Sover i egen seng, efter sommerferien

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.547 visninger
25 svar
8 synes godt om
11. august 2016

Anonym trådstarter

Mit barn på 5,4år har efter sommerferien ikke vil sove i egen seng  .. 

Overgangen fra vores seng til egen seng har været rigtig svært og barnet fik det lige lært op til sommerferien og det gik bare SÅ godt. Men i ferien, var vi på ferie hvor barnet sov ved os, grundet plads mangel - nu står jeg her og kan ikk få barnet ind i egen seng. 

Hva gør jeg? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2016

Babilooo

Anonym skriver:

Overgangen fra vores seng til egen seng har været rigtig svært og barnet fik det lige lært op til sommerferien og det gik bare SÅ godt. Men i ferien, var vi på ferie hvor barnet sov ved os, grundet plads mangel - nu står jeg her og kan ikk få barnet ind i egen seng. 

Hva gør jeg? 

Insisterer.. Og er inde på værelset i stedet for.

Anmeld Citér

11. august 2016

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Insisterer.. Og er inde på værelset i stedet for.

Altså blive sidden til barnet sover?

Anmeld Citér

11. august 2016

alenemor42

Putter i eget værelse og render frem og tilbage i de dage det nu tager indtil der er ro på igen

Børn må godt græde imellem man siger pænt godnat og kommer igen

Anmeld Citér

11. august 2016

Augustmama

Hvis jeg var dig! 

Så havde jeg lagt barnet i seng så havde jeg sagt jeg kom igen om 10 min og kiggede ind til barnet... 

Sidder du inde ved barnet så bliver det forvent med det. Plus det kan sagtens tage 1-2 timer før det falder i søvn. Og det synes jeg personligt ikke man som forældre skal bruge på at putte..... 

Men der er man jo så forskellige.. 

Anmeld Citér

11. august 2016

Anonym trådstarter

Augustmama skriver:

Hvis jeg var dig! 

Så havde jeg lagt barnet i seng så havde jeg sagt jeg kom igen om 10 min og kiggede ind til barnet... 

Sidder du inde ved barnet så bliver det forvent med det. Plus det kan sagtens tage 1-2 timer før det falder i søvn. Og det synes jeg personligt ikke man som forældre skal bruge på at putte..... 

Men der er man jo så forskellige.. 

Lige præcis. Det gider jeg simpelthen ikke, sidder der til barnet sover. Det ka jeg ligeså godt sige  

det tog to timer igår med at rende frem og tilbage før der var ro før ferien tog det 10min

Anmeld Citér

11. august 2016

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Putter i eget værelse og render frem og tilbage i de dage det nu tager indtil der er ro på igen

Børn må godt græde imellem man siger pænt godnat og kommer igen

Selvfølgelig den trænger bare tænder ud endnu en gang pga en ferie øv øv ..

Anmeld Citér

11. august 2016

alenemor42

Anonym skriver:

Selvfølgelig den trænger bare tænder ud endnu en gang pga en ferie øv øv ..

Hold ud ! Burde være overstået efter weekenden 

Men ja ! Man har lyst til at efterlade ungen hos naboen og løbe 

Jeg gider nemlig heller ikke sidde på værelse osv. 

Anmeld Citér

11. august 2016

Sørens

Anonym skriver:

Hva gør jeg? 

Åh altså...bliver nødt til at spørge (og ved godt at det er et følsomt emne og at nogen børn muligvis sover bedre alene)....men, hvorfor er det så vigtigt at barnet( alle børn generelt) sover i egen seng?

Dengang vi boede i jordhuler, lagde vi med garanti ikke vores børn ind i en separat hule for sig selv!?

Jeg kan ikke lade være med at bide mærke i at du skriver:

" Overgangen fra vores seng til egen seng har været rigtig svært" og at det nu efter ferien er svært igen.....det giver jo rigtig god mening i mine ører! Han har fået trygheden ved at ligge hos jer i ferien og nu bliver det taget fra ham igen! Vi voksne nyder jo også (som regel ) at ligge og sove ved siden af vores partner! Så hvorfor skal vores børn ligge alene??

Vi har samsovet i en kæmpe seng (240x200) siden vores søn kom til verden for fire år siden og ja der har været perioder ind i mellem hvor det kunne tage op til to timer at putte ham men fordelene opvejer laaaangt ulemperne!

Anmeld Citér

11. august 2016

A. Nonymsen

Anonym skriver:

Hva gør jeg? 

Vores datter vil også helst sove i vores seng, jeg synes det er okay (tror mest det handler om at lillebror stadig sover i vores værelse, men i egen seng), tænker det går over på et tidspunkt

men vi putter hende altid i sin egen seng, og aftaler med hende at vi kommer op om fem minutter så lillebror også får en chance for at falde i søvn.

for det meste sover hun når vi kommer op, men hvis ikke får hun lov til at kravle ind i vores seng. Her efter ferien endte hun i vores seng stort set hver nat, men nu er hun begyndt at falde i søvn i sin egen.

Troe virkeligt på at hvis hun ved at muligheden er der hvis hun har behov for vores nærvær, så slapper hun mere af og er mere tryg på sit værelse, end hvis hun får af vide at hun SKAL sove i sin egen seng HELE natten.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.