Kh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.840 visninger
32 svar
51 synes godt om
24. august 2016

Anonym trådstarter

Hej i kloge ugler derude  
Baggrundsviden:

Har en uddannelse
Er er under 30
Er mor til 4 børn der bor hjemme
Er ikke gift 
Går pt på EUX 
Og det har jeg besluttet at det kan jeg ikke følge med på mere, jeg får direkte stress og ønsker mig videre, jeg skal søge en elevplads og det gør jeg også, alt hvad jeg kan! 
men overvejer at droppe helt ud og gå på KH. 

MEN er det overhovedet realistisk med pengene at få det til at hænge sammen, får pt . 10.500 udbetalt i SU+lån og forsøgertilskud . 

Nogen der ved hvad jeg ville kunne få på KH? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2016

loop

Anonym skriver:

Hej i kloge ugler derude  
Baggrundsviden:

Har en uddannelse
Er er under 30
Er ikke gift 
Går pt på EUX 
Og det har jeg besluttet at det kan jeg ikke følge med på mere, jeg får direkte stress og ønsker mig videre, jeg skal søge en elevplads og det gør jeg også, alt hvad jeg kan! 

MEN er det overhovedet realistisk med pengene at få det til at hænge sammen, får pt . 10.500 udbetalt i SU+lån og forsøgertilskud . 

Skal du ikke sygemeldes? Når du så er rask kan du fortsætte uddannelse eller få et arbejde.

Hvorfor vil du på kontanthjælp?

Anmeld Citér

24. august 2016

Anonym trådstarter

loop skriver:

Skal du ikke sygemeldes? Når du så er rask kan du fortsætte uddannelse eller få et arbejde.

Hvorfor vil du på kontanthjælp?

Nej skal ikke syge meldes. jeg har fanget mig selv i den dårlige spiral inden det gik galt, da jeg har prøvet det før ..

Og jeg vil ikke tilbage på EUX, jeg kan ikke få det til at hænge sammen med alle de lektier mm jeg får hver eneste dag, og familieliv derhjemme

så jeg vil gerne ud i elevplads, da jeg er berettiget til en plads  

Vil heller ikke på KH hvis jeg kan blive fri, men jeg ved heller ikke om det er smart at blive her på skolen og føle mig bagefter og ikke i stand til at følge med 

Anmeld Citér

24. august 2016

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Anonym skriver:

Hej i kloge ugler derude  
Baggrundsviden:

Har en uddannelse
Er er under 30
Er ikke gift 
Går pt på EUX 

Hvilken udd. er det du har?

Anmeld Citér

24. august 2016

Anonym trådstarter

Chrissi skriver:

Hvilken udd. er det du har?

Jeg har HGV på den gamle ordning så må gerne søge elevplads. 

og så jeg uddannet klejnsmed tilbage i 2009 som jeg ikke skal bruge til en fis idag 

Anmeld Citér

24. august 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Hej i kloge ugler derude  
Baggrundsviden:

Har en uddannelse
Er er under 30
Er ikke gift 
Går pt på EUX 

Pr 1 oktober kommer kh loftet til at hedde maks ca 15.000 før skat og det er inc boligstøtte og paragraf 34

Anmeld Citér

24. august 2016

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Pr 1 oktober kommer kh loftet til at hedde maks ca 15.000 før skat og det er inc boligstøtte og paragraf 34

jeg får ikke boligstøtte uanset da jeg bor i min kærestes hus  

Anmeld Citér

24. august 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

jeg får ikke boligstøtte uanset da jeg bor i min kærestes hus  

Hvis du har facebook er der en gruppe der som hedder kontanthjælpsmodtagere er også mennesker. Der står rigtig mange fine oplysninger om hvad du kan få. Din sats vil enten hedde ca 14.500 eller ca 12.300 før skat ( pr 1-10). Men der er også kommet nye regler om at du skal til at optjene et vist antal arbejdstimer om året, for ellers trække de noget ekstra månedligt

Anmeld Citér

24. august 2016

Abracadabra

Hvis du dropper ud, skal du vel finde dig et arbejde!

Er en elevplads i øvrigt ikke betinget af fortsat uddannelse? 

Anmeld Citér

24. august 2016

Fremad

Nu undre det mig lidt.... Sig mig får du 10000 kr i Su plus Lån? Eller er det med lån.....

Efter som du skriver du bor i din kæreste hus, tænker jeg at du ikke er enlig og der så må være sket en kæmpe fejl i Su systemet hvis du får forsøger sats som samboende....? 

Og der så vil komme en tilbage betalings pligt når de opdaget det...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.