start løn for ny udd. folkeskolelære

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.629 visninger
31 svar
79 synes godt om
11. august 2016

channie-g

er der nogen her inde der ved hvad man starter på som nyudd. folkeskole lære... han dog arbejdet som lære (afløser) ved siden af sin udd. i 3 år snart næsten, men ved ikke om det tæller for noget når det er ufaglært ?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2016

Abracadabra

channie-g skriver:

er der nogen her inde der ved hvad man starter på som nyudd. folkeskole lære... han dog arbejdet som lære (afløser) ved siden af sin udd. i 3 år snart næsten, men ved ikke om det tæller for noget når det er ufaglært ?? 

Nu er jeg jo en gammel pedant, men jeg håber virkelig ikke, at du skal undervise i dansk! Folkeskolelærer er i 1 ord, og det hedder læreR.

Og hvad med basal grammatik?

Anmeld Citér

11. august 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Abracadabra skriver:

Nu er jeg jo en gammel pedant, men jeg håber virkelig ikke, at du skal undervise i dansk! Folkeskolelærer er i 1 ord, og det hedder læreR.

Det kunne jo være at hun har skrevet fra sin telefon og har ordbog på. - Det kan virkelig lave meget rod i det man skriver. Det kan snildt ændre "min" til "sin" og også dele ord i 2, selvom det egentlig er 1 ord. Det oplever jeg også selv af og til, og jeg må indrømme at jeg ikke altid får det tjekket igennem inden jeg sender det. 

Anmeld Citér

11. august 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Abracadabra skriver:

Lidt hård kommentar, tror ikke at ts skriver om sig selv ( sådan læser jeg det ikke)

Anmeld Citér

11. august 2016

Abracadabra

Hck skriver:

Lidt hård kommentar, tror ikke at ts skriver om sig selv ( sådan læser jeg det ikke)

Nej, det har du selvfølgelig ret i!! Det håber jeg da virkelig, at du har ret i. Hvis en folkeskolelærer ikke engang kan stave til sin egen profession, står det sløjt til for de kommende generationer. 

Anmeld Citér

11. august 2016

Muhmi

Abracadabra skriver:

Var det, det eneste svar du kunne komme med?
Der er vel en forskel på hvordan man skriver på nettet og hvordan man skriver når man underviser? Jeg har dansk som andet valg, så jeg kan godt risikere at skulle blive dansklærer, men det betyder da ikke at jeg vil sidde og lege kryds og bolle når jeg skriver på nettet.

Anmeld Citér

11. august 2016

Muhmi

channie-g skriver:

Satser kan ses her. 

Anmeld Citér

11. august 2016

Abracadabra

Muhmi skriver:

Var det, det eneste svar du kunne komme med?
Der er vel en forskel på hvordan man skriver på nettet og hvordan man skriver når man underviser? Jeg har dansk som andet valg, så jeg kan godt risikere at skulle blive dansklærer, men det betyder da ikke at jeg vil sidde og lege kryds og bolle når jeg skriver på nettet.

Men hvis man så lidt intuitiv fornemmelse for sprog har, at man skriver 'start løn' og ikke 'startløn' og 'folkeskole lære' i stedet for 'folkeskolelærer', skal man forhåbentlig ikke undervise børn i dansk.

Ikke MINE børn i hvert fald! 

Anmeld Citér

11. august 2016

Muhmi

Abracadabra skriver:

Men hvis man så lidt intuitiv fornemmelse for sprog har, at man skriver 'start løn' og ikke 'startløn' og 'folkeskole lære' i stedet for 'folkeskolelærer', skal man forhåbentlig ikke undervise børn i dansk.

Men det kan vel være fuldstændig ligemeget når vi er på nettet? Jeg skriver meget anderledes her end når jeg skulle undervise... For eksempel så ville jeg jo aldrig bruge flere punktummer eller udråbstegn i skolen, men det gør jeg altså når jeg skriver herinde.

Og desuden så var det jo ikke det hun bad om, hun bad om satser når man starter som folkeskolelærer, ikke "ret min grammatik"....

Anmeld Citér

11. august 2016

nielsen80

Abracadabra skriver:

Men når nu hendes profil tydeligt viser en pige, og hun skriver " han har godt nok arbejdet som afløser i 3 år", er der jo en stor sandsynlighed for, hun spørger på en anden vegne. I dette tilfælde et hankøn. 

Uanset hvad, hvad med at lade tvivlen komme til gode? - kunne være en ordblind, der havde knoklet og skulle være lærer i fysik, musik, gymnastik og kemi. Uden flere informationer er det godt nok et malplaceret angreb!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.