Kh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2016

Rockertand

sscm skriver:

Nu undre det mig lidt.... Sig mig får du 10000 kr i Su plus Lån? Eller er det med lån.....

Efter som du skriver du bor i din kæreste hus, tænker jeg at du ikke er enlig og der så må være sket en kæmpe fejl i Su systemet hvis du får forsøger sats som samboende....? 

Og der så vil komme en tilbage betalings pligt når de opdaget det...

Jeg læser det som om de 10500 er ialt, SU og lån og forsørgertilskud, det lyder da helt reelt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2016

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Jeg læser det som om de 10500 er ialt, SU og lån og forsørgertilskud, det lyder da helt reelt?

ja det er korrekt  

Anmeld Citér

24. august 2016

Loa

Abracadabra skriver:

Hvis du dropper ud, skal du vel finde dig et arbejde!

Er en elevplads i øvrigt ikke betinget af fortsat uddannelse? 

Tænker præcis det samme som her.

Er det elevplads vedr din HG du vil have? 

Hvor længe har du tilbage af din EUX? 

Anmeld Citér

24. august 2016

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Tænker præcis det samme som her.

Er det elevplads vedr din HG du vil have? 

Hvor længe har du tilbage af din EUX? 

jeg HAR færdiggjort HGV, så NEJ det er ikke skole jeg skal ud på 

EUX har jeg gået på en måned, men det tempo her med 4 børn kan jeg ikke, har op til 5 timers lektier HJEMMEarbejde, hver dag .. 

Anmeld Citér

24. august 2016

Anonym trådstarter

sscm skriver:

Nu undre det mig lidt.... Sig mig får du 10000 kr i Su plus Lån? Eller er det med lån.....

Efter som du skriver du bor i din kæreste hus, tænker jeg at du ikke er enlig og der så må være sket en kæmpe fejl i Su systemet hvis du får forsøger sats som samboende....? 

Og der så vil komme en tilbage betalings pligt når de opdaget det...

Nej. det er 100 % korrekt. . 

Da jeg får Su, SU lån + Forsøgertillæg 

Anmeld Citér

24. august 2016

Loa

Anonym skriver:

jeg HAR færdiggjort HGV, så NEJ det er ikke skole jeg skal ud på 

EUX har jeg gået på en måned, men det tempo her med 4 børn kan jeg ikke, har op til 5 timers lektier HJEMMEarbejde, hver dag .. 

Det var også det jeg mente - om det var elevplads vedr din færdige HGV du ledte efter? 

Ellers er jeg ikke helt sikker på hvilken elevplads du mener.....

Er EUX ikke en slags før-erhversuddannelse? Synes godt nok det lyder vildt at der så er 5 timers hjemmearbejde hver dag 

Anmeld Citér

24. august 2016

Tiggi

Loa skriver:

Det var også det jeg mente - om det var elevplads vedr din færdige HGV du ledte efter? 

Ellers er jeg ikke helt sikker på hvilken elevplads du mener.....

Er EUX ikke en slags før-erhversuddannelse? Synes godt nok det lyder vildt at der så er 5 timers hjemmearbejde hver dag 

EUX er en gymnasiel uddannelse du får samtidig med en håndværksmæssig uddannelse, men fagene er dog på lidt lavere niveau end stx,hhx og htx (lidt ligesom hf der jo heller ikke har så mange fag på højt niveau) 

Nu underviser jeg på HHX, og kender jo så deres arbejdsbyrde, og de eneste af mine elever som har 5 timers hjemmearbejde dagligt er dem som intet laver i timerne og derfor skal lave alle opgaver/øvelser hjemme.

Men dermed ikke sagt at jeg godt kan forstå at det kan være svært at få det til at hænge sammen tidsmæssigt med lektier og børn, når man skal forberede til undervisningen. 

Anmeld Citér

24. august 2016

Anonym trådstarter

Tiggi skriver:

EUX er en gymnasiel uddannelse du får samtidig med en håndværksmæssig uddannelse, men fagene er dog på lidt lavere niveau end stx,hhx og htx (lidt ligesom hf der jo heller ikke har så mange fag på højt niveau) 

Nu underviser jeg på HHX, og kender jo så deres arbejdsbyrde, og de eneste af mine elever som har 5 timers hjemmearbejde dagligt er dem som intet laver i timerne og derfor skal lave alle opgaver/øvelser hjemme.

Men dermed ikke sagt at jeg godt kan forstå at det kan være svært at få det til at hænge sammen tidsmæssigt med lektier og børn, når man skal forberede til undervisningen. 

nu det jo læsning og læsning

Vi har dagligt mellem 20-40 sider hver dag i de forskellige timer tilsammen, og da jeg ikke er en hurtig læser, så ja, så skal jeg bruge timer på det.. 

Så jeg laver skam det jeg kan nå oppe i skolen, men det er virkelig sparsomt med tid vi har til det, faktisk sjælendt, og nu er EUX jo andet end HHX 

Anmeld Citér

24. august 2016

Ønsker en lille spire..

Slap lige af med at svare så flabet, når du får svar på dine spørgsmål?! 

Hvorfor skal du ikke bare ud og have et arbejde, hvis du dropper ud? Hvorfor ser du kontanthjælp som den første mulighed? 

Har i fået studietekniks undervisning  (Gode læseteknikker og lektie strategier)? Hvis ikke er det måske en mulighed at google lidt på det, der er i hvert fald råd at hente. 

Jeg kan sagtens have 100 sider læsestof for til én dag, men det tages med et gran salt.. det betyder at lærerens undervisning er tilrettelagt ud fra det angivne læsestof og læreren gør det dermed muligt for os at læse det stof- det betyder ikke at vi skal side og læse de ca. 100 tætskrevne sider fra ende til anden. 

Jeg er selv en langsom læser (ca. 110 ord pr. minut) og jeg sætter dagligt fast 2 timer af til lektier og så når jeg det jeg når. Selv om jeg ikke når hele lektien har jeg alligevel brugt 2 timer på det, så jeg har stadig en god forståelse for morgendagens undervisning. 

Et andet råd kunne være at blive en halv til en hel time længere på skolen for at læse lektier, det benytter jeg mig selv af- det er ofte lettere at lave lektier når man er i det ideale studiemiljø, så bliver man ikke distraheret af opvask, tøjvask, børn osv. 

Anmeld Citér

24. august 2016

Ønsker en lille spire..

og du har gået der i 'EN måned.... giv lige dig selv en chance for at falde til i studiemiljøet og komme ind i en god lektie rytme.. 

Jeg har været i gang 7 mdr. og det er først nu jeg har fundet rytmen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.