ligesom der er på de andre studenteruddannelser Er jo også grunden til at uddannelsen kan gennemføres på 2 år fremfor 3 år

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2016

Zelinasmor

H-Nielsen skriver:

Man får nu som.forsørger vis man er samboende. Det gør jeg også 

Du kan få et forsørger tillæg hvis din samboende også er på SU. Og ellers taler du om det ekstra lån du kan tage uanset om din kæreste arbejder eller ej. Og det har jo intet med din SU at gøre. Men udelukkende penge du låner hver måned  Så det hedder altså ikke forsørger tillæg.

alm SU efter skat er ca 5400kr som samboende med en der arbejder.

Så kan du låne 4500kr ca hver måned oveni.

Anmeld Citér

25. august 2016

Heksemutter

Hvor ærgerligt, at du bliver nødt til at opgive EUX - jeg synes dog, at din begrundelse er helt fair. Det er hårdt at tage en gymnasiel uddannelse, også når man ikke har fire børn.

Kunne HF enkeltfag måske være en mulighed? Der kan du stykke det sammen, så du kun har 17 timer om ugen.

I forhold til kontanthjælp, så er jeg faktisk lidt usikker på, hvilken "kasse" du vil blive puttet i - om din uddannelse som klejnsmed vil tælle som en erhvervskompetencegivende uddannelse eller ej. Har du færdiggjort den, altså inkl. elevtid og ville du kunne søge jobs med den uddannelse? Hvis ja, så tror jeg satsen vil hedde 9.746 kr. for skat.

Hvis ikke, så skal du på uddannelseshjælp, der er satsen 8.411 kr. før skat.

Jeg håber du kan bruge det til noget 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.