Read the baby, not the books.
Hvorfor ikke lade barnet sove i jeres seng?
vores søn på 5 år sover i vores seng og har altid fået lov til det.
Vi har en madras i vores sove værelse som han for ganske nyligt på eget initiativ er begyndt at blive puttet på og når og hvis han vågner om natten kravler han op i vores seng uden vi bemærker det.
Vi ser vores drengs behov for tryghed som en tillids erklæring i forhold til os som forældre. Han udtrykker et behov for nærhed og vi giver ham det. Jeg bryder mig heller ikke om at sove helt alene hvis jeg kan få lov at sove med nogen
Men hvis det ikke fungere for jer på nogen måde, må i finde en løsning som er en fast løsning, så dit barn ikke bliver forvirret over ikke at må sove hos jer og så ikke sove hos jer.
Jeg tænker at faste rammer og en afklaret indstiling fra jeres side.
Et tænkt scenario som jeg har tænkt på ud fra egen erfaring, da mine forældre gjorde sådan siden jeg var 4-5 år gammel: En fast sengetid, børste tænder, nattøj, læse godnat historie, lad barnet læse/se i en bog i aftalte 5 min, sige godnat og slukke lyset og komme ind når barnet har brug for det. Det var bare et forslag. Tænker rutine og samme holdning hele tiden er vejen frem? Det var i hvert fald sådan mine forældre gjorde med mig, faste rutiner, faste sengetider og jeg vidste altid hvornår det var sove tid og hvad mine forældre forventede af mig.
Det var bare forslag. Håber i finder ud af det, da det vigtigt i er enige om måden at gøre det for er i selv i tvivl er jeres barn det også.
Anmeld
Citér