Hvornår læge som voksen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2016

martsmor1

HAr nu 40.7 i feber. Kan ikk sove som jeg allermest har lyst til fordi hovedet og nakken gør så ondt Har kastet op også nu. Har taget panodil og ipren, men det virker ikke rigtigt, i stedet for at falde er feberen faktisk bare steget. ligger bare under tæppet og ryster og har deet virklig skidt lige nu. Håber godt nok det er bedre i eftermiddag når børnene kommer hjem igen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2016

FruStolpe

martsmor1 skriver:

HAr nu 40.7 i feber. Kan ikk sove som jeg allermest har lyst til fordi hovedet og nakken gør så ondt Har kastet op også nu. Har taget panodil og ipren, men det virker ikke rigtigt, i stedet for at falde er feberen faktisk bare steget. ligger bare under tæppet og ryster og har deet virklig skidt lige nu. Håber godt nok det er bedre i eftermiddag når børnene kommer hjem igen.

Undskyld min spidse bemærkning -men du bruger tid og energi på at holde dig opdateret på baby.dk. Så du er nok ikke lige ved at stille træskoene 

Hvis du er så dårlig som du beskriver kan jeg slet ikke sætte mig ind i at du spørger om råd herinde frem for at konsultere en læge... Sorry. .. 

Anmeld Citér

12. august 2016

martsmor1

FruStolpe skriver:

Undskyld min spidse bemærkning -men du bruger tid og energi på at holde dig opdateret på baby.dk. Så du er nok ikke lige ved at stille træskoene 

Hvis du er så dårlig som du beskriver kan jeg slet ikke sætte mig ind i at du spørger om råd herinde frem for at konsultere en læge... Sorry. .. 

Nej det har jeg vel heller aldrig sagt jeg var? jeg har forsægt at komme igennem til lægen, men der er optaget lige nu. Jeg har det ikke godt med læger generelt, så jeg kontakter dem så sjældent som muligt. Derfor spurgte jeg til råds herinde om hvornår det er nødvendigt.

Ville ønske jeg kunne sove for aå havde jeg netop gjort det i stedet for at sidde her. 

Anmeld Citér

12. august 2016

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
martsmor1 skriver:

Tak for svar. Feberen svinger, eller dvs i går var den i hvert fald lavest om morgenen. Den er også allerede steget til 40.3 nu.

Jeg er egentlig også mest i tvivl om hvornår man skal tænke om der kan være andre ting end influenza?

Jeg havde lungebetændelse for første gang i vinters, og der var jeg ikke nær så syg som jeg er nu.

Jeg synes du skal kontakte lægen. Tror det kan være noget du skal have penicillin for når du har så høj feber. Har du ondt i halsen? Hoste? Det lyder som jeg har det når jeg har halsbetændelse eller lungebetændelse. 

Anmeld Citér

12. august 2016

martsmor1

Nu kom jeg endelig igennem for at få en telefonsvarer om at der er middagspause til kl. 13. der var dog et akutnummer jeg kunne ringe på, men det har jeg det egentlig ikke så godt med at gøre. Jeg har fået blundet lidt.Feberen stiger stadig. 

Anmeld Citér

12. august 2016

Diosa85

Du skal ringe 1813 med det samme så!! Hvis du virkelig har 40,7 i feber på trods af Panodil så er der noget galt. Og voksne må ikke have så høj feber da det kan gå hen og blive livsfarligt !

Anmeld Citér

12. august 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Ville også ringe.. især når feberen er så høj....

God bedring!

Anmeld Citér

12. august 2016

martsmor1

Diosa85 skriver:

Du skal ringe 1813 med det samme så!! Hvis du virkelig har 40,7 i feber på trods af Panodil så er der noget galt. Og voksne må ikke have så høj feber da det kan gå hen og blive livsfarligt !

der er ikke 1813 i Syddanmark hvor jeg bor. Det er enten egen læge eller vagtlæge efter 16.

Anmeld Citér

12. august 2016

Ciss

Nu kom jeg endelig igennem for at få en telefonsvarer om at der er middagspause til kl. 13. der var dog et akutnummer jeg kunne ringe på, men det har jeg det egentlig ikke så godt med at gøre. Jeg har fået blundet lidt.Feberen stiger stadig. 

Du skal ringe akutnr med det samme. 

Ingen dårlig samvittighed.

Når det stiger på trods af alt, og den nu er blevet så højt som nu, så er det på tide at få en fagperson på sagen.

Anmeld Citér

12. august 2016

Diosa85

martsmor1 skriver:

der er ikke 1813 i Syddanmark hvor jeg bor. Det er enten egen læge eller vagtlæge efter 16.

Nå men så vagtlæge. Fuldstændig ligegyldigt hvad det hedder. Du skal bare ringe med det samme 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.