Slap lige af med at svare så flabet, når du får svar på dine spørgsmål?!
Hvorfor skal du ikke bare ud og have et arbejde, hvis du dropper ud? Hvorfor ser du kontanthjælp som den første mulighed?
Har i fået studietekniks undervisning (Gode læseteknikker og lektie strategier)? Hvis ikke er det måske en mulighed at google lidt på det, der er i hvert fald råd at hente.
Jeg kan sagtens have 100 sider læsestof for til én dag, men det tages med et gran salt.. det betyder at lærerens undervisning er tilrettelagt ud fra det angivne læsestof og læreren gør det dermed muligt for os at læse det stof- det betyder ikke at vi skal side og læse de ca. 100 tætskrevne sider fra ende til anden.
Jeg er selv en langsom læser (ca. 110 ord pr. minut) og jeg sætter dagligt fast 2 timer af til lektier og så når jeg det jeg når. Selv om jeg ikke når hele lektien har jeg alligevel brugt 2 timer på det, så jeg har stadig en god forståelse for morgendagens undervisning.
Et andet råd kunne være at blive en halv til en hel time længere på skolen for at læse lektier, det benytter jeg mig selv af- det er ofte lettere at lave lektier når man er i det ideale studiemiljø, så bliver man ikke distraheret af opvask, tøjvask, børn osv. 
Anmeld
Citér