Vi er nu gået i gang med den sidste behandling.
Jeg har stukket mig i fire gange med menopur, og på fredag skal vi til scanning for at se, hvordan æggene udvikler sig og finde en dag til at tage dem ud.
Vi har været igennem det to gange før i 2015. Begge gange er der blevet taget æg ud, min mand har afleveret sædprøve, et enkelt æg er blevet lagt op og et enkelt er blevet sat til side for at gro videre, efter to dage går ægget, der er lagt til side, til grunde. Det samme sker med det oppe i mig.
Hvis det heller ikke lykkedes denne gang, skal jeg ikke i behandling mere.
Det er sådan en mærkelig følelse at have. Indenfor den næste måned er det besluttet, om jeg nogensinde skal være gravid. Det skal jeg nok ikke, og det er jeg efterhånden indtillet på.
Det er ikke en menneskeret at være gravid, bliver jeg ved med at fortælle mig selv.
Det er ikke en menneskret at være gravid.
Men det er meget menneskeligt at ønske det. Jeg har få veninder tilbage, der ikke enten er gravide eller har et eller to børn. Jeg bliver glad hver gang jeg får den glædelige nyhed. Den nyhed får jeg tit. Jeg er så heldig at have en stor gruppe veninder, som jeg allesammen er relativt tæt med. De fleste er i midten/slutningen af tyverne. Der er omkring 15 stykker. De sidste får nok børn omkring 40'erne. Så mon ikke jeg skal høre den nyhed minimum en gang om året de næste 15 år. Så det nytter ikke noget at blive ked af det. Så kan jeg jo være ked af det året rundt til jeg selv er 40. Det er spild af liv.
Og jeg bliver oprigtigt ikke misundelig. Jeg under dem allesammen at få børn naturligt. Jeg under ingen af dem at gå igennem den sorg vi går igennem. For det har været en sorg. Jeg har haft brug for at sørge over, at jeg ikke kan fortælle min mor, at jeg er gravid, at jeg ikke kan sende min mand et billede af min flotte mave, og jeg ikke kan sige "Gud, hvor han altså har din næse, skat!".
Men jeg får lov til noget andet. Lægerne siger også, at vi nok skal forberede os på, at der sker det samme som de andre gange. Der er allerede et lille mønster. Så det er vi forberedt på. Men der kan jo ske mirakler. Jeg skal bare ikke være en af dem, der går i ottende behandlings forløb og bruger flere tusinder kroner på noget så usikkert. Så vil jeg heller elægge mine penge et andet og mere sikkert sted.
Hvis/når det ikke lykkedes om tre uger, så sender vi anmodning om godkendelse til adoption. Og når dette behandlings-helvede er overstået, så er jeg helt sikker på, at adoptionen er vores nye første prioritet. Jeg glæder mig til, at kunne ønske mig noget nyt og andet. Selvom der går mange år før vores barn er i vores arme, så jeg ved jeg, at det er derude at sted. Det bliver et fantastisk, hårdt og spændende eventyr.
//MediaAnarchy - skal nok stoppe med at jeg bruge jer som dagbog nu.
Anmeld
Citér