Den sidste gang og et nyt eventyr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2016

MediaAnarchy

Carina:-) skriver:

Har I overvejet donoræg?

Jeg kender selv til kvinder der har kæmpet i årevis og da de så fik donoræg var der gevinst i første hug.

Tænker bare om det har været i jeres overvejelser for der adopterer man jo også men får så bare lige lov til selv at "gro" barnet + at din mand kan være den biologiske far. 

Ja, det har vi overvejet rigtig meget. Det er egentlig min mands sædtal, det halter. Men det er muligt, der også kan være noget med mine æg, når de nu ikke udvikler sig færdigt. 

Vi har tænkt både i donorsæd og donoræg og besluttet det ikke er for os.

Hvis vi skal sætte nye børn i verden, skal det være fordi, det er en blanding af os. Er det ikke en blanding af os, betyder det ikke så meget for mig at være gravid, at vi ikke lige så godt kan tage et af de børn, der allerede er  i verden. For mig føles en donation som om, det på en måde også er en adoption bare inden fødsel, da man heller ikke kender den ene forælder her. Så kan vi lige så godt lægge vores penge i den traditionelle adoption, hvor vi er sikret et barn

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2016

Mille:)

Har I overvejet donoræg?

Jeg kender selv til kvinder der har kæmpet i årevis og da de så fik donoræg var der gevinst i første hug.

Tænker bare om det har været i jeres overvejelser for der adopterer man jo også men får så bare lige lov til selv at "gro" barnet + at din mand kan være den biologiske far. 

Hun ville også være den biologiske mor med donoræg... Da hun bærer og føder barnet, Hun vil bare ikke være genetisk mor 

Anmeld Citér

23. august 2016

Carina:-)

Mille:) skriver:

Hun ville også være den biologiske mor med donoræg... Da hun bærer og føder barnet, Hun vil bare ikke være genetisk mor 

Jeg har vist ikke skrevet noget om hvor vidt man er biologisk mor eller ej ved donoræg.

Min pointe var at man ihvertfald kunne få et barn med fars gener hvorimod ved adoption jo får et "fremmed" barn.

Anmeld Citér

23. august 2016

Maalene

24. august 2016

Mille:)

Jeg har vist ikke skrevet noget om hvor vidt man er biologisk mor eller ej ved donoræg.

Min pointe var at man ihvertfald kunne få et barn med fars gener hvorimod ved adoption jo får et "fremmed" barn.

Det var skam heller ikke for at være efter dig det var bare fordi du kun skrev, at så ville faren være biologisk far... ville bare fortælle at modtageren af donoræg også ville være biologisk mor. Som regel betyder det også meget for modtageren at "få en titel" ved donoræg 

Anmeld Citér

24. august 2016

nielsen80

Kæmpe kram til dig

Var tæt på det samme sted som jer, for 5 år siden. Adoptionspapirene var printet ud. Det er gået helt anderledes for os, men det har du ikke behov for at høre nu.

Jeg tror på, at Adoption kan være en god løsning, hvis man sætter sig ind i tingene, og sørger for ordentlige forhold, som du jo selv så flot beskriver.

Derudover vil jeg sig, din mor BLIVER MORMOR. Hun bliver det bare til et adoptionsbarn i stedet for et biologisk barn. Fuldstændig som din oplevelse af at blive mor ikke bliver ringere med denne løsning, så vil heller ikke blive det for din mor. Hun får en anderledes oplevelse end andre, men bestemt ikke ringere!!!

Held og lykke med det hele!

Anmeld Citér

3. september 2016

MediaAnarchy

Det var det.

Så ringede de, med beskeden om at alle æggene endnu engang er gået i sig selv. Intet at lægge op.

"I er velkomne til at kontakte os, så vi kan planlægge jeres videre forløb".

Men der er ikke noget videre forløb for os i fertilitetsbehandlingsregi. Jeg græder og græder og græder, og min mand græder små, enkelte tårer. Nu skal vi sørge over, at jeg ikke bliver gravid, at vi ikke får børn, hvor vi kan genkende os selv, at jeg ikke skal føde, og at der går mange år før vores børn er I vores hænder.

Det betyder også, at jeg ikke kan bruge forummet herinde. For der er ikke rigtig et miljø til kommende adoptivforældre. Jeg må på udkig efter sådan et forum, hvor man kan dele følelser, forventninger og erfaringer. Eller også må jeg begynde at skrive i min gode gamle dagbog, der ikke er blevet skrevet i, i mange, mange år.

Jeg krydser fingre for alle jer der prøver, og respekt til alle jer, der kan holde til at være i behandling ud over de tre gratis forsøg.

Nu starter vores eventyr...

De infertile
Der var engang...

Anmeld Citér

3. september 2016

Babilooo

Held og lykke med adoption. Du bliverbsikkert en super dejlig mor. 

Jeg vil blot sige at jeg har to donoræg børn. De ligner min mand som snydt ud næsen. .. Og meget mimik har de fra mig. 

At dine æg ikke udvikler sig kan sagtens udelukkende skyldes en dårlig sædkvalitet.

Hvad med at forsøge med donorsæd i ventetiden, det er ikke så dyrt som ægdonation.. Evt inseminering. Det er ikke forbudt st spille på to heste. Lykkes det er det fint og fungere det ikke så kan I jo takke ja når adoptionsbarnet er der. 

Blot er forslag - held og lykke!

Anmeld Citér

3. september 2016

tarkoflen

Pyha hvor er det en hård omgang l har været igennem! 

Håber alt det bedste for jer <3 

hvis du ikke finder et passende forum for adoptiv forældre, og du har overskuddet til det, kunne du overveje at starte et forum herinde? Der er i hvert fald mange der vil heppe på jer

kram

Anmeld Citér

3. september 2016

Rockertand

MediaAnarchy skriver:

Det var det.

Så ringede de, med beskeden om at alle æggene endnu engang er gået i sig selv. Intet at lægge op.

"I er velkomne til at kontakte os, så vi kan planlægge jeres videre forløb".

Men der er ikke noget videre forløb for os i fertilitetsbehandlingsregi. Jeg græder og græder og græder, og min mand græder små, enkelte tårer. Nu skal vi sørge over, at jeg ikke bliver gravid, at vi ikke får børn, hvor vi kan genkende os selv, at jeg ikke skal føde, og at der går mange år før vores børn er I vores hænder.

Det betyder også, at jeg ikke kan bruge forummet herinde. For der er ikke rigtig et miljø til kommende adoptivforældre. Jeg må på udkig efter sådan et forum, hvor man kan dele følelser, forventninger og erfaringer. Eller også må jeg begynde at skrive i min gode gamle dagbog, der ikke er blevet skrevet i, i mange, mange år.

Jeg krydser fingre for alle jer der prøver, og respekt til alle jer, der kan holde til at være i behandling ud over de tre gratis forsøg.

Nu starter vores eventyr...

De infertile
Der var engang...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.