Der er sagt meget godt i denne tråd. Jeg vælger for diplomatiens skyld at antage, at du blot kommer til at formulere dig uheldigt på skrift og ikke i virkeligheden er så usympatisk og arrogant i dit forhold til din familie, som du kommer til at lyde.
Jeg har lyst til at stille dig et par (ledende) spørgsmål, som du måske kan bruge til at tygge lidt på, inden du træffer dumme beslutninger, der ikke kan gøres om:
- Hvorfor har du fået børn med din kæreste? Har du elsket hende? Holdt af den måde hun var mor på, for sin datter? Hvis hun nu blev "sig selv" igen som før fødslen - ville alt så blive godt igen?
- Når man har barsel, er man ikke samtidig ansat som husholderske. Hvis hendes "job" er børnene og dit "job" er skole sølle 7 timer om dagen - er det så ikke fair nok at deles om resten af tingene i hjemmet?
- Hvis tarv er der du har for øje, når du overvejer at gå? Dine egne? Det er jo i hvert fald hverken mor eller baby... hvad tror du ville være det bedste for dem? Vil du også gå, selvom du ikke får dit barn med dig?
- Når nu du oser sådan af overskud, og hun samtidig giver udtryk for at være presset, kunne det så være en ide at I omfordelte nogle opgaver? Et familieliv er jo ikke en konkurrence om, hvor meget eller lidt man skal lave, men et fællesskab hvor man hjælper hinanden.
Jeg håber at I finder hinanden før jeres familie smuldrer. Ikke alt der sker efter en fødsel behøver at blive stemplet som en depression, selvom det selvfølgelig er muligt. Måske er hun bare godt gammeldags træt.
Held og lykke - nu vil jeg gå ind og lege med min datter og lade opvasken sejle, til min mand kommer hjem senere - sådan har vi nemlig fordelt sagerne, herhjemme!
Anmeld
Citér