Hvornår læge som voksen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.401 visninger
44 svar
15 synes godt om
12. august 2016

martsmor1

Hvornår bør man som voksen søge læge? Jeg er næsten aldrig syg, og når jeg endelig er det, plejer det ikke være så slemt, og går hurtigt over. Men denne gang er jeg virkelig ramt. Se evt mit andet indlæg her:  https://www.baby.dk/debat/278808pi1/ordet-er-frit/influenza-i-omloeb.aspx

Så, hvornår søger i læge, som voksne? Jeg er aldrig i tvivl når det er mine børn det handler om

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
martsmor1 skriver:

Hvornår bør man som voksen søge læge? Jeg er næsten aldrig syg, og når jeg endelig er det, plejer det ikke være så slemt, og går hurtigt over. Men denne gang er jeg virkelig ramt. Se evt mit andet indlæg her:  https://www.baby.dk/debat/278808pi1/ordet-er-frit/influenza-i-omloeb.aspx

Så, hvornår søger i læge, som voksne? Jeg er aldrig i tvivl når det er mine børn det handler om

Personligt søger jeg kun læge hvis jeg fejler noget som jeg tror/ved lægen kan gøre noget ved. - Og spørger som regel min mor (sygeplejerske) til råds først. 

Ved alm influenza kan lægen ikke rigtig gøre noget, selvom man bliver virkelig dårlig af det. 
Mit bedste råd er at sørge for at spise noget du kan holde nede (når jeg er syg står den som regel på suppe med masser af fyld) og drikke varm the med honning. Pinex (eller lignende med paracetamol) og ipren kan hjælpe mod både smerter og feber, og hvis du er forkølet/ har stoppet næse så brug næsespray. 

Anmeld Citér

12. august 2016

LilleLy

Med så høj feber, og hvad du ellers beskriver, ville jeg nok lige i hvert fald ringe til lægen og høre hvad de siger. Det kan der jo ikke ske noget ved . Hvis de kan gøre noget for at du får det bedre, så er det jo dumt at ligge og have det så skidt 

Anmeld Citér

12. august 2016

Diosa85

Nu har jeg ikke læst dit andet indlæg. Men dengang jeg jeg blev ramt af svineinfluenzaen (h1n1) der fik jeg at vide at man skulle kontakte læge/vagtlæge hvis man havde konstant feber i 3+ dage. Men om det var pga af h1n1 eller om det er generelt det tør jeg ikke svarer på 

Anmeld Citér

12. august 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

I dit tilfælde ville jeg holde øje med feberen rimelig jævnligt samt sørge for at få rigeligt med væske. 

Lægen kan ikke gøre så meget ved influenza, hvilket det bestemt også lyder som. 

Varer feberen længe eller stiger, så ville jeg ringe. 

Anmeld Citér

12. august 2016

martsmor1

Tak for svar. Feberen svinger, eller dvs i går var den i hvert fald lavest om morgenen. Den er også allerede steget til 40.3 nu.

Jeg er egentlig også mest i tvivl om hvornår man skal tænke om der kan være andre ting end influenza?

Jeg havde lungebetændelse for første gang i vinters, og der var jeg ikke nær så syg som jeg er nu.

Anmeld Citér

12. august 2016

Diosa85

martsmor1 skriver:

Tak for svar. Feberen svinger, eller dvs i går var den i hvert fald lavest om morgenen. Den er også allerede steget til 40.3 nu.

Jeg er egentlig også mest i tvivl om hvornår man skal tænke om der kan være andre ting end influenza?

Jeg havde lungebetændelse for første gang i vinters, og der var jeg ikke nær så syg som jeg er nu.

Voksne med over 40 i feber skal altid kontakte lægen. Så få ringet 

god bedring

Anmeld Citér

12. august 2016

martsmor1

Jeg kan knap nok overskue hvodan jjeg skal kunne jkomme ned til lægen, selv hvis jeg ringede Jeg har det bare rigtig skidt lige nu 

Anmeld Citér

12. august 2016

Billefamilie

Kan din hage nå ned til din brystkasse? 

Anmeld Citér

12. august 2016

martsmor1

Billefamilien skriver:

Kan din hage nå ned til din brystkasse? 

Ja. det gær bare rigtig ondt. Men jeg kan godt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.