Hvad havde I gjort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2016

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Øv, hvor er det synd for din datter. Men du kan ho ikke tvinge dem, så hvis de har valgt jer fra, så lad være at invitere dem. Så holder far vel fødselsdag for ham med sin del af familien en hvor han er hos ham!?

Jeg ved desværre ikke, hvad min eks gør. Han mener jo, at vi alle burde kunne være sammen... Han har vist ikke gjort sig mange tanker om min datter. :/

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2016

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Åh shit, det er godt nok en svær situation. For det er jo så synd for både det ene og det andet barn. Men, hånden på hjertet, synes jeg at det er mest synd for din datter.

Det er ikke muligt at din søn holder fødselsdag med farmor og farfar en anden dag? Sammen med far? Det er selvfølgelig ærgerligt for din søn at ikke ALLE kan være samlet, men det virker alligevel som en ladsiggørlig løsning.

Du har ret. Det må være løsningen. Selvom min søn bliver så skuffet... :/

Anmeld Citér

20. august 2016

loop

Anonym skriver:

Jeg har tidligere oprettet en debat om mine ekssvigerforældre, der mens min eks og jeg var sammen var bedsteforældre for min datter fra et tidligere i forhold. Da min eks og jeg gik fra hinanden ville de pludselig ikke være bedsteforældre fra min datter mere og jeg har nu fået at vide, at de ikke ønsker kontakt med mig eller min datter mere, selvom jeg har et barn med deres søn. 

Min datter er selvfølgelig mega ked af det og jeg har prøvet at løse problemerne med min ekssvigerforældre, men de svarer ikke på mine opkald eller SMSer. Da min søn snart har fødselsdag og han ønsker vi alle skal være samlet, har jeg prøvet at snakke med min eks om det - han siger, at mit forhold til hans forældre rager ham og vi må være voksne mennesker, der kan være i stue sammen. 

Jeg har haft kontakt til en familierådgiver, som har bedt mig om at invitere farmor og farfar, men at farmor må/burde melde fra af hensyn til min datter, som de har valgt fra, selvom de havde lovet altid at være der. Jeg synes bare, det er så synd for min søn, men samtidig SÅ synd for min datter, der føler sig fravalgt og uønsket. 

Hvad havde I gjort? 

Ingen er tilsyneladende interesseret i at løse det her og jeg føler lidt, jeg skal "vælge" mellem mine to børn. 

Hvor gamle er børnene?

Anmeld Citér

20. august 2016

Pikku Myy

Tror du virkelig de ville komme, hvis du inviterede dem? Jeg tror familierådgiveren har ret. Du inviterer og overholder de "almindelige regler". Lad dem være dem der går i små sko, når de vælger ikke at komme til barnebarnets fødselsdag. Så er det også mellem dem og din eks, istedet for mellem dem og dig.

Anmeld Citér

20. august 2016

Anonym trådstarter

loop skriver:

Hvor gamle er børnene?

Min datter er 12. Min søn 4

Anmeld Citér

20. august 2016

loop

Anonym skriver:

Av, er hun så begyndt at være teenager? -og så kommer dette oveni.

Jeg havde håbet hun var meget yngre, men med den alder er der jo ingen tvivl om, at hun kan regne ud hvad der foregår. Det kan de ikke være bekendt.

Jeg ville invitere dem, så må de melde afbud, hvis de ikke besinder sig. Så har du ryggen ren.

Anmeld Citér

20. august 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Kildebakken skriver:

Jeg ville helt sikkert ikke involvere mine børn i alle de svære voksen-beslutninger, som du vælger at gøre. Bestem dog at de som må komme med til din søns fødselsdag er de som vil jer allesammen, dine børn skal ikke vide at de bliver fravalgt. Det er i sidste ende dit og ikke nogen ex-svigerfamilies ansvar. Du læsser dine egne sårede følelser af på dine børn, her skal du være stærk og lade børnene fokusere på noget andet sjovt og lærerigt. Lad være med at svælge mere i afvisningen og kom videre. Vil farmor og farfar holde din søns fødselsdag må far arrangere det, men byg ikke en forventning op om at det bør de, så sætter du ham op til at blive afvist.

Hold verdens bedste fødselsdag med jeres egen lille familie, skab en stemning af at intet barn i verden er heldigere fordi i griner, leger og hygger max, fordi han har en mor og en søster som elsker ham.Inviter måske nogle af dine veninder med børn, måske naboens børn. Dine børn har kun en barndom, det er dit ansvar at den bliver fyldt med bekræftelse i stedet for det modsatte. 

Hvor læser du alt dét? 

Anmeld Citér

20. august 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg ville invitere dem. Skulle de komme, kunne det måske endda bryde isen og få eks-svigermor på bedre tanker. 

Anmeld Citér

20. august 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Hold da et svar! 

Min datter har da desværre selv måtte erfare, at hun blev fravalgt, da hun pludselig ikke blev inviteret mere ligesom de pludselig ikke svarede på hendes beskeder mere og meldte fra til ting, de ellers havde lovet hende at deltage i. 

Min søn har ytret ønske om, at vi alle skal holde fødselsdagen sammen, hvorfor jeg har taget fat i min eks til at få hjælp til at samle familien, når nu de ikke svarer mig. 

Jeg har bestemt ikke truffet nogen beslutning endnu, hvorfor jeg spørger her og mine børn er bestemt ikke inddraget i problematikken. 

Jeg er faktisk rigtig enig med kildebakken i det svar

Anmeld Citér

20. august 2016

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Jeg er faktisk rigtig enig med kildebakken i det svar

Hvordan oplever du så, at jeg inddrager mine børn i denne problemstilling?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.